Kritiek op te witte kandidaten Kopen Zonder Kijken: ‘Doe hier wat aan!’

RTL 4 boekt momenteel enorm veel succes met de Martijn Krabbé-show Kopen Zonder Kijken, maar inhoudelijk is er kritiek op de veel te witte kandidatenkoppels die zijn uitverkoren door de productie.

Kopen Zonder Kijken Beeld: RTL 4

Er is elke week een ander wit stel te zien in het programma en dat wordt niet door alle kijkers getolereerd. Presentator Martijn Krabbé heeft er een behoorlijk boze tweet over gekregen, die gisterenavond zelfs RTL Boulevard heeft gehaald.

‘Doe hier wat aan!’

Deze boze mevrouw zei: “RTL 4 doe hier wat aan! Kopen Zonder Kijken, lees even de comments. Het is 2020. Volgend seizoen echt meer diversiteit nodig. Nederland bestaat uit meer mensen dan alleen blanke heterostellen met kinderwens / zwangere vrouw / kleine kinderen die een woning zoeken!”

Martijn begrijpt de reactie, maar kan er naar eigen zeggen weinig aan doen. “Je hebt volkomen gelijk. We moeten alleen een keuze maken uit de stellen die zich opgeven. Moeten we de diversiteit zelf opzoeken en mensen dwingen om mee te doen? Wat de zwangerschap betreft; dat is voor de meeste mensen precies de reden om te verhuizen.”

Single kandidaten

Andere mensen zijn weer boos dat er alleen stelletjes mogen meedoen en geen singles. “Dat zou ik graag willen maar helaas is het niet ons eigen format. Het is bedacht voor stelletjes die het niet eens kunnen worden. Ik ga wel eens onderzoeken wat er mag op dat gebied”, reageert de presentator.

Kopen Zonder Kijken wordt weliswaar geproduceerd door Martijn Krabbé zelf, maar is gebaseerd op het Australische format Buying Blind. Dat format schrijft kennelijk voor dat de kandidaten alleen in koppels mee mogen doen en daar mag Martijn naar eigen zeggen dus niet van afwijken.

Kijkcijfers

De kijkcijfers van Kopen Zonder Kijken zijn torenhoog. In jaren heeft RTL 4 niet zo’n succesvol programma gehad op de dinsdagavond. De afgelopen twee weken keken er steeds 1,7 miljoen mensen naar de Martijn Krabbé-hit.

166 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Tracy
november 27, 2020 08:34

Het word ook een tijd dat de journalisten van het journaal en EenVandaag vervangen
worden ze zullen daar toch diversiteit weg met die witte linkse rakkers bij de npo en nos wie is voor laat die ook maar eens merken dat ze over de datum zijn

Gast
Tracy
november 27, 2020 08:29

zwart mag niet meer negen van de tien gekleurde hebben een uitkering zeven van de tien komen bij opsporing verzocht er zijn meer witten in NL als je gekleurd ben word je beter behandeld in nl wat zeuren ze nu wie zwart is kan van een dubbeltje miljonair worden de meeste witten jongelui lukt dat niet in nl en maakt het nog wat uit wat voor kleur we hebben het lig aan je gedrag wat wil je als je in een ander land wil wonen waar je het beter heb de dienst uit maken

Gast
wim heitinga [de echte]
november 26, 2020 16:01

Je mag het natuurlijk niet zeggen maar in de tijd van zwart-wit-televee hadden we hier toch een stuk minder last van.

Gast
wim heitinga [de echte]
november 26, 2020 16:01

En ik heb een Turkse buurman hier in London. En boven me woont een Indieer die heel goed kan koken.

Gast
Fidel
november 26, 2020 15:27

White lives matter! Het is per of van rekening ons and. Zwarten zijn hier zelf naar toe gekomen. Daar heeft niemand om gevraagd!

Gast
Koen
november 25, 2020 19:47

hoe witter hoe beter, Nederlandse tv kan mij niet wit genoeg zijn. Ben dat gezeik over al die kleuren zo zat, alsof het hebben van een kleur er iets toe doet. Alleen racisten willen zeuren over te weinig kleur op tv.

Gast
Echt links
november 25, 2020 21:05
Antwoord op  Koen

Wit is geen kleur en ook geen huidskleur. Zwart en grijs trouwens ook niet.

Gast
Mark
november 25, 2020 17:32

9 van de tien gekleurde medemensen kan harder lopen en/of beter dansen. Ik vind dat deze mensen beter hun best moeten doen hier slechter in te worden, ik voel me als niet gekleurde in een hoek gezet.

Gast
Observant
november 25, 2020 21:09
Antwoord op  Mark

‘Niet gekleurd’ betekent dat je neutraal bent. Letterlijk ben je blank, roze, getint (licht)bruin, dus gekleurd. Bruinere mensen zijn gekleurder.

Gast
Bart Smit
november 25, 2020 14:56

Zo ontzettend blank zijn er al heel veel mensen niet meer, en bij dat programma Kopen zonder Kijken dus ook niet, alhoewel het geen zwarte Somaliërs of donkerbruine Cubanen zijn die daar als kandidaatkoper te zien zijn.

Rara, hoe zou dat nou toch komen?

Iets met 3 a 4 ton hypotheek krijgen, vooropleiding hogeschool/uni, iets met ambitie om te settlen??

Gast
Statisticus
november 26, 2020 12:11
Antwoord op  Bart Smit

Circa 3.3 procent van de Nederlandse bevolking is (grotendeels) tropisch Afrikaans.

Gast
Dreetje
november 27, 2020 06:38
Antwoord op  Statisticus

Veel te veel.

Gast
Analist
november 25, 2020 14:54

Apart dat de media aan een racistische anonieme domme tweet zoveel aandacht besteden, terwijl hier zoveel eloquente, anti-racistische reacties staan waar de media nog wekenlang mee vooruit zouden kunnen.

Gast
snoezigkleinhertje
november 25, 2020 14:32

De niet blanke (lees zwart) landgenoten hebben hun eigen programma dat heet stelen zonder kijken.

Gast
Roekoe Roekoe
november 25, 2020 15:20
Antwoord op  snoezigkleinhertje

Ik dacht opsporing verzocht

Gast
Corry Jankbal
november 25, 2020 13:45

Obsessie met dwangmatige “diversiteit” = morele zelfbevrediging van ’t ergste soort brrrr

Gast
Sinterklaus
november 25, 2020 13:21

Deze geforceerde diversiteit heeft een averechtse werking. Want 99% van de reclames, films en series die daarin meegaan kiezen voor een blanke vrouw en een zwarte man. Als een programma alleen maar donkere mensen bevat is het progressief en hoor je niemand, maar andersom is het racistisch en gaat men klagen. Wat een land.

Gast
Statisticus
november 25, 2020 14:50
Antwoord op  Sinterklaus

Het is inderdaad frappant dat er amper donkere vrouwen het met een blanke man doen op het witte doek, zelfs in seksfilms zelden.

Gast
Rinus den Ruckert
november 25, 2020 14:57
Antwoord op  Statisticus

Viel mij ook op.

Tsjechische vrouwen daarentegen zijn er meer dan genoeg!

Gast
Leer nog meer verschillen
november 25, 2020 15:07
Antwoord op  Rinus den Ruckert

Dat zijn net als de meeste Oost-Europese vrouwen Slaven, nog correcter Slavinnen.

Gast
Echte woordenkunstenaar
november 25, 2020 21:11

Soms nog correcter seksslavinnenslavinnen

Gast
Logicus
november 25, 2020 14:58
Antwoord op  Statisticus

Daar kunnen donkere mannen niet tegen en donkere vrouwen vinden dat ze dan dubbel gediscrimineerd gedomineerd (seksslavin) worden.

Gast
Dreetje
november 27, 2020 06:39
Antwoord op  Statisticus

Vind al dat “interracial” sowieso niet om aan te zien. Zum kotzen

Gast
ikk
november 25, 2020 12:57

*zucht* moe word je dr van

Gast
Harry:-D
november 25, 2020 12:27

TIP: In het nieuwe seizoen graag

alleen stelletjes die hun huis met

zwart geld bekostigen a.u.b..

Gast
Vincent
november 25, 2020 12:23

Gaan we weer….

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Vincent
Gast
StefanV
november 25, 2020 12:21

Blanke mensen die zichzelf “wit” noemen, kan ik maar moeilijk serieus nemen.

Gast
Pavlov Kwijlbek
november 25, 2020 15:09
Antwoord op  StefanV

Is echt zo ja

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
november 25, 2020 12:16

Dat jullie hier allemaal op reageren zegt ook al heel wat, 1 iemand twitterde dat en ik zie hier al meer als 90 reacties, dit is gewoon uitlokken van reacties door MC. en jullie trappen er allemaal in

Gast
Hekel aan polariserend taalgebruik.
november 25, 2020 12:41

Jij ook.

Gast
ikk
november 25, 2020 12:58

tja wat verwacht je dan? we hebben al zo weinig te vertellen over ons land.

Gast
Pietje Puzzel
november 25, 2020 14:59
Antwoord op  ikk

Land is helemaal kapot.
Mensen zitten hier de brokjes te lijmen.

Gast
Dreetje
november 27, 2020 06:41

Kom niet aan mijn MC.

Gast
RTL geen afspiegeling van Nederland
november 25, 2020 12:13

Standaard programma’s.
Standaard blank.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:18

schei toch uit joh iedere reclame wie je nu tegewoordig ziet zitten een meerdeheid aan zwarte mensen in.

Gast
maatje te groot
november 25, 2020 14:06
Antwoord op  ikk

Dit is inderdaad gênant om te zien. De zwarte acteurs worden er met de haren bijgesleept om maar vooral zo politiek correct mogelijk te zijn. Als het niet zo in- en intriest was dit gedoe zou je er om moeten lachen…

Gast
Maatje te groot
november 25, 2020 11:48

Ik word toch zo moe van die zwarte zeurpieten. Ik heb laatst diversiteit gezien bij Lingo. Tenenkrommend dit te zien. Dus kan me echt voorstellen dat men zich de voor de herhaling hiermee wél eerst eens achter de oren krabt.

Gast
Maatje te klein
november 25, 2020 12:16
Antwoord op  Maatje te groot

Het zijn toch vooral de witten die er zelf mee komen.

Gast
ikk
november 25, 2020 12:59
Antwoord op  Maatje te klein

ja kijk eens op die demonstraties van de 9 zijn er 10 wit.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:20
Antwoord op  ikk

van de 10 zijn er 9 wit even veranderen voordat ik gelijk als witte tokkie te boek sta.

Gast
Herman Vink
november 25, 2020 15:04
Antwoord op  ikk

Ook blanke Tokkies hebben een functie in deze samenleving. Wie laat je immers het gras maaien in de zomer? Nou dan!

En die beloon je dan met een sixpackje Schultenbrau dus het kost ook nog is een keer niet duur!

Gast
Truth Hurts
november 26, 2020 09:05
Antwoord op  Herman Vink

Dat is vooral dat vuurwerktuig dat pro racistische piet is.

Gast
Pavlov Kwijlbek
november 25, 2020 15:08
Antwoord op  ikk

Bij demonstraties de afgelopen jaren waren het steeds dezelfde blanke geesteszieke idioten die zich aanmelden omdat er heel veel gesloten inrichtingen wegbezuinigd zijn.
Zelf gezien bij Rutger Castricum die bij alle soorten demonstraties steeds weer dezelfde blanke dames en heren met petjes en hoedjes en fluitjes en sjaaltjes tegenkwam.
Dat zijn beroeps demonstranten met aangeboren lange tenen en het IQ van een theezakje.
Heeft verder niks met blank of gekleurde te maken.

Gast
Leer nog meer verschillen
november 25, 2020 15:10
Antwoord op  ikk

Niet wit maar blank, wellicht bedoel je nitwit of witheet.

Gast
ikk
november 25, 2020 23:47

ach als het beestje maar een naam heeft.

Gast
Denise
november 25, 2020 15:01
Antwoord op  Maatje te klein

Evenzo is het mij niet duidelijk of er een blanke briefschrijver een stukje typt of dat het een gekleurdere is.

Aan het handschrift kun je niet de huidkleur aflezen, dus blank, licht getint of gekleurder.. het is allemaal mogelijk.

Gast
Alles is mogelijk
november 25, 2020 15:12
Antwoord op  Denise

Of iemand die het omgekeerde denkt en alleen maar wil polariseren.

Gast
ikk
november 25, 2020 23:49
Antwoord op  Alles is mogelijk

hahahahaha

Gast
ikk
november 25, 2020 23:48
Antwoord op  Denise

nou als je tegenwoordig kritiek op zwart hebt ben je al een aanhanger van pvv volgens sommige mensen een witte tokkie toch?

Gast
robb
november 25, 2020 11:44

Er zit wat in wat meer divers mag , wat mij ook opvalt en ook bij vt wonen en meer programma’s je moet ook in de randstad wonen .

Gast
Hugo Schoen
november 25, 2020 11:44

In werkelijkheid bestaan die mensen niet. Het hele programma is 1 grote Deep Fake.
We kunnen best zonder. Wij zullen het niet missen.

Gast
Sport 7 kijker
november 25, 2020 12:15
Antwoord op  Hugo Schoen

Mijn hemel, wat ben jij ver van de realiteit afgedreven zeg.

Gast
Dreetje
november 25, 2020 11:38

Komt wel goed bij akwasie 9r omroep

Gast
Murd
november 25, 2020 11:32

Nou dit weer! Blanke vla moet ook weg! Beetje moe van!

Gast
Anna
november 25, 2020 15:31
Antwoord op  Murd

Ik word weer een beetje moe van de ‘blanke vla’-roepers. Manmanman, wat een treurnis.

Gast
Mark
november 25, 2020 17:36
Antwoord op  Anna

Anna wil vast alleen maar duo vla…

Gast
Mousy
november 25, 2020 11:21

Waarom lees ik nergens de reactie die door Martijn Krabbe en RTL heeft gegeven op deze kritiek?
Ik zal MC een handje helpen.

RTL 4 doe hier wat aan!“, schreef de geïrriteerde kijker Mariska Blok gisteren op twitter.

Je hebt volkomen gelijk. We moeten alleen een keuze maken uit de stellen die zich opgeven. Moeten we de diversiteit zelf opzoeken en mensen dwingen om mee te doen? Wat de zwangerschap betreft; dat is voor de meeste mensen precies de reden om te verhuizen. Grt. vd klantenservice
— Martijn Krabbé November 23, 2020.

Gast
Duco van Deugen
november 25, 2020 11:27
Antwoord op  Mousy

Die reactie staat er toch in het artikel? Kijk maar onder het kopje “Doe hier wat aan”. Misschien eens een andere browser proberen..?

Gast
ikk
november 25, 2020 13:01
Antwoord op  Mousy

en dat account va die mariska is geloof ik nog verwijderd ook raar he?

Gast
Duco van Deugen
november 25, 2020 11:18

Zou die ‘boze mevrouw’ echt bestaan, of is het een fantasiefiguur zoals nu ook (weer) bij De Volkskrant?

Gast
Nr.65
november 25, 2020 11:36
Antwoord op  Duco van Deugen

Ik gok: fantasiefiguren.

Zo zijn er toch al gauw 65 idioten die het de moeite waard vinden er een mening over te geven.

Gast
indeling die voldoet aan gevraagde indeling
november 25, 2020 11:46
Antwoord op  Nr.65

Nr. 66

Gast
Promo
november 25, 2020 11:12

De gekleurde medemens met gratis uitkering kan helaas geen huis van 4 ton kopen. Schande…de uitkeringen moeten omhoog.

Gast
Doe niet high class
november 25, 2020 12:17
Antwoord op  Promo

En de witte tokkies wel?

Gast
Hekel aan polariserend taalgebruik.
november 25, 2020 12:43
Antwoord op  Doe niet high class

Whiteface clowns?

Gast
JohanV
november 25, 2020 11:11

Straks mag je ook geen wit brood meer eten. Wat een land.

Gast
robb
november 25, 2020 12:56
Antwoord op  JohanV

wit brood is ongezond dus..

Gast
Vergelijker
november 25, 2020 13:03
Antwoord op  robb

Is een fabeltje

Gast
Bernard Prinsen
november 25, 2020 11:09

Ik ben verbaasd en ik kan het mis hebben.
Dat leuke dynamische stel dat een woning in Alkmaar kocht waarvan de zolder niet af was zag er toch echt wel zeker uit als een gemengd stel.

Gast
Jan
november 25, 2020 11:47
Antwoord op  Bernard Prinsen

Niet gemengd genoeg. De communisten willen er met de kwast overheen.

Gast
Huismaker
november 25, 2020 11:06

Wit, stikstof, corona …
Echt nieuws ? Kijk eens naar Blue Tiger Studio (vandaag Youtube) over FvD.
En hoor/zie wat er echt gebeurd is. Media is gespeeld. Open en eerlijke discussies zijn verboden. En waarom ?

Gast
Henk-Jan Baruchi
november 25, 2020 11:36
Antwoord op  Huismaker

Haha lekker verwijzen naar complotgekkievideo’s. Nee dank je. En Baudet is een opper incel ::D

Gast
Jan
november 25, 2020 11:52
Antwoord op  Henk-Jan Baruchi

Rypke Zeilmaker geeft je namen van politici en instellingen en hoe die in de geld/milieu industrie verwikkeld zitten. Het is allemaal gevonden zonder inbraken en verzinsels.
Daar is niets fake aan. Baruchi moet eens zelf onderzoek gaan doen in plaats van complotgekkie te kwaken. Rypke Zeilmaker komt tenminste in actie.

Gast
Henk-Jan Baruchi
november 25, 2020 11:57
Antwoord op  Jan

Ik zie het ja. Lekker videootjes maken joepie. Wat een actie haha. Nee hoor, duidelijk gevalletje complotwappies. Diezelfde wappies die het lef hebben mijn brievenbus onder te schijten met hun onzinkrantjes met nepinformatie. Geloof wat je wilt geloven, maar ik ga niet mee in die onzin. En baudet is en blijft een opper incel ghihi

Gast
gtstfites
november 25, 2020 10:51

Die mensen zoals Jerry Airfryer en Akwasi horen niet in Nederland zijn allebei nep vluchtelingen oprotten met dat volk die geen vluchteling zijn. Is meteen ook de woningnood opgelost.

Gast
Kevin
november 25, 2020 10:54
Antwoord op  gtstfites

Haha grappenmaker, hun zijn beide in NL geboren dus ze kunnen niet “oprotten naar hun eigen land” aangezien hun daar al zijn…..

U heeft gewoon moeite met hun huidskleur; triest!!!

Gast
Peanut
november 25, 2020 11:07
Antwoord op  Kevin

Hun zijn?

Gast
Kevin
november 25, 2020 11:33
Antwoord op  Peanut

Bek houwe ga maar lekker ergens anders slim lopen doen

Gast
Cobweb
november 25, 2020 11:38
Antwoord op  Kevin

hahahahahahahaha

Gast
Taalhygiëna
november 25, 2020 11:57
Antwoord op  Cobweb

hahahaha raarrr

Gast
Taalhygiëna
november 25, 2020 11:56
Antwoord op  Peanut

Hullie.
Zullie kan ook.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:02
Antwoord op  Peanut

jullie

Gast
Bertus de Boer, Leeuwarden
november 25, 2020 11:14
Antwoord op  Kevin

Ben je serieus?
Zijn ze beiden Nederlands geboren ingezetenen?
Waarover zeiken ze dan, als hun eigen Hollandse landgenoten Ongezien een Huis Kopen?
Dat is dan gewoon jaloezie.
Kan er niet meer van maken.
Pure kinnesinne: “..hun wel aandacht, ik niet. Waarom is dat? Is rassies.”
‘Trek aan de bel!’ bel Boulevard.

Trouwens, die aquarium heeft net een huis gekocht in Diemen van een half miljoen. Die heeft geen klus programma meer nodig.

Gast
Kevin
november 25, 2020 11:30

Misschien had je het artikel moeten lezen… Akwasi en Jeffrey zeuren nergens over dit format; enkel een of andere kijkster.

U grijpt gewoon lekker de gelegenheid aan om hun even door het slijk te halen.

Zo maar even de politie bellen wegens laster/smaad denk ik

Gast
Bertus
november 25, 2020 11:44
Antwoord op  Kevin

Je bent echt een zielig stuk vreten Kevin.

Gelijk de politie bellen wegens bedreiging. Ik ga voor jou de politie bellen en jouw institutionele racisme aangeven wegens die verwijten van jou ja!
Wat ben jij er voor ééntje dat je gelijk de racisme kaart trekt en gaat dreigen met politie en laster cq smaad?
Heb je een lage bloeddruk, wil je vrouw niet meer nat worden, geen geld om een nieuwe auto te kopen?
Alles aangrijpen om andere mensen het leven zuur te maken met je linkse hobby, hardwerkende mensen valselijk betichten van onbetamelijkheden.

De grootste racist in deze discussie, Kevin, dat ben jezelf. Pathetisch stuk ongedierte.

Gast
Kevin
november 25, 2020 12:11
Antwoord op  Bertus

Ik beschuldig niemand van racisme, en ik maak mij er ook niet schuldig aan aangezien witte mensen geen racisme kunnen ervaren, nog meer laster van uw kant jegens mij.

Dit wordt een grote zaak voor het OM straks; gelukkig levert u zelf het bewijs materiaal aan, kost dan weer wat minder moeite.

Gast
Alleen whitefaceclowns zijn wit
november 25, 2020 12:20
Antwoord op  Kevin

Blanke mensen ervaren continu racisme door generaliserende, provocerende typetjes zoals u.

Gast
Kevin
november 25, 2020 12:28

Blanke mensen hebben racisme uitgevonden en zelf staan ze boven alle anderen rassen (vinden ze zelf); onzin natuurlijk!

Nee nee, blanke mensen weten niet hoe en wat het is om met echt racisme te maken te krijgen aangezien het altijd uit de blanke hoek komt!

Gast
Statisticus
november 25, 2020 13:07
Antwoord op  Kevin

Er worden veel meer blanken gediscrimineerd in Nederland aangezien er veel minder gekleurderen zijn in Nederland en blanken en gekleurderen blanken discrimineren.

Gast
Willem Engelbrecht
november 25, 2020 14:10
Antwoord op  Statisticus

Vooopig zijn het over het algemeen de gekleurderen die de iets donkerder gekleurde medemensen discrimineren.
Heb ik gehoord van een Surinaamse buurvrouw.
En mijn Indiasche buurman, uit India dus, die een importbedrijf runt, zegt hetzelfde. Gekleurdere mensen discrimineren continue, de hele tijd zijn ze ermee bezig. Daar hebben blanke mensen helemaal geen tijd voor. En buurman ook niet. Ik drink vanavond een pilsje met hem. Daar heeft ie wel tijd voor.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:04
Antwoord op  Kevin

jaa geloof wat je wil blanke mensen worden vanalles in de schoenen geschoven hou op man.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:03
Antwoord op  Kevin

nee die hebben een legertje anonieme klagers op t internet.

Gast
Jan
november 25, 2020 11:59

Dat witte huis voor een half miljoen? Zo bijzonder ziet het er niet uit.

Gast
Gerard
november 25, 2020 11:34
Antwoord op  Kevin

Je zwarte vrienden hebben moeite met de huidskleur van de oorspronkelijke bewoners.
Dat is pas triest.

Gast
Kevin
november 25, 2020 11:39
Antwoord op  Gerard

Lik mn hondelul

Gast
Kefin
november 25, 2020 12:03
Antwoord op  Kevin

Kef Kef Kef

Gast
Nico Bodemeijer
november 25, 2020 20:23
Antwoord op  Kevin

Pas maar op, Kevin Duinmeijer.

Gast
Cobweb
november 25, 2020 11:38
Antwoord op  Kevin

Hunnies en zullies?

Gast
Zullie
november 25, 2020 12:15
Antwoord op  Kevin

Hun daar en hun zijn?

Gast
Jan
november 25, 2020 11:53
Antwoord op  gtstfites

Zou met niet verbazen dat die mensen door internationale communisten (Soros?) naar binnen zijn gehaald, om de Nederlandse maatschappij om te vormen naar communistisch model.

Gast
Witte Pier
november 25, 2020 12:07
Antwoord op  gtstfites

Wat een racistische tokkie ben je ook. Je stemt zeker PVV.

Gast
ikk
november 25, 2020 13:05
Antwoord op  Witte Pier

ja niks mis mee.

Gast
Levi
november 25, 2020 10:50

Ik wil best mee doen met mijn vriendin hoor voor meer diversiteit.. als ze me 50k extra geven om wat leuks te kopen :p

Gast
deug niet
november 25, 2020 10:50

schandelijk die stigmatiserende zwarte blinddoeken.

Gast
Jonnie
november 25, 2020 10:47

Zullen we de term ‘van kleur’ ook maar direct afschaffen? Het is niet alleen taalkundig onjuist, maar ook feitelijk niet okee. Of we hanteren ‘zwart’ en ‘wit’ of ‘gekleurd’ en ‘blank’. Allemaal eens?

Gast
Kleurenblinde
november 25, 2020 10:58
Antwoord op  Jonnie

Blanken zijn ook gekleurd. Dus die noemen we voortaan gekleurd en bruinere mensen gekleurder.

Gast
Bessie Turf
november 25, 2020 11:01
Antwoord op  Kleurenblinde

Vinnik goed.
Gekleurden en gekleurderen.
Dat is ook meteen een stuk duidelijker 👍

Gast
Dibbes
november 25, 2020 11:30
Antwoord op  Jonnie

Ik stel voor blank en wit te vervangen door rose. Want als je heel goed kijkt, zijn we meer rose dan blank of wit.

Gast
Alleen whitefaceclowns zijn wit
november 25, 2020 12:23
Antwoord op  Dibbes

Oké, maar dan alleen in de winter en de rest van het jaar noemen we iedereen bruintje.

Gast
Quentin
november 25, 2020 12:01
Antwoord op  Jonnie

Dus technisch gezien kunnen de gekleurderen zich van elkaar onderscheiden in twee categorieën:
Categorie lange tenen/altijd gekwetst.
Categorie gezellige mensen/altijd pret.

Er is één categorie die ikzelf persoonlijk met een grote boog het land uit zou willen trappen. Echter, ik ken er geeneens eentje, ik lees er alleen berichtjes over in de media.

Mijn collega’s en vrienden en sportmaatjes van kleur zijn allemaal toffe peren uit de hele wereld en alles wat we willen is een beetje succes hebben en lekker bezig zijn.

Gast
Kwaaie Pier
november 25, 2020 10:46

MijnGod waar zijnde mensen mee bezig  nu weer te witte mensen

Gast
Pietje precies
november 25, 2020 11:01
Antwoord op  Kwaaie Pier

…te veel blanken.

Gast
jaja
november 25, 2020 11:27
Antwoord op  Pietje precies

Maar niet bij opsporing verzocht zijn meestal mensen met kleurtje!!!

Gast
ikk
november 25, 2020 13:07
Antwoord op  jaja

ja dan hoor je ze niet genoeg diversiteit daar behalve blank hahaha.

Gast
Pietlut
november 25, 2020 15:19
Antwoord op  jaja

Met kleurtje? Nee; nog bruinere mensen.

Gast
Witte Pier
november 25, 2020 12:05
Antwoord op  Pietje precies

Witten.

Gast
Alleen whitefaceclowns zijn wit
november 25, 2020 12:25
Antwoord op  Witte Pier

Zelfs pieren zijn blank (roze)

Gast
John
november 25, 2020 11:20
Antwoord op  Kwaaie Pier

Zijn altijd mensen die overal over willen zeiken!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Ropo
november 25, 2020 10:46

Dat koppel uit Wassenaar was me ook wel een stelletje hoor met dr aangeleerde RRRRRRR met dr ‘ik wil alleen in mijn reservaat Wassenaar wonennnnnnnnnnn’

Gast
Simon de Haan
november 25, 2020 10:41

RTL is echt een hele diverse omroep.
Wie iets anders beweert is gek.
Als RTL niet divers genoeg is dan zou die klagende mevrouw (ik neem tenminste aan dat het een vrouw is, alleen vrouwen zijn over het algemeen zo achterdochtig dat ze overal wat achter zoeken) voor de aardigheid eens bij de Albert Heijn moeten gaan kijken. Dan heeft ze ook een punt als ze ziet dat 99% van de klanten blanke mensen zijn.
Wat gaat ze dan doen, gaat ze ook een consumenten rubriek bellen om te klagen dat de Albert Heijn een te blanke supermarkt is?
Dit soort mensen moeten terug naar school om te leren hoe de samenleving in elkaar steekt,
Alleen onderwijs is het beste wapen tegen domheid.

Gast
Kevin
november 25, 2020 10:38

Het zet wel een bepaald beeld neer ja, je bent kennelijk pas “goed bezig” als je blank, hetero, getrouwd/koppel twee verdiener bent met een kind opkomst. Maakt auto ook nog uit? Een grijze of witte station ofzo?

Ik als gekleurde single voel mij nu keihard gediscrimineerd…. echt? Nee hoor!

Gast
Wessel D.
november 25, 2020 10:34

Weer een reden om RTL programma’s ter discussie te stellen.
Ze zijn overwegend te blank, te stompzinnig, te weinig origineel enne … Ehhh.

Hmmm klopt niet. RTL is best divers.
Het stikt van de kleurlingen en de halfbloedjes.
Je struikelt er letterlijk over de homo’s.
Zelfs die stompzinnigheid valt best mee zodra het over rtl-z gaat,waar het overigens óók weer multiculti is én veel vrouwen én diverse homo’s.

Dus wat boulevard hier probeert, is een persoon ‘van kleur’ met grote lange tenen de ruimte geven om te zeyken.
Ikzelf wordt daar een beetje moe van.
Het is niet terecht, en op deze manier kun je overal wel iets achter gaan zoeken.

Gast
Dubbelbloed
november 25, 2020 10:46
Antwoord op  Wessel D.

Wij zijn gekleurderen of van gemengde afkomst.

Gast
Thiery weg Ole Ole
november 25, 2020 11:35
Antwoord op  Wessel D.

Het was gewoon een witte vrouw die erover ging klagen kom niet met fake news.

Gast
Bars
november 25, 2020 10:29

Gezeur van de bovenste plank. Krabbe legt het prima uit , ze zijn er niet . Het gaat om mensen die zich vrijwillig opgeven dus die enge klaagster is af.

Gast
Statisticus
november 25, 2020 11:22
Antwoord op  Bars

Er zijn ook zo weinig stelletjes van Afrikaanse afkomst omdat Afrikaanse mannen relatief vaak hun partner in de sterk laten als ze zwanger is.

Gast
Statisticus
november 25, 2020 11:22
Antwoord op  Statisticus

…steek…

Gast
Fact
november 25, 2020 11:33
Antwoord op  Statisticus

En we weten allemaal welke kleur mannen naar Azie gaan om kinderen te misbruiken.

Gast
jmp
november 25, 2020 10:25

Ah, daar gaan we weer. Dat links Nederland móet me een verrot saai leven hebben. Die hebben kennelijk de hele dag niets te doen. Maar goed, naast verplicht alternatief zijn kenmerkt links Nederland zich dan ook door het heel grote aantal beroeps-werklozen. U weet wel dat volk dat zich te goed voelt voor de meeste banen en schaamteloos elke maand de uitkering incasseert.

Gast
Frans.D
november 25, 2020 10:18

Mooi programma voor blinden dat kopen zonder te kijken.

Gast
Kwaaie Pier
november 25, 2020 10:47
Antwoord op  Frans.D

whaaaaaaaa

Gast
Sylvana Zimon
november 25, 2020 10:16

Teveel blanken? Nou precies daarom heeft dit zo enorm veel succes. Mensen zijn het gedram en de negertomdathetmoet zat.

Gast
Alleen whitefaceclowns zijn wit
november 25, 2020 10:11

Blanken zijn ook gekleurd en in de zomer zelfs bruin. Als er per jaar 200 stellen in dat programma te zien zijn dan hoeven er maar 6 van Afrikaanse oorsprong te zijn omdat zij maar 3 procent van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.

Gast
pepe
november 25, 2020 10:09

hahahah trek een willekeurig zwart marrokaans of anders gekleurd koppel van de straat en laat hen verplicht een peperduur huis kopen oh wacht dan moeten we het ze natuurlijk ook schenken. ik merk dat ik spontaan racistische opmerkingen in mijn hoofd krijg bij zoveel macht aan twitter geven

Gast
Witte Pier
november 25, 2020 11:31
Antwoord op  pepe

Als je hier door racistisch wordt was je het altijd al. Dus ga meer weer lekker een FVD jongeren meeting,

Gast
ikk
november 25, 2020 13:09
Antwoord op  pepe

opsporing verzocht bedoel je?

Gast
ome H
november 25, 2020 10:07

Zeur zeur zeur

Gast
Woensdag
november 25, 2020 10:04

Ach, verbaast me niets. De leugens vliegen je om de oren. Echt RTL!

Gast
Zomaar
november 25, 2020 10:03

Je kunt ook concluderen dat alleen de witte mensen dom genoeg zijn om een huis te kopen zonder te kijken.

Gast
Let op uw taal
november 25, 2020 10:43
Antwoord op  Zomaar

Er zitten geen ‘witten’ maar vooral blanken in dat programma. Als je een huis opknapt ga je het witten met wit geld.

Gast
Witte Pier
november 25, 2020 11:30
Antwoord op  Let op uw taal

Wit.

Gast
Analist
november 25, 2020 12:33
Antwoord op  Witte Pier

Ben je lid van white power? Zij zijn ook zo trots op die nepkleur omdat wit sereen, maagdelijk, vrede en wijs betekent.

Gast
jaja
november 25, 2020 11:25
Antwoord op  Zomaar

Nooit gekeken waarschijnlijk, ze zien ’t huis voordat ’t verbouwd en kunnen er altijd nog van af!
Je reactie is geeft de conclusie Jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Per Huismans
november 25, 2020 09:59

Wat een jankland zijn we geworden.

Gast
Halter
november 25, 2020 10:03
Antwoord op  Per Huismans

Helemaal niet. MC pikt gewoon een paar zeikende gekken van zeikende-gekkenplatform Twitter. Alsof dat representatief is voor ons land. Je lijkt mevrouw Dat-hep-gestaan-op-Facebook wel.

Gast
Bernard Prinsen
november 25, 2020 11:04
Antwoord op  Halter

Je hebt echt een goed punt hier.

Gast
Kwaaie Pier
november 25, 2020 10:48
Antwoord op  Per Huismans

Inderdaad wat een gezeik 

Gast
xandertje
november 25, 2020 09:52

Valt u dat ook op? De reclames zitten ook al vol met gemengde stellen (bijv. witte moeder met donkere vader) terwijl er volgens het CBS bijna geen gemengde stellen zijn. Maar ja het moet hè van de linkse drammers. Ook programma’s als Dit is M doen vrolijk mee.

En dan dit. Aantal politici bij Dit is M in 2020. Dit kan toch niet? Dit is geen afspiegeling van Nederland.
PvdA : 22
D66 : 10
CDA : 3
CU : 2
GroenLinks :
2 VVD :
2 BIJ1 :
2 SP : 1

Gast
Doppie
november 25, 2020 10:11
Antwoord op  xandertje

Dat heeft helemaal niks met linkse drammers te maken. Dit is me al opgevallen in de jaren 90, dus minstens zo lang is dat al aan de gang. Toen liep er in reclamespots ook geregeld een donkere persoon tussen de blanken. Je zag gewoon dat die er bewust bij was gepropt. Heeft gewoon te maken met bedrijven die ook hen willen aanspreken. Alleen nu er de laatste tijd ineens heel hard over gezeurd wordt zie jij het ook en hang je er een calimero-riedeltje aan over links.

Gast
Alleen whitefaceclowns zijn wit
november 25, 2020 10:13
Antwoord op  xandertje

Je bedoelt:….blanke moeder…

Gast
Witte Pier
november 25, 2020 11:28

Wit.

Gast
Hekel aan polariserend taalgebruik.
november 25, 2020 12:35
Antwoord op  Witte Pier

Nitwit

Gast
Promo
november 25, 2020 11:14
Antwoord op  xandertje

In elke reclame verplicht een lesbisch stel,met donkere kindertjes.

Gast
Blended
november 25, 2020 11:27
Antwoord op  xandertje

Ik zie anders genoeg gemengde stellen in mijn omgeving. Zeker heb jij CBS cijfers uit 1 of andere wit dorp.

Gast
Patty Koot
november 25, 2020 09:51

KZK scoort de pannen van het dak.
Top RTL.

Gast
Ik word niet geaccepteerd door mc/john de mol
november 25, 2020 09:51

Wat een stelletje azijn zeikers als zij zwart willen dan maar naar omroep zwart van aquarium en soort genoten

Gast
Kwaaie Pier
november 25, 2020 10:49

Zo is dat

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen