2,2 miljoen kijkers voor All You Need Is Love


De kijkcijfers van maandag 24 december 2007 (SKO)

All You Need Is Love (RTL4, 20:34) – Voor Robert ten Brink is de jaarlijkse kerstspecial All You Need Is Love het hoogtepunt van het jaar. Mogelijk komt het programma terug met een reguliere serie. “We zijn bezig met plannen om een ‘All You Need’ op reis te maken, waarbij we dit soort kerstverhalen een beetje gaan uitbouwen. Daardoor krijg je de kans om echt wat meer het verhaal te horen“, vertelt Robert. All You Need Is Love scoorde op kerstavond 2.213.000 kijkers (madl: 31.8%).

Met een reisvariant zal Robert het vliegtuig niet mijden. “Dan is er een mogelijkheid dat ik bijvoorbeeld zelf naar zo’n ver land te reizen om te kijken wat de situatie daar is“, vertelt hij aan RTL Boulevard. Toch hoopt Robert op een carrièremove. “Wat ik wil voorkomen is dat ik over vijf jaar wakker word en nog steeds All You Need Is Love op een trap sta te doen. Ik denk dat je langzaam op een punt komt dat je een beetje tot bezinnen komt. Als de jaren gaan tellen, word je wat rustiger. Dan wil je misschien inderdaad wel eens een rustig gesprek aan een tafel met iemand zou willen voeren. Maar het woord ‘talkshow’, haal het er alsjeblieft niet bij. Het is zo beladen. Als je dat woord noemt, is het programma bij voorbaat mislukt.” All You Need Is Love was maandag op kerstavond het best bekeken programma op televisie. 4 in het land, dat erna werd uitgezonden, behaalde met 1.327.000 kijkers een kijkcijferrecord.

Het Familiediner (EO, Ned1, 21:29) – De programma’s Memories, Het Familiediner en Hello Goodbye wisten de hevige concurrentiestrijd op Kerstavond niet te winnen, maar werden na All You Need Is Love (2,2 miljoen kijkers) en Harry Potter 1 (1 miljoen kijkers) een goede derde. Voor de kerstspecial van zijn Het Familiediner probeerde Bert van Leeuwen gezinnen weer om één tafel te krijgen. “Tijdens de Kerst ontstaan inderdaad veel ruzies. Dat komt doordat er een rare druk op het feest ligt: het moet per se gezellig zijn“, vertelt Bert aan TVgids.nl. “In deze stress-situatie is een klein incidentje al genoeg om de vlam in de pan te laten slaan. Ook spelen er allerhande praktische zaken mee, zoals: wie zorgt er voor moeder deze Kerst? Ten slotte is er ook geregeld alcohol in het spel: met een borrel op komen oude irritaties makkelijk boven.” Memories werd maandag vanaf 20.30 uur door 946.000 kijkers bekeken. Het Familiediner van de Evangelische Omroep scoorde aansluitend 693.000 kijkers (madl: 9.7%), waarna Hello Goodbye 826.000 kijkers naar Nederland 1 trok. De kerstshow van Karin Bloemen behaalde na elf uur ’s avonds 1.294.000 kijkers.

3FM Serious Request (NOS, Ned3, 19:00) – De opbrengst van de 3FM-actie Serious Request is 5.249.466 euro. Dat is maandagavond bekendgemaakt. Het bedrag is inclusief de verdubbeling van de Nederlandse regering. De drie dj’s Michiel Veenstra, Gerard Ekdom en Rob Stenders mochten na zes dagen het Glazen Huis op het Plein in Den Haag verlaten. Ze zaten daar zonder eten en maakten onafgebroken radio. Ze deden dat om zoveel mogelijk geld op te halen voor de actie voor het Rode Kruis. Het geld wordt gebruikt om overal ter wereld schoon drinkwater te krijgen. Het vertrek van de drie dj’s uit Het Glazen Huis werd maandag rechtstreeks uitgezonden op Nederland 3. De finale van 3FM Serious Request trok 999.000 kijkers (madl: 19.0%) naar Nederland 3. Later op de avond werd de eerste kerstrevue van Mike en Thomas door 420.000 kijkers bekeken op diezelfde zender.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen