Maurice de Hond pakt uit: campagne tegen lockdown

Maurice de Hond begint vandaag met een grote online advertentiecampagne die Nederland moet behoeden voor een complete lockdown. Dat heeft hij laten weten in een persbericht. Mensen die op de advertenties klikken, komen uit bij zijn door Fabienne de Vries gepresenteerde MDH Coronajournaal. “Een korte, volledige lockdown en dan is het virus weg, klinkt voor veel mensen als een sprookje, maar eindigt in een nachtmerrie“, waarschuwt de sociaal geograaf.

Maurice hoopt met de campagne ‘grote schade aan de economie, maatschappij, maar ook de gezondheidszorg te voorkomen’. Hij denkt dat een vier weken durende totale lockdown desastreus is.

In vier weken kunnen we het aantal besmettingen niet naar nul terugbrengen. Als het al lukt om in de buurt van de nul te komen, dan duurt dat drie tot vier maanden”, stelt Maurice.

Uiteindelijk komt het coronavirus gewoon weer terug ons land in en zijn we weer terug bij af, aldus de onderzoeker. “Wat gaan we doen als het aantal besmettingen na enkele maanden vrijwel nul is? Sluiten we dan alle grenzen? We zijn geen eiland zoals Nieuw-Zeeland.

Het terugbrengen van het aantal besmettingen is alleen effectief als het bron- en contactonderzoek op orde is, aldus Maurice. “Zelfs toen er in juni nog maar weinig positieve tests waren, functioneerde het bron- en contactonderzoek niet goed. Waarom zou het nu opeens heel goed gaan?

De belangrijkste reden waarom de roep om een totale lockdown steeds luider klinkt, is het tekort aan zorgcapaciteit. Wat is Maurice’ oplossing? “Ik pleit voor creatieve oplossingen. In dit item van onze vorige editie van het MDH Coronajournaal heb ik dat uiteengezet.”

Het Rai-complex, het lege hotel ernaast, en veel buitenlandse doktoren en zorgpersoneel (bijvoorbeeld uit Cuba) kunnen ervoor zorgen dat er een groot Covid-19 ziekenhuis komt die de andere ziekenhuizen kunnen ontlasten.

Het filmpje van Maurice de Hond ziet u onderstaand:

Foto: NPO

155 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
jmp
oktober 26, 2020 13:26

Ah, daar is die Jan Doedel weer. Is er nou niemand in zijn omgeving die hem uit kan leggen dat hij professionele hulp nodig heeft??
Na o.a. zijn ziekelijke gezever rond de Deventer moordzaak moet het toch duidelijk zijn dat deze man een fantast is die totaal niet serieus moet worden genomen?? Kom op mensen, zo oliedom kunnen we toch niet zijn??

Gast
Weeerzoeengekkie???
oktober 26, 2020 13:19

Waarom vraagt hier zich niemand af wat MdH drijft om met een bijna ziekelijk fanatisme Zijn Eigen Corona Evangelie te verkondigen waarvoor hij blijkbaar – net als veel andere gekkies – met veel gemak weer zieltjes weet te winnen.
Zijn we alweer vergeten dat MdH feitelijk een miskleun is die keer op keer aantoont “het” net niet te hebben? Zijn geldingsdrang is inmiddels dusdaning dat hij in het Corona project zijn (wellicht laatste) kans ziet zijn superioriteit – en daarmee de erkenning waar de man zo naar hunkert- eindelijk dan toch te kunnen etaleren.
Menschen omarm deze man niet als de zoveelste ultieme Corona-ik-weet-alles held. Dat was hij niet en dat wordt hij ook niet, hoe graag hij ook het tegendeel wil bewijzen. Een drammer, dat is het, al z’n hele leven lang.
Oja, hij beweerde glashard dat er geen 2e golf zou komen. Een normaal denkend mens zou dan afhaken door deze faliekante misser. Maar dat zal bij jullie gekkies niet meer binnen komen vrees ik, daarvoor is de adoratie al te groot.
(nee nee ik reageer niet)

Gast
Chelsey
oktober 26, 2020 07:58

Wélkom 2021! In tijden zoals deze is juichen not done! Het kan mogelijk zelfs nog bij wet verboden worden?! Hoe dan ook, 9 jaar lang nog te gaan richting Mijlpaal 2030! Nogmaals, juich dus vooral niet ál te vroeg! Op de valreep kan zich namelijk nog een zoveelste noodzakelijke vervolgstap aandienen! Immers kent de eeuwenoude Mondiale evolutie 1 strijd van de Mens elk decennium zo zijn specifieke uitdagingen! Ondertussen onttrekt Hét Masterplan zich wél aan het Oog, daar waar de Mondiale COVID-19-crisis zich ontvouwt! Dat elk nadeel zijn voordeel heeft zal helaas niet voor 1 ieder gaan gelden, het is meer van waaruit je het beziet!

Gast
Berry
oktober 26, 2020 07:25

Serieus geloven mensen hier een opinie peiler die een mailtje stuurt iedere week aan een geselecteerde groep en dan hup weer even een uitdraaitje maakt? Hoe is het met de klusjesman uit Deventer die je jarenlang onterecht hebt beschuldigd op basis van jouw onderzoek Maurice? De domheid van de gemiddelde lezer hier blijkt maar weer want mensen willen hem serieus een platform bieden.

Gast
bastian
oktober 25, 2020 23:14

Houd toch op met je avondklok, alsof dat helpt. Mensen gaan in de herfst en winter ’s avonds al veel minder naar buiten vergeleken met het voorjaar en zomer. Dus dit is gewoon totale onzin. Krijg er ook een heel naar gevoel bij. Mensen moeten eens gaan realiseren dat dit virus lang niet zo gevaarlijk is als dat men ons doet geloven. Gezonde mensen hebben niks te vrezen. Het is erg dat er mensen aan overlijden, maar de grootste groep zijn de 80 jarigen (bron cbs). En laten we niet al die mensen vergeten die nu geen zorg kunnen krijgen. En de schuldigen zitten in Den Haag. Die hebben nooit geld geïnvesteerd in onze zorg. Er overlijden nu mensen die gered hadden kunnen worden. Schandalig is het! Het einde is nog lang niet in zicht. Krijg ook totaal niet het gevoel dat we met zn allen terug willen naar het oude normaal. Rutte gaf toch aan dat we dit samen moesten doen? Wat verstaat die man onder samen? En de meerderheid van de mensen vindt het allemaal wel best. Gelukkig staan er steeds meer wetenschappers, huisartsen, doktoren, virologen op die ook aangeven dat de huidige maatregelen buitenproportioneel zijn. Wat doet Rutte hiermee? Niks. We doen dit dus niet samen. Ze worden totaal niet serieus genomen. Maar goed. Prima, men komt er vanzelf wel achter en dan zitten we pas echt in de shit.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 23:08

In het voorjaar was er ook een aantal maatregelen die totaal onzinnig waren, en niet meer terug moeten komen: sluiting kinderopvang, sluiting basisscholen, sluiting contactberoepen als kappers en masseurs, sluiting van veel winkels (na de oproep van het kabinet niet onnodig te gaan winkelen, ook al had staatssecretaris Mona Keizer eerst het tegenovergestelde opgeroepen), sluiting hotels en bungalowparken en campings, sluiting van (parkeerterreinen bij) natuurgebieden en parken en stranden, sluiting van solitaire en afstandssporten als zwemmen, golfen en atletiek.
En daarnaast zijn er ook nu onzinnige maatregelen die weer op de brandstapel kunnen: sluiting restaurants, mondkapjesplicht, onder alle omstandigheden 250 gasten bij een uitvaart, beroepsvoetbal open houden, uitzondering voor contact- en groepssporten voor 18-, meer gasten bij een bruiloft, uitzondering van het maximum van 30 voor kerken en moskeeën (moeten zich volgens de Grondwet ook gewoon aan andere wetten houden, net als andere samenkomsten en vergaderingen).

Gast
Rutte
oktober 25, 2020 22:31

Dan is het wat anders G.ossip, maar dat is ook nog niet zeker. Volgend weekend weten wij een stuk meer. Alles is nog open. Zo als jullie weten ben ik geen voorstander van een totale lockdown, dat zie ik niet zitten.

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 22:01

@Rutte ik bedoelde de avond klok toegevoegd aan de intelligente lockdown.

Gast
Rutte
oktober 25, 2020 21:38

G.ossip een avondklok die was er niet hoor tijdens de intelligente lockdown, hoe kom jij daar bij?. Mensen verzwaren dingen soms die er niet zijn.

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 21:13

@Boerenverstand, ik denk zelf weer terug naar intelligente lockdown en avondklok,complete lockdown dan is het over en uit.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 21:09

De Telegraaf geeft aan dat het kabinet de cijfers over de laatste dagen bemoedigend vindt, omdat er geen exponentiële groei meer is. Dat soort afvlakken is dus blijkbaar voldoende. Logisch ook wel, want de zorg kan het huidige aantal zieken bij het huidige aantal besmettingen aan. Daar ga je geen land voor op slot gooien.

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 21:00

@Realist, helemaal eens met jou,als we dan toch naar de klote gaan dan met zijn allen.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 20:49

En dan doet die lockdown nog niets. Kijk maar naar de cijfers van Frankrijk: vandaag al boven de 50.000. Of Spanje, waar de lockdown en zelfs afsluiting van de buitenwereld van een stad als Madrid ook niet helpt.

Gast
Realist
oktober 25, 2020 20:13

Lees net op de Telegraaf site: Haagse bronnen: volledige lockdown als cijfers komende week niet afvlakken.
De beleidsambtenaren zullen wel denken, onze salarissen worden gewoon doorbetaald. Als ze zo graag de economie om zeep willen brengen, doe het dan maar definitief en goed. Zodanig dat er ook geen geld meer is voor ambtenaren (en Telegraaf abonnementen), blijkbaar is dit nodig om de schapen wakker te krijgen en ze eindelijk doorkrijgen dat ze belazerd zijn.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 20:05

Dat vaccinatieprogramma gaat ook nog minimaal een halfjaar duren. Als de vaccins in december goedgekeurd worden, is op zijn vroegst het derde kwartaal volgens jaar een voldoende groot aandeel van de bevolking gevaccineerd.

Bovendien gaat het me niet alleen om een tijdelijke oplossing. De Nederlandse ziekenhuiszorg moet structureel uitgebreid worden. De afgelopen jaren zijn de ziekenhuizen al meermaals overvol geweest door de gewone griep. Ook het om de haverklap moeten sluiten van volle spoedeisende hulpen is helaas geen coronaverschijnsel, maar al jaren gaande. De sluiting van o.a. de spoedeisende hulpen van het Slotervaartziekenhuis en Zuiderzeeziekenhuis hebben hier aan bijgedragen.

Gewoon, net als in het Verenigd Koninkrijk, erkennen dat de ziekenhuiszorg te veel uitgekleed is, en dat het aantal bedden en vooral IC-bedden structureel omhoog moet. En ook eens erkennen dat het stelsel met de zorgverzekeraars ineffeciënt is en ertoe leidt dat niemand de verantwoordelijkheid neemt.

Daarnaast stoppen met de geldverkwisting in de zorg. Zoals ziekenhuis St Jansdal dat alle apparatuur van het ziekenhuis in Lelystad gedumpt heeft, want het moest allemaal identiek worden aan Harderwijk. Niet verrassend dat St Jansdal in het jaarlijkse BDO-onderzoek weer onderaan bungelt qua kapitaal en kostendekking. Miljoenen zijn er verkwist en veel zorgmedewerkers ontslagen door vage dealtjes van managers van Achmea en St Jansdal om het concurrerende Zuiderzeeziekenhuis failliet te laten gaan.

Gast
Klauwn
oktober 25, 2020 19:02

Boerenverstand
zo 25 okt 2020 om 18:44

Klimkt heel aardig maar is niet realistisch.
Het aantal verpleegkundigen met minimale klachten is nihil.
Fatsoenlijk salarissen bieden is ook niet realistisch. Het personeel krijgt niet eens een bonus laat staan structurele salarisverhoging.
Mensen die nu met een medische opleiding bij de overheid werken en deze niet uitvoeren zullen ook een minimale bijdrage kunnen leveren.
Mensen uit de horeca vragen bij te springen kan soelaas bieden, ware het niet dat ook zij toch een vorm van een basistraining zullen moeten ondergaan. Tegen de tijd dat zij inzetbaar zijn en voor een verschuiving binnen de zorg zullen zorgen, is waarschijnlijk het vaccinatieprogramma al opgestart. En zodra dat gebeurt zullen alle toezeggingen en beloftes weer worden ingetrokken.
Ik vrees dat we zullen moeten roeien met de riemen die we hebben.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 18:44

@klauwn: het voorstel van ano@niem vergt geen extra opleiding, en wordt inmiddels in meer landen toegepast: laat positief geteste zorgmedewerkers met milde symptomen niet in thuisquarantaine zitten, maar zet ze in op covid-afdelingen.

Ga daarnaast ex-zorgmedewerkers met fatsoenlijke salarissen verleiden om weer in de zorg te gaan werken. In andere sectoren staan zoveel banen op de tocht, dat mensen echt wel bereid zijn om over te stappen, als ze een baangarantie krijgen. Bovendien kunnen mensen uit bijvoorbeeld de horeca prima eenvoudige zorgtaken op zich nemen voor de niet-covid-patiënten.
Ook kan gekeken worden of mensen met een medische opleiding die nu bij de overheid werken tijdelijk ingezet kan worden in de zorg. Dat hebben sommige overheden eerder ook gedaan om acute tekorten aan onderwijzend personeel op te lossen.

Tot slot kan ook het leger ondersteunen in de zorg. Het leger heeft medisch opgeleid personeel.

Gast
anoniem
oktober 25, 2020 18:18

Hoe meer meneer de Hond de aandacht probeert te trekken met zijn rare denkbeelden, des te bezorgder ben ik over de gevolgen van zijn gegoochel met onderzoeksresultaten. En alle verkiezingen die hij daarmee beïnvloedde..

Gast
Klauwn
oktober 25, 2020 18:10

@ano@niem.nl
zo 25 okt 2020 om 17:48

Hoe lang denk jij dat het duurt een verpleegkundige op te leiden?
Hoe lang duurt het denk je om mensen zover te krijgen verpleegkundige te willen worden? Je praat te gemakkelijk.

Gast
anoniem
oktober 25, 2020 18:09

Ook de psychiatrische sector heeft het zwaar in deze crisis…

Gast
Maarten
oktober 25, 2020 18:02

Maurice, de man die zo overtuigd was dat de klusjesman het gedaan had dat ie 800000 euro uitgaf om uiteindelijk een gezin te laten surveilleren, af te luisteren, familie en vrienden om te kopen, te willen ontvoeren om ze maar te laten bekennen en zo zijn alsnog zijn gelijk te krijgen.

Gast
welles
oktober 25, 2020 17:51

de hond is de grootste linkse pvda leugenaar die bestaat,kijk maar naar zijn maandelijkse peilingen !

Gast
AlexF
oktober 25, 2020 17:49

vroeger gaf een dierenarts een spuitje als een hond rare dingen deet.

Gast
ano@niem.nl
oktober 25, 2020 17:48

Er wordt inderdaad niet gedacht in oplossingen. Laat een zieke Covid-medeweker op een Covid-afdeling haar of zijn werk doen wanneer deze milde of geen klachten heeft.
En inderdaad. Het slotervaartziekenhuis staat leeg. Ga dit bemannen en maak er een Coronaziekenhuis van waar alleen Coronapatienten naar toe kunnen.

We horen alleen maar dat de zorg het niet aan kan en dat dit het grootste probleem is. Pak dan dat probleem aan en niet het oplopen van besmettingen, wat ik zie als een natuurlijk verloop der dingen. Mensen laten zich niet maandenlang in de ban doen.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 17:29

@man pan: er is eigenlijk ook geen tekort aan medisch personeel, maar door de lage salarissen en failliete ziekenhuizen is een aanzienlijk deel van het medisch personeel de afgelopen jaren wat anders gaan doen. Het salarisverschil tussen verplegend personeel en onderwijzers is bijvoorbeeld schrikbarend. En toch is het Nederlandse zorgstelsel na dat van de VS het duurste. Er blijft veel te veel geld aan de strijkstok hangen bij allerlei niet-medisch personeel, o.a. bij de verzekeraars.

Gast
Klauwn
oktober 25, 2020 17:25

@Wang
zo 25 okt 2020 om 16:43

Bewijs svp.

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 17:20

@Wang: natuurlijk stemmen de schapen weer op de VVD. De VVD, waaraan we het huidige zorgverzekeringsstelsel te danken hebben. Het op een na duurste systeem ter wereld, op de VS na (eigen woorden van Rutte). Een stelsel waarvan de kosten veel harder stijgen dan op basis van vergrijzing en nieuwe zorgtechnieken en nieuwe medicijnen logisch is (onderzoek van de planbureaus). Een zorgstelsel met de minste IC-bedden per 100.000 inwoners van Europa, en dat door een gebrek aan sturing en verantwoording niet in staat is dat te veranderen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het NHS in het Verenigd Koninkrijk (deskundige Levi in Buitenhof) waar het aantal bedden wel fors opgehoogd is. De Jonge die al maanden belooft dat er naar 2500 IC-bedden opgeschaald wordt, maar in feite niets doet. Een zorgstelsel, waarin de afgelopen jaren ziekenhuizen failliet gingen door vooral gerommel van Achmea, en Bruins die daar niets aan deed.
De VVD heeft een puinhoop van ons zorgstelsel gemaakt, maar geen excuses van Rutte. Nee, die helpt het land verder naar de kloten.

Gast
😷Paulus
oktober 25, 2020 17:12

😷Blijf relativeren, en verlies de werkelijkheid niet het oog. Mensen die weinig hebben meegemaakt in het leven geven niet om anderen. Daar schijt ik op! Ik hou wel rekening met anderen. Frusterend te zien hoe sommige rioolfiguren zich gedragen. Amen!

Gast
Wang
oktober 25, 2020 16:43

En vergeet niet dat Willem Engel een bliksemafleider is, betaald door Kasja.

Gast
Wang
oktober 25, 2020 16:42

Niemand weet meer wat te doen! Maurice is ineens een expert? We zijn de controle kwijt. Dit wordt een ramp, het ergste sinds WO2. Arm land. En dan toch gewoon Rutte66 stemmen komende lente? Yup, want dat is NL

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 16:41

In Berlijn gaat het los,duizenden op de been,te volgen via Sputnik Youtube

Gast
Rekenwonder
oktober 25, 2020 16:30

Ondanks dat er elke dag drie tot vier procent meer wordt getest stijgt het aantal besmette mensen amper. Bovendien netto slechts tientallen extra mensen in het ziekenhuis. Dus deze week wordt de opnametop bereikt.

Gast
Realist
oktober 25, 2020 16:28

@ Klaas Vaak aan Paulus. Klopt. Wat er nu gaande is is niet anders dan andere (griep)virussen die om de zoveel jaar voor komen. Het ergste sinds de Spaanse griep was het Hong Kong Virus in 1968-69. In de kranten van begin 1969 niks geen paniekverhalen van hoe erg het was. Alleen de melding dat er wel erg veel mensen ziek waren (meer dan 300000 en ook veel sterfte in Nederland) en dat daardoor de post vertraging had door gebrek aan personeel.

Gast
Een ander geluid
oktober 25, 2020 16:21

Dhr Levi zegt bij Buitenhof dat er snel vaccins zijn. Hij heeft het als proefpersoon ingespoten. Eerlijke man rustig verhaal.
Bij WNL paniekzaaier/viroloog Marc Bonten. Het virus zal aan het vaccin kunnen ontsnappen.
Ze weten niks van het virus en toch eigenlijk alles.

Gast
Maup Caransa
oktober 25, 2020 15:52

In Nederland moet nu een knokploeg worden samengesteld, met verplichte gasmaskers op, bestaande o.g.v. uit 2 miljoen mensen die de complotters een lesje leren.

Gast
Klaas Vaak aan Paulus
oktober 25, 2020 15:51

Paulus dat jij op een ziekenhuis werkt en ziet hoe vreselijk mensen sterven, wil nog niet zeggen dat het tijdens de “verzwegen” griepepidemieën van vorige jaren niet net zo erg was.

Wat critici bedoelen is dat het altijd verschrikkelijk is en dus vorige seizoenen ook.
Toen stierven mensen ook in ademnood. HET GROTE VERSCHIL met nu is dat DESTIJDS er niet elke dag in je oren getoeterd werd, hoe verschrikkelijk het wel niet is en dat er toen niet door lockdowns een toename van zelfmoorden was of van psychische problemen, huiselijk geweld en een vooruitzicht van duizenden doden door een economische instorting.

Gast
man pan
oktober 25, 2020 15:44

Maurice de Hond heeft het verkeerd, er is geen tekort aan bedden. Er is tekort aan medisch personeel.

Gast
Paulus wat vals, wat jij anderen toewenst
oktober 25, 2020 15:44

Paulus
zo 25 okt 2020 om 13:56
😷@Nep Virus, achterlijk rioolfiguur 🤬.Ik hoop dat jij binnenkort de lul ben. Jou In het ziekenhuis op de gang leggen en geen aandacht meer aan schenken tot de ⚰️. Als ik niks meer van je verneem, dan is mijn vloek over jou uitgekomen. Nog effe gedult debiel! 🤬🤬

Gast
reactie op Paul Lamotte
oktober 25, 2020 15:40

Paul Lamote
zo 25 okt 2020 om 13:45
Wat niet voor Maurice pleit is dat hij zo zeker wist dat er geen tweede golf zou komen. Kennelijk is zijn kennis ook beperkt.

Misschien bedoelde Maurice een golf van DODEN?
Wat wij nu zien, is een tweede golf van BESMETTINGEN, waarvan 0,2 sterft met onderliggend lijden en een leeftijd boven de 80 jaar.

Gast
reactie op G.ossip
oktober 25, 2020 15:37

G.ossip
zo 25 okt 2020 om 14:57
In Berlijn is een grote demonstratie bezig tegen de maatregelen,ga er maar vanuit dat de media er weinig of geen aandacht aan geeft,iets van censuur.

Ook hier op MC is het zo. 3x weggehaald.

Gast
Mondkapje toch zo ontzettend gezond
oktober 25, 2020 15:34

Veruit de overgrote meerderheid van de demonstranten in Berlijn dragen geen mondkapje.

Gast
Niet kijken!! Gevaarlijk!!
oktober 25, 2020 15:26

Demonstraties kijken is levensgevaarlijk.

Gast
Henk
oktober 25, 2020 15:24

Ik luister sowieso niet naar Maurice de Hond, altijd overtuigd van zijn gelijk ook al zijn er 100 bewijzen van het tegendeel. Eigenwijs als de pest. Nare man.

Gast
Eerste golf, doden. Tweede golf, besmettingen. Raar.
oktober 25, 2020 15:22

TWEEDE GOLF? Hoezo? Er zijn minder doden dan bij de eerste golf. Besmettingen zijn geen doden.

Willen we allemaal een super tweede golf? Een super tsunami? Willen we dat?JA!!!!! blaten de schaapjes, die voor een totale lockdown zsijn.

Oké. Dat gaan we regelen. Laat je dan allemaal testen, dan krijg je je zin!

Gast
Maup Caransa
oktober 25, 2020 15:15

In Nederland wordt een knokploeg samengesteld, met verplichte gasmaskers op, bestaande inmiddels uit nu nog maar 2 miljoen mensen die de complotters te lijf gaan.

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 15:07

Video in verzet en Donna van der Horst hebben een livestream van Berlijn en Brussel

Gast
Boerenverstand
oktober 25, 2020 15:05

Op de ARD Text lees ik dat er nu enkele honderden mensen op de Alexanderplatz demonstreren, en dat er voor de demonstratie vanavond in Tiergarten 10.000 mensen aangemeld zijn. Overigens worden de tegenstanders wel ontmoedigd door de mondkapjesplicht. Dus juist waar je tegen demonstreert, moet je verplicht dragen op straffe van een boete.

Gast
Het corona sprookje
oktober 25, 2020 15:01

De media worden betaald door het RIVM en hebben de opdracht gekregen om zoveel mogelijk angst te zaaien onder het volk en om aan te sturen op een volledige lockdown.

Gast
G.ossip
oktober 25, 2020 14:57

In Berlijn is een grote demonstratie bezig tegen de maatregelen,ga er maar vanuit dat de media er weinig of geen aandacht aan geeft,iets van censuur.

Gast
Nepvirus
oktober 25, 2020 14:55

@ Paulus

En leer toch eens Nederlands. ‘Gedult’, man man waar heb jij op school gezeten. Als je niet eens weet hoe je geduld moet spellen, dan snap ik wel dat je te dom bent om door te hebben dat corona een hoax is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen