Johan Derksen kreeg ‘schandelijke mail’ vanuit RTL

Johan Derksen heeft een ‘schandelijke mail’ ontvangen van iemand die bij RTL werkt, maar die hij wil sparen door zijn naam niet te onthullen. Dat vertelde de voetbalanalist vanavond in Voetbal Inside. Derksen deed vrijdag pittige uitspraken over Humberto Tan, Erland Galjaard en Ronald Molendijk. Van de directie hoorde hij niets, maar van een ‘RTL-medewerker’ wel. “Ik heb nog eens even alles de revue laten passeren en ik vind eigenlijk dat ik niets miszegd heb“, zegt de voetbalanalist.

De tv-ster vindt dat hij op RTL 7 gewoon kritisch moet kunnen zijn over zijn eigen werkgever. “Dat moet. Ik zit hier twintig jaar en we hebben ons twintig jaar geestelijk onafhankelijk opgesteld door kritisch te zijn over iedereen en alles wat er gebeurde om ons heen. Daar waren ze bij RTL redelijk tevreden over, want de kijkcijfers waren altijd goed.”

Voetbal Inside heeft voor RTL zelfs een Televizier-Ring gewonnen. “En onze contracten werden ieder jaar verlengd, dus ze waren tevreden. Alleen nu voor het eerst in twintig jaar is er wat onrust in de media over RTL, daar geven wij ook onze mening over en nu zou Leiden in last zijn?

Galjaard heeft Derksen niet op het matje geroepen. “Officieel heb ik eerlijk gezegd niets vernomen van RTL. Ik heb van een niet nader te noemen medewerker van RTL, ik hoop in een dronken bui gemaakte, e-mail gekregen die ik zo schandelijk vond dat ik hem niet eens kon laten lekken naar de media, omdat die man dan voor de rest van zijn leven geen leven gehad zou hebben. Dat vond ik heel onbeschaafd.”

Voor de rest heeft RTL officieel helemaal niets laten horen. Ik vind dat als je hier zit om kritisch te zijn over alles wat er gebeurt, dan ben je ontzettend hypocriet om het dood te zwijgen als er iets gebeurt bij RTL. Dat is eigenlijk het enige wat ik erover te zeggen heb.”

Wie wél heeft gereageerd is Omroep MAX-baas Jan Slagter. Hij pleit voor het ontslag van Johan Derksen. Slagter heeft echter helemaal niets met RTL te maken. Derksen: “Ik begrijp wel waarom Jan Slagter dat gezegd heeft. Ik heb ooit een keer wat over Jan gezegd toen hij een buitenechtelijke affaire had. Ik denk dat Jan nu zijn kans had om mij een hak te zetten.

Lees ook:
Angela de Jong: ‘Erland Galjaard moet opstappen’ (twee weken geleden)
RTL 4 afgeslacht in AD: ‘Stuitend arrogante zender’ (donderdag)
Ook LINDAnieuws en Totaal TV kritisch over RTL 4 (donderdag)
Mediabureau adviseert RTL: ‘Ronald Molendijk eruit’ (donderdag)
Mediabureau Mindshare vindt RTL naar binnen gekeerd (vrijdag)
Fons van Westerloo: ‘Misschien moet Erland eruit’ (vrijdag)
NTR-baas Paul Römer: ‘RTL stort aan alle kanten in’ (vrijdag)
Volkskrant vindt RTL mediaflop van de week (vrijdag)
Angela Groothuizen schrikt van felle kritiek op RTL (vrijdag)
Johan Derksen slacht RTL 4 en Erland Galjaard af (zaterdag)
Shownieuws sabelt ‘stoute dandy’ Humberto Tan neer (zaterdag)
RTL Boulevard behandelt RTL-kritiek Johan Derksen (zondag)
Johan Derksen heeft geen spijt van kritiek op RTL (vandaag)
‘Ronald Molendijk, we moeten er een eind aan breien’ (vandaag)
Zwagerman: ‘RTL-probleem groter dan Galjaard en Tan’ (vandaag)
Angela de Jong: ‘Niets gehoord van Erland Galjaard’ (vandaag)
Jan Slagter-un pleit voor ontslag Johan Derksen (vandaag)
Genee weigert Radio 10: ‘Heeft hij een spreekverbod?’ (vandaag)
Beau verbaasd over RTL-kritiek: ‘Waar gaat het over?’ (vandaag)
Wilfred Genee verdedigt VI: ‘Wij houden spiegel voor’ (vandaag)
Ronald Molendijk walgt van ‘aanvallen’ op Galjaard (vandaag)

Foto: RTL

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Henk
september 27, 2017 19:06

Galbak en Ronald “zet geen zoden aan de dijk”.

Gast
anoniem
september 27, 2017 15:15

Het is altijd mogelijk mee te liften op bestaande kritiek, maar wel wat gemakkelijk. Ook bespreekt dhr. Derksen vaker zaken waar hij geen of weinig verstand van heeft.

Gast
Pak 'm
september 26, 2017 16:54

Boertje.

Gast
Ron
september 26, 2017 16:52

100% Molendijk. Is een ietwat agressief menneke uit Rotterdam en moet dat even laten blijken. Nou daar heeft Derksen hoegenaamd geen boodschap aan hoor. Helemaal met het betoog van Johan eens in de uitzending gisterenavond.

Gast
Panda
september 26, 2017 14:15

Volgens Derksen was het geen mail van iemand van de directie. Dan ga je level lager, kom je bij programmaleiding.

Gast
Boy
september 26, 2017 13:35

Ronald Molendijk… Gooi de mail online en als Erland het dan nog niet snapt, dan is het gedaan met RTL

Gast
pom
september 26, 2017 11:58

johan uw schandelijke mail wordt hoog op de agenda geplaatst. je bent bn er.
Mijn email van de krant daar praat niemand over. ik wordt gechanteerd dat als ik niet reageer dat de krant alle informatie over mij, die er niet is wordt gestuurd naar cid. Terwijl ik op papier hebt staan dat mijn adverteerders NEP werd gebeld.
lees mij email van de krant. net gestuurd….

Gast
Frans
september 26, 2017 11:32

is al bekend wie de bewuste mail verstuurd heeft, dat moet voor Peter R toch een koud kunstje zijn

Gast
Freek
september 26, 2017 10:16

Directie RTL, laat dit op zijn beloop en hoopt dat Galjaard zijn eigen graf nog dieper graaft. Ze willen al langer van hem af, maar hebben weinig lef om dat recht in zijn gezicht te zeggen. Habets wilde al van hem af maar had niet genoeg ballen en nu mag zijn sloerie Sauve het proberen. Dit zou mooi excuus zijn. RTL7 draait op VI en levet veel geld op voor de onderneming. Galjaard en zijn kliek kosten momenteel alleen maar geld. Slangenkuil….

Gast
OmTeGieren
september 26, 2017 09:40

Ze hoeven geen breuk te forceren want over 7 maanden is het contract afgelopen

Gast
Duidelijk
september 26, 2017 09:23

De mannen forceren een breuk met RTL omdat er reeds een aanbieding ligt van de Mol.. Johan heeft niks te verliezen en Wilfred en Rene moeten nog langer meer en spelen dus de vermoorde onschuld omdat zij nog een paar jaar langer doormoeten.. Niet ok hoe zij dit spelen naar hun werkgever RTL die hen al jaren een podium en een groot salaris heeft geboden.. Loyaliteit bestaat kennelijk niet meer.. Benieuwd hoe de RTL directie hier mee om gaat..

Gast
PA-V-H
september 26, 2017 08:42

Kunnen maar 3 personen zijn

Galjaard, Wendy of Molenbeek

Vermoed de laatste in opdracht van Galjaard.

De sekte RTL brrrrrrrrrrrr

Gast
Pieter
september 26, 2017 08:35

waar bliven de kijkcijfers??? RTL staat zeker weer als 3 zendergroep genoteerd!!!
Dus even rekken , scheelt misschjen weer een reclame filmpje in het voordeel van RTL

Gast
Freek
september 26, 2017 07:48

Wat een held die Derksen!

Gast
Annoniemus
september 26, 2017 06:39

Door gesnoven Ronald Molendijk staat hoog op het verdachten lijstje met Humberto Tan als goede tweede !!

Gast
Ano
september 26, 2017 00:15

HULDE AAN DERKSEN.!!!!!!!!!!

Gast
Musicman
september 25, 2017 23:56

Kijk Habets, Galjaard, Tan, van Dijk zijn allemaal vrienden van elkaar , die kunnen elkaar niet laten vallen, het enige wat je kunt doen je grieven uiten bij de eigenaar van RTL Holland Thomas Rabe de CEO van Bertelsmann het moeder bedrijf van RTL. Zijn email is thomas.rabe@bertelsmann.de

Gast
ron
september 25, 2017 23:44

Johan Derksen dat is zwak, altijd zeggen wat je vindt en nu spaar je iemand.
Dus toch op de donder gehad en je moet je nu toch rustig houden.

Gast
Bart
september 25, 2017 23:19

@Susan Het kan prima wat Johan gezegd heeft.

@David Zou het erg zijn voor de mannen van VI als om dit RTL het programma van de buis haalt? Ik denk van niet. Dan worden met open armen ontvangen door SBS6/Veronica, Ziggo Sport, FOX of KPN. Bij die eerste 3 zou het programma nog beter op zijn plek zijn dan op RTL7. Ook denk ik dat Wilfred, Johan en René ee nog meer geld aan overhouden. Helemaal met de mail (van waarschijnlijk Molendijk of Tan) op zak staan de heren heel sterk.

Gast
Jeffrey
september 25, 2017 23:16

Hahaha en direct Slagter op zn plek gezet.

Gast
Famke
september 25, 2017 23:08

@ Eindregie: Ik zie het inderdaad. Sven Sauve de jankert die de publieke omroep wel even vertelt dat ze het anders moeten doen (las ik net in een oudere post op mediacourant) Wat een dweil. Een teken van onvermogen dat deze zaak zo door ettert.

Gast
Eindregie
september 25, 2017 22:57

@ Famke.
Bert Habets zit tegenwoordig bij RTL H.Q. in Luxembourg en is geen chef meer van de Nederlandse winkel.

Gast
A.M
september 25, 2017 22:56

Wat een heisa om iemand die de waarheid zegt!!

Gast
Achmed
september 25, 2017 22:55

Ronald zijn neus zit lekker in de poeder van Galjaard. Wat een koekwous

Gast
Famke
september 25, 2017 22:55

Slap ook dat die directie van RTL niets van zich laat horen. Habets zou hier toch een punt van moeten maken. Van Westerloo had hier de angel binnen een dag uitgehaald en hadden ze allemaal hard om de situatie moeten lachen. Habets is een enorme slapjanus.

Gast
David
september 25, 2017 22:55

@GW

En dan die slijmjurken-foto erbij met zijn vriend Galjaard.
Ze denken dat Derksen het dan wel uit z’n hoofd haalt om die mail te publiceren…
Aangezien VI het dan wel kan vergeten bij RTL…

Maar de wegen van Derksen zijn ondoorgrondelijk…
Molendijk zit de komende maanden in ieder geval in Johan’s broekzak…

Gast
GW
september 25, 2017 22:51

Mmm… de instagram-post van Ronald Molendijk is vlak na de start van Voetbal Inside gepost. It doesn’t take a genius om er achter te komen wie de desbetreffende mail heeft gestuurd.

Gast
Anouk Smullers
september 25, 2017 22:47

Overduidelijk die kwal van een Molendijkje

Gast
Connie Kreukboven
september 25, 2017 22:47

Kom op Johan, gooi die mail ff openbaar. Dan zijn we, als hij echt zo erg is, in één klap van die Molendijk af. Heerlijk! Kom d’r maar in.

Gast
David
september 25, 2017 22:41

We mogen blij zijn met mensen als Derksen. Mensen die eens lekker de tent in de fik zetten als het nodig is…

Gast
Henny Huisman
september 25, 2017 22:40

Later hintte Johan dat het mailtje om drie uur snachts is verstuurd.
Dat Colombiaanse marcheerpoeder gaat nog steeds rijkelijk rond binnen de Erland Galbak clan.

Gast
frans
september 25, 2017 22:30

100% het was Bridget

Gast
Richard Groenenheuvel
september 25, 2017 22:29

Die Molendijk is het 1000 procent! Gek, hoop echt dat we die kwal binnenkort kwijt zijn..

Gast
Susan
september 25, 2017 22:28

Terecht. Wat Johan heeft gedaan kan echt niet!

Gast
David
september 25, 2017 22:24

@ Jan

Denk het ook. Die is compleet losgegaan.
Knap van Derksen dat hij die Molendijk niet onder de bus gooit.
Hij kan hem vernietigen door die mail te laten lekken.

Gast
Jan
september 25, 2017 22:23

De instagrampost van Ronald Molendijk maakt duidelijk wie deze “schandelijke mail” heeft gestuurd.

Gast
Kees Krans
september 25, 2017 22:21

Het was Ronald Molendijk. 100%.

Gast
David
september 25, 2017 22:14

Was het Molendijk of Tan?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen