BankGiro Miljonairs voor tweede keer door miljoengrens


De kijkcijfers van zaterdag 6 juli 2019 (SKO)

De zevende aflevering van de Robert ten Brink-show BankGiro Miljonairs wist zaterdagavond 1,013 miljoen kijkers (23 procent) te bekoren. Daarmee weet het programma voor de tweede keer de miljoengrens te passeren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is anno 2019 steeds lastiger voor tv-shows om deze grens te doorbreken, maar toch lukt het de presentator. Het is waarschijnlijk dat de show van Ten Brink ook in het nieuwe seizoen weer te zien is op RTL 4.

Voorafgaand aan BankGiro Miljonairs wist een herhaling van Oh Wat Een Jaar een prima 815.000 kijkers (18 procent) te bekoren.

De winnaar op prime time was echter te zien bij NPO 1. Floortje Naar Het Einde Van De Wereld was goed voor 1,1 miljoen kijkers (26 procent). Direct erna trok Silent Witness 704.000 kijkers (16 procent).

SBS 6 pakt brons met de redelijk succesvolle show Thank You For The Music, dat 560.000 kijkers (13 procent) trok.

Verder keken de meeste mensen naar Blue Planet 2 op NPO 2, goed voor 313.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 257.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Exodus Gods and Kings: 224.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 190.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Take Two: 165.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Bulletproof: 130.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie USA Live: 103.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Engeland – Zweden (1,3 miljoen), Tour de France (936.000), Half acht nieuws (880.000), Zesuurjournaal (605.000), RTL Boulevard (438.000) en Lachen om home video’s (380.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (1 miljoen), Studio Sport (661.000), Hart van Nederland (484.000), Nieuwsuur (453.000), Shownieuws (446.000) en Beste Kijkers (401.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.795.000
02. Voetbal WK ENG SWE Dames TF (NPO1) 1.257.000
03. Floortje naar het einde (PO1) 1.122.000
04. De Avondetappe (NPO1) 1.033.000
05. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.013.000


06. Tour de France (NPO1) 936.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 880.000
08. Oh Wat Een Jaar (RTL4) 815.000
09. Silent Witness (NPO1) 704.000
10. Studio Sport (NPO1) 661.000


11. Journaal 18:00 (NPO1) 605.000
12. Thank you for the music (SBS6) 560.000
13. Tour de France (NPO2) 555.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 484.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 453.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.9%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 9.6%
4. NPO2 / 7.1%
5. NPO3 / 4.4%


6. NET5 / 3.9%
7. Vero / 3.7%
8. RTL8 / 2.8%
9. RTL7 / 2.8%
10. RTL5 / 2.2%


11. Comedy / 1.7%
12. Eurosp / 1.1%
13. BBCfirst / 1.0%
14. TLC / 0.9%
15. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,4%
2. RTL Nederland 24,1%
3. Talpa TV 18,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen