Mediabureau adviseert RTL: ‘Ronald Molendijk eruit’

Het ‘RTL 4-probleem’ is op te lossen door het aantal hulpprogramma’s terug te brengen, een BN’er-stop in te lassen én Ronald Molendijk te lozen. Dat stelt Frank.news, de marketingnieuws-site die is opgericht door mediabureau Head to Head uit Amsterdam. Volgens Frank.news is het hoofd van Molendijk te vaak te zien op televisie. “Mensen die intensief (traditionele) tv kijken, zien de laatste tijd veelvuldig het hoofd van dj Ronald Molendijk op RTL 4 voorbijkomen.

Molendijk zit doordeweeks in RTL Boulevard, was jurylid in Idols, afgelopen week kandidaat in Een Goed Stel Hersens “en ongetwijfeld zit hij straks ook in een panel bij Ik hou van Holland“.

Waar het fenomeen Molendijk ineens vandaan komt is inmiddels publiekelijk bekend. “Molendijk is een goede vriend van RTL-programmabaas Erland Galjaard, met wie hij ook een dj-duo schijnt te vormen.”

Volgens frank.news is de kijker Molendijk én de stortvloed aan BN’ers in ieder programma echter zat. “Laat gewone Hollanders testjes uitvoeren in Een Goed Stel Hersens in plaats van Ronald Molendijk en Jamai.

Want gewone-mensen-tv scoort wél. “De kijker wil zijn tv-toestel nog wel aanzetten voor ‘echtheid’: mensen die samen met hun sleurhut eropuit trekken onder begeleiding van Martine van Os.

Ook is men het dagelijkse RTL-feestje in RTL Late Night zat, aldus frank.news. “Laat Humberto Tan eens buiten zijn RTL inner circle kijken en niet weer een andere RTL-coryfee uitnodigen die reclame mag maken voor haar of zijn eigen nieuwe programma.

De mensen achter frank.news begrijpen er niets van. “RTL is op tv te lang in zijn comfortzone blijven zitten, terwijl daaromheen het kijkgedrag in een razend tempo is veranderd. En dat is voor een mediabedrijf dat bekend staat als innovatief toch best vreemd.

Het roer moet nú om, luidt het advies. “Een radicale koerswijziging is niet zonder risico’s, maar RTL4 moet wel iets gaan doen. Het lijkt niet meer de sympathie van de kijker te hebben, terwijl ook de advertentie-inkomsten langzaam teruglopen.

Het artikel ‘Het grote RTL 4-probleem’ kunt u lezen op de site van frank.news.

Lees ook:
Ook LINDAnieuws en Totaal TV kritisch over RTL 4 (vandaag)
RTL 4 afgeslacht in AD: ‘Stuitend arrogante zender’ (vandaag)
Angela de Jong: ‘Erland Galjaard moet opstappen’ (zondag)

Foto: RTL

61 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bertje
september 22, 2017 22:55

waarom reageer je op een retorische vraag eigenlijk?

Gast
Bertje
september 22, 2017 22:53

Michiel, je weet helemaal niets van mij. En je concludeert iets wat ik niet schrijf.

Gast
Yoshi
september 22, 2017 22:50

Ronald zat vanavond ook in de Big Music Quiz

Gast
Uit het Vak
september 22, 2017 18:57

Zee rirritant figuur die molendijk.
Maar let op mn woorden, dit duurt niet lang meer.
Hij gaat snel vd buis.
in de wandelgangen is hij het gesprek vd dag

Gast
Wolter
september 22, 2017 10:38

@OMG

Jij bent 1 van de Hilversumse kliek die probeert Veronica dood te zwijgen? Er is veel gaande achter de schermen en neem maar van mij aan: Veronica neemt het over!

Gast
Piet
september 22, 2017 09:01

Ik zie liever die Nikolaas Nicolaai weggaan. Zal wel na 5 dec. gebeuren. Ronald is best goed bezig. En zijn hoofd val ook mee, pas bij de kapper geweest..

Gast
TROL
september 22, 2017 08:26

Laat Pauw (en Jinek) eens buiten hun inner circle mensen uitnodigen en niet alleen die linkse Staats klan en NPO lieden die alleen reclame maken voor hun NPO programmaatje!

Gast
OMG
september 22, 2017 08:17

@Wolter

Je bent echt in de tijd blijven hangen. Veronica bestaat niet meer.

Gast
Wolter
september 22, 2017 07:30

Ik heb een beter voorstel: RTL volledig opheffen. Dan kan Veronica de boel definitief overnemen. Uiteraard wordt Ronald teruggestuurd naar het land van de mixtapes uit 1993.

Gast
Michiel
september 21, 2017 22:45

Bertje, je weet helemaal niet wat een mediabureau doet!
Mediabureaus zijn er om adverteerders te adviseren welke media ze moeten inzetten. Ze mogen dus kritisch zijn over de zenders

Gast
Bertje
september 21, 2017 21:50

Complot?: dit mediabureau helpt Galjaard te overleven door zijn ondergeschikte af te zeiken, zodat Erland hem kan lozen en zelf kan blijven zitten….

Een professioneel bedrijf is dat mediabureau in ieder geval niet!

Gast
Drees
september 21, 2017 20:52

Ronald heeft onder een andere naam een hitje gehad “De Rode Schoentjes” en heeft Basic Beat op het toppunt verkocht. Als dj was hij niet bovenmatig populair, hij vulde geen zalen in het land, maar wist met zijn avond in Nighttown een naam op te bouwen. Dj’s verdienden toen nog een paar honderd gulden per avond en het was een gesloten circuit. Ronald is nooit een popster geweest, maar had wel het ego van popster. In de Reünie vertelde een opwarm dj er een mooi verhaal over. Het enige wat hij goed deed, was contacten onderhouden met de media.
Wat hij bij Idols deed, is mij een raadsel. Hij heeft nooit een artiest gebouwd of is het zelf geweest, is Soulvation geflopt en staat hij alleen, als hij al gevraagd wordt, op het Classics podium. Zonder Erland was er alleen een rol in de marge voor hem weggelegd. Dus laat hem opbokken.

Gast
dr phil
september 21, 2017 20:16

het verval is ingezet en wat te denken van late night met Mister himself de scepter zwaait eueueu tan geloof ik ook weg er mee

Gast
anonymous
september 21, 2017 19:54

Peyer R de Vries, Bridget, Olcay, Fatima, Nikkie Plessen
allemaal opzouten

Gast
Krie Tiek
september 21, 2017 19:21

Nou, nou, nou mensen. Wij hebben laatst een geniaal programma idee ingediend: ‘Who Will Be The Next Ronald Molendijk. En dan met Ronald Molendijk in de jury.

Eisen:

– Een kop als een kikker.

– Wanneer er een DJ tussen de 16 en 26 in beeld komt moet je een stijve plasser krijgen.

– En je moet goed deuntjes kunnen ”bespelen” in de lucht!

Opgeven kan vanaf volgende maand!

Gast
frans
september 21, 2017 18:47

Het volgende programma met bn..ers komt er alweer aan..met Nicky Simons

Gast
frans
september 21, 2017 18:29

Het onderwerp wordt niet besproken zegt Lucky Link

John..Nicky..en Bridget…en Zwarte Piet

Gast
Pieter
september 21, 2017 18:26

@Frans Volgens mij mogen ze niets negatiefs over RTL melden bij BLV
Keek net naar editie NL. Verschrikkelijk hoe de onderwerpen gekozen worden !
Het nivo is lager dan een regionale omroep !
Wat een verschil als je 1 vandaag ziet op NPO1 , dan weet je pas waarom ze de grootste zender zijn

Gast
ano@niem.nl
september 21, 2017 18:17

De teloorgang van RTL is vorig jaar december in een vrij val gezet toen men publiekelijk afstand nam van zwarte piet. Dan ben je behoorlijk van de pot gerukt als zender kan ik je vertellen. Deze linkse inval past niet bij het rechtste normale volk die gewoon zwarte piet wil zien. Het is HET voorbeeld hoe RTL zich heeft vervreemd van de kijker.

Gast
frans
september 21, 2017 18:09

Het is wel een onderwerp voor Boulevard vanavond of zouden ze het stil zwijgen..met zijn 8 op de bank…

Gast
Pieter
september 21, 2017 17:45

de kijkers die het begin van RTL hebben meegemaakt zijn immers ook 27 jaar ouder,
en de meeste kijken naar de NPO

DA`S LOGISCH HE

Gast
Tandarts Kooiman
september 21, 2017 17:29

Hij mag zijn gele grijze tandjes wel een keer komen bleken hoor bij mij. Stuk frisser.

Gast
piet
september 21, 2017 16:58

Alleen die Molendijk teveel op tv. Zijn nog veel meer van die figuren die er te vaak op zijn. Wat denk je van die 2 enge figuren Geer en Goor .

Gast
Yoshi
september 21, 2017 16:56

Ronald moet inderdaad eruit!
Geen idee waarom hij zo vaak gevraagd wordt, los van vriendje Galjaard

Gast
zo maar
september 21, 2017 16:30

Ook Frank news begrijpt er helemaal niks van. Zucht.

Gast
Arie
september 21, 2017 16:19

Onsympathieke arrogante man.
Ik had destijds bij Idols al iets van ‘wat hebben ze nu toch in huis gehaald’.

Gast
Thom
september 21, 2017 16:16

Rtl moet inderdaad snijden in de hulpprogramma’s, alleen Help, mijn man is klusser, the amsterdam project en verslaafd vind ik geslaagd en meer positieve shows doordeweeks met inderdaad ‘gewone’ mensen zoals Married at First Sight, was niet voor niets een van de weinige programma’s die vorig seizoen doordeweeks boven het miljoen uit kwamen…

Gast
van den Linden
september 21, 2017 16:15

Het is een zeer onsympathieke collega bij Boulevard. Als Erland straks de laan uit gaat, zal hij zeker vervangen worden door een leuke jonge vent, die verstand heeft van muziek.

Gast
Piet
september 21, 2017 16:12

Nou de echte fans van RTL zijn nu wel erg stil, nou nu geen grote bek?

Loyaal aan rtl zijn jullie nu ook weer niet, kijkcijfers donderen in elkaar, raar he met altijd hetzelfde.

Gast
Lies
september 21, 2017 16:00

Ronald Meulendijk is voor mij de reden om gelijk weg te zappen, hij werkt me enorm op mijn zenuwen. Zwaar irritante betweter, grote bek, alleen met zichzelf bezig.
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over Peter R, maar hij is professioneler, socialer en heeft kennis van zaken. Hij heeft zijn streepjes wel verdiend, we weten dat hij zich inzet voor bijvoorbeeld het oplossen van de moord op Natalee Holloway.
Ik ben het eens met de column van Angela de Jong. RTL is naar binnen gekeerd door ons dagelijks dezelfde BN ers door de strot te duwen en gericht is op zelf (zender) promotie.
Er is niets nieuws meer te beleven bij RTL, het is gesneden koek.

Gast
Santegoeds
september 21, 2017 15:51

Erland moet eruit. Kan zo niet langer. Dat ziet toch iedereen. Die man moet lekker plaatjes gaan draaien met z’n dikke vriendje met z’n rotkop. En laat hem zijn vrouw meenemen.

Gast
GW
september 21, 2017 15:48

De schrijver bedoelde het meer als metafoor voor het overschot aan BN-er-tv en een gebrek aan de-gewone-man-tv “waarin we onszelf of de buurman herkennen” i.p.v. een direct oproep voor de verwijdering van Molendijk.

Ik vind de hele Boulevard-kliek als geheel onzettend tegenvallen trouwens. Daarom, en omdat ik in een balorige bui ben, een mini-recensie van alle Boulie-gezichten.

Ronald Molendijk – Zou hij bevriend zijn met Eelco van Kooten? Boulevard die het programma gebruikt om het PR-straatje schoon te vegen van een RTL-gezicht/-vriend? Het zal toch niet. Viel definitief door de mand bij het Dotan-verhaal (kaartjes waren gratis). Had zich ook niet ingelezen bij het Lady Gaga-verhaal (iemand op de bank moest zeggen dat ze Lupus heeft) en had tien minuten nodig om te vertellen dat je als artiest geleefd wordt en dat dat de reden van haar afzegging was. Thanks Captain Obvious. Bedient zich van irritante maniertjes.

Nikkie Plessen- “Had ik al gezegd dat ik het grappig vind?! Ooooh, ik lig echt ALTIJD in een deuk. Wat ben ik toch een lekkere gekke meid hè? Hihi, haha.”

Anna Nooshin- Levende anthithese van bijvoorbeeld een Fiona Hering die wel kennis van zaken, een goed verhaal en humor heeft. Is multi-inzetbaar. Kan op Jijbuis een half uur oreren over haar favoriete snoepjes, maar ook aanschuiven bij RTL Late Night met een reportage over Hillary Clinton. Of als vruchtbaarheidsexpert als het over designer babies gaat. Want Youtube, dus expert. Komt als ze kritiek krijgt altijd met een slap verhaal of verschuilt zich (Linda Meiden-cover) achter een wetenschapper met wel een goed verweer. Trekt ook altijd de emotie-kaart in het vluchtelingen-debat want “fuck rationaliteit” als het om mensenlevens gaat.

Fatima Moreiro de Melo – Intelligente vrouw die in tegenstelling tot wat veel mensen denken, WEL zelfspot heeft. Trekt zich niks aan van Peter als hij het weer eens beter denkt te weten en zich in de discussie mengt en maakt gewoon onverstoorbaar (hup Peter, terug naar je hoek) haar verhaal af. Leest zich altijd goed in en weet het gedetailleerd en gedegen te brengen. Leuk mens.

Luuk Ikink- Nerderige droogkloot. Goede chemie met Beau. Probeert steevast Boulevard-redactie-keuzes recht te lullen op twitter waarvan hij zelf ook wel weet dat het niet klopt.

Even een break.

Gast
Connie Kreukboven
september 21, 2017 15:48

Jullie mogen 1 keer raden waar de vrouw van Molendijk werkt…Ze is marketing manager bij het blad van Wendy. Dus Erland heeft ze allebei aan een baantje geholpen!

Gast
Boulevard
september 21, 2017 15:44

en stoppen met Boulevard in het weekend

Gast
Boulevard
september 21, 2017 15:43

Weg met die Molendijk, en Peter R ook wieberen en Nicolette Kluivert zo irritant
gelukkig gaat die Fiona herenig ook weg!

Gast
Ingrid
september 21, 2017 15:35

Hoe die Ronald zijn mening geeft over die Dj…vooringenomen en zo arrogant..bah

Gast
Richard Groenenheuvel
september 21, 2017 15:34

Het is mij volstrekt een raadsel waarom deze man (dj Ronald Molendijk) uit de jaren 90 op tv is gekomen. Hij lult maar wat uit zijn nek, maar het grootste probleem voor mij is vooral hij is irritant, met zijn zure maniertjes. Irritatie factor. Negatief en ja sorry ook niet moeders mooiste. Dus mee eens. Eruit!!

Gast
Mieke
september 21, 2017 15:33

Ga zo door Erland met jou vriendjes de kijkers beslissen aangaande de dalende kijkcijfers gewoon op zwart RTL en klaar en opnieuw beginnen met leuke niet zo opgepoetste vriendjes,vriendinnetjes en nieuwe direkteur het liefst buiten de stal van het Gooi een onafhankelijke man/ vrouw .

Gast
Will
september 21, 2017 15:28

Gewoon niet meer naar die rotzooi kijken op 4,doe ik al jaren niet meer,heerlijk

Gast
Enzo Voort
september 21, 2017 15:20

Alle RTL-koppen, vaak maatjes van Erland, zien we te vaak op de buis. Daar moet flink de bezem doorheen en schoon schip maken.

Gast
Jables
september 21, 2017 15:18

Dit is ook echt de meest chagrijnige tv-persoonlijkheid op de Nederlandse tv. En dan niet ‘grappig’ cynisch chagrijnig als Maarten van Rossem, maar echt gewoon een air alsof hij er geen zin in heeft. Erg vervelend om naar te kijken.

Gast
Vakvrouw
september 21, 2017 15:08

bloed irritant ja

Gast
G
september 21, 2017 15:00

Inderdaad wegwezen – e.v.a. ( en vele anderen)

Gast
peter
september 21, 2017 14:55

Molendijk moet er zeker uit
maar misschien moet RTL wel stopen met RTL Boulevard.
Maar ze gaan het programma alleen maar meer en meer uitzenden.
zal me niks verbazen als RTL met een zender RTL Boulevard komt

Gast
valerie
september 21, 2017 14:53

Is er ook meer in de media dan alleen RTL4-bash ?
Gewoon niet meer kijken, probleem lost zich dan vanzelf op

Gast
Joop
september 21, 2017 14:47

Voorlopig zijn we nog niet van Molendijk af. Morgenavond is hij namelijk in Humberto Tan zijn Big Music Quiz te gast met o.a. RTL collega’s Bridget Maasland en Lieke van Lexmond

Gast
Rukker
september 21, 2017 14:41

Het ultieme hulp tv programma voor RTL: ‘Help, mijn tv programma’s is een incestueus zooitje’. En dan de hulp laten doen door Bert van de Veer…… Ook dat ga ik niet kijken dan.

Gast
Ron
september 21, 2017 14:36

RTL is een vriendclub en dat is erg gevaarlijk. Vrienden durven elkaar niet af te vallen of van repliek te dienen. Dat is jaren goed gegaan, maar nu heeft de normale doorsnee kijker het ook door. Dat is het hele eieren eten op dit moment bij RTL. Nieuwe wind dus ook nieuwe directie kan het tij keren.

Gast
Frans
september 21, 2017 14:26

ook Nicolette en Chantalleku wieberen, en jongens zijn weer gewoon jongens en meisjes gewoon weer meisjes… Zwarte Piet yterug en ophouden met dat Trump bashen bij Boulevaard, die dikke van de Linden denkt echt dat hij verstand van politiek zijn, tv programmas horen geen keuze te maken,, die Linke Luut en Bridget laten ook merken dat ze een hekel aan Trump hebben, hoe kun je dan objectief zijn. Ge

Gast
T
september 21, 2017 14:21

Al die deskundigen eruit…. Mijn god, wat een hoop geblaat. Was getekend, T, RTLBoulevard-deskundige.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen