Archief voor jan 2006

TROS zendt Mis(s) Verkiezing 2006 uit

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 16:04

De TROS zendt in mei de Mis(s) Verkiezing 2006 uit op Nederland 2. Hierin wordt gezocht naar ‘de mooiste, slimste, charmantste, meest doortastende en meest krachtige gehandicapte jonge vrouw van Nederland’.

Lucille Werner, zelf lichamelijk gehandicapt, is initiatiefneemster en gezicht van het nieuwe programma. Zij heeft er samen met de TROS voor gekozen het live-televisieprogramma bij de TROS uit te zenden, zegt een woordvoerder van de omroep. BNN bracht in september 2004 nog naar buiten dat zij de Mis(s) Verkiezing zouden uitzenden.

Patrick Lodiers zou het programma op 1 maart samen met Lucille presenteren. Werner heeft op het laatste moment toch nog voor de TROS gekozen. ?We zijn erg blij dat Lucille haar bijzondere show bij de TROS heeft ondergebracht“, vertelt TROS-directeur Julius Minnaar. “Ze is een vast TROS-gezicht en erg succesvol met ons dagelijkse spelprogramma Lingo. Mede daarom willen wij graag dat haar Mis(s) Verkiezing 2006 bij ons te zien is.?

Lucille: ?Met deze spectaculaire verkiezing wil ik het taboe rond gehandicapten doorbreken. Ik wil laten zien dat gehandicapten prachtige mensen zijn, dat ze een mooi verhaal hebben en krachtig zijn. Zo hoop ik mijn steentje bij te dragen aan de integratie van gehandicapten in onze maatschap- pij.? Er hebben zich tot nu toe bijna 150 vrouwen als kandidaat voor het programma aangemeld. Vrouwen tussen 18 en 28 jaar met een zichtbare handicap kunnen zich nog steeds inschrijven via www.misverkiezing.nl. De winnares van het programma wint een jaarcontract als ambassadeur van gehandicapt Nederland. Naast het kroontje wint de Mis(s) ook een auto en een vakantiereis.

Borstoperatie Sonja Silva bij Shownieuws

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 15:56

De borstoperatie die presentatrice en actrice Sonja Silva gisteren onderging, is vanavond uitgebreid te zien in Shownieuws. Nada van Nie was er namens Shownieuws bij en sprak voorafgaand, tijdens en na afloop met Sonja. “Ook was de camera, weliswaar op gepaste afstand, aanwezig bij de operatie“, aldus een woordvoerder van SBS. Vanaf 19.25 uur is te zien hoe het Sonja Silva verging in de kliniek van cosmetisch arts Robert Schoemacher.

Sonja Silva onderging gisteren in de kliniek een borstverkleining en een lift. Na enkele mislukte operaties aan haar borsten, was Sonja ontevreden over haar boezem. Bijna ??n jaar na de geboorte van haar zoon Damian, besloot Sonja om actie te ondernemen.

Shownieuws besteedt uitgebreid aandacht aan de nieuwe borsten van Sonja. Een woordvoerder van SBS spreekt van “een uitgebreid verslag van deze belangrijke dag in het leven van Sonja Silva“.

Programma’s vervallen wegens Winterspelen

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 11:26

Nederland 2 staat vanaf 11 februari in het teken van de Olympische Winterspelen. Twee weken lang moeten programma’s als ONM, TweeVandaag, Opgelicht en Cash Cab wijken. Iets dat niet hoeft te gebeuren in het nieuwe televisiemodel dat in september van start gaat, vertelt netmanager Roek Lips.

Lips vertelt in De Telegraaf: “In de nieuwe situatie hoeven programma?s niet meer te wijken voor een evenement als de Olympische Spelen. Op de brede zender is er dan voldoende ruimte voor sport. Een ONM zal dan logischerwijs op het C-net (werktitel) belanden.

Volgens Lips wordt de kijker door het tijdelijk stopzetten van programma?s op de wenken bediend. “Zo goed als heel Nederland zit toch naar de Winterspelen te kijken. Geen enkele zender wil daar tegenover staan. Door het opschuiven van programma?s hoeft niemand iets te missen: het zomerseizoen begint gewoon twee weken later.” Kleinere omroepen als de Boeddhistische Omroep zijn de enige verenigingen die protest hebben geleverd, vertelt de netmanager.

De Nederland 2-programmering wordt niet compleet stopgezet. Het programma Opsporing Verzocht (foto) verkast tijdens de Winterspelen namelijk naar Nederland 1. Twee keer moeten de actualiteitenrubriek Netwerk en de wetenschapsquiz Hoe?Zo! plaatsmaken voor het opsporingsprogramma. Lips: “Dit programma heeft een publieke taak en er zijn afspraken met de overheid. Het stond overigens voorheen ook al op Nederland 1, is alleen met de AVRO meeverhuisd naar het tweede net.” Donderdag 23 februari zijn zowel de Winterspelen als het Champions League-voetbal te zien bij de Publieke Omroep. Het voetbal wordt verplaatst naar Nederland 3. Hierdoor vervallen bij de VARA enkele programma?s die later worden ingehaald. Zo verschuift de Mike & Thomas Show van donderdag naar maandag. [u]Telegraaf[/u]

Stenders sprakeloos door inheemse stam

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 6:41

[img=320,220 left]http://www.rtl.nl/experience/yorin_fm/components/stenders/images/stenders_300106_32.jpg[/img]SBS 6 komt in maart met het programma Groeten terug (zie eerder), de opvolger van Groeten uit de rimboe. Een paar leden van inheemse stammen uit Namibi?, Indonesi? en Togo brengen een bezoek aan de westerse wereld.

De Himba uit Namibi? zijn deze maand een aantal weken op bezoek bij de familie Massing uit Den Haag. Rob Stenders ontving de familie Massing en de leden van de stam gisteren in zijn radioprogramma op Yorin FM, sinds kort eigendom van SBS.

Stenders zegt even ‘sprakeloos’ geweest te zijn door de Himba, die van SBS 6 een mutsje met haar logo en de kreet ‘Oant Moarn’ opgezet kregen. Hij vertelt bij Shownieuws: “Eigenlijk wel apart, want het gebeurt inderdaad niet zoveel dat ik niet weet wat ik nou eigenlijk moet zeggen of doen. Het is eigenlijk een beetje ongemakkelijk en dat is eigenlijk wel leuk ook.

De Haagse familie maakte diverse uitstapjes met de Himba. Zo werden Volendam, een kinderboerderij en de Efteling bezocht. Monique Massing: “De mensen zagen op een gegeven moment ons en de Himba. Allemaal leuke reacties, van: ‘Heb je ze nou meegenomen naar Nederland?’. Dat hadden ze natuurlijk ook door. Ze bleven gewoon bij ons staan en op zich vonden ze dat niet echt erg of zo, ze vonden het denk ik wel leuk.” De leden van de stam blijken aan de buis gekluisterd te zitten als er een vecht- of schietfilm uitgezonden wordt. “En we hebben een stuk van de rimboe terug laten zien natuurlijk. Dan zagen ze allemaal natuurlijk zichzelf op de tv en dat vonden ze echt wel te gek.

De Himba-vrouwen mogen zichzelf nooit wassen. Monique wilde daar in Nederland verandering in brengen, maar heeft dat op advies van de huisarts toch maar niet gedaan. “Ik heb het voor de zeker- heid gewoon even aan de dokter gevraagd en hij raadt het me eigenlijk af. Ze zijn vanaf hun geboorte niet meer gewassen en als we dat gingen doen, dan was dat niet goed voor de huid geweest.

De Himba waren op bezoek omdat ze voor het programma Groeten uit de Rimboe twee weken in Nederland zijn“, staat op de website van Stenders te lezen. “En die twee weken brengen ze vooral door met eten. Sjees, wat kunnen die gasten bunkeren. Alles wat ze in hun handen konden krijgen, stopten ze in hun hand. En dat wat er niet meer bij paste, verdween rechtstreeks in de zakken van de veel te grote jassen. Of ze het hier nu echt leuk vonden? Moeilijk te zeggen. De Himba doen niet echt aan lachen. Maar misschien komt dat ook wel gewoon omdat ze het heel erg koud hebben en ons gestaar en gelach heel irritant vonden. Of zouden ze kotsmisselijk zijn geworden van de mix van Kokindjes, paprikachips met pindakaas en drie liter cola? Gelukkig mogen ze morgen weer lekker genieten in hun stronthut van de maispap!

‘A-sterren doen mee aan Peking Express’

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 6:41

NET 5 zendt in maart voor het eerst het programma In het spoor van Peking Express uit. In dit programma, dat iedere week na de reguliere aflevering van Peking Express te zien zal zijn (zie eerder), worden bekende Nederlanders gevolgd die in het het spoor van Peking Express treden.

RTL Boulevard meldt dat de makers van het programma een aantal ‘a-sterren’ heeft weten te strikken voor ‘In het spoor van Peking Express’. Ze staan stil bij de plaatsen die langs de route liggen. Onder meer zwemster Inge de Bruijn, judoka Dennis van der Geest, acteur Victor Reinier en styliste Dyanne Beekman hebben hun medewerking toegezegd. ‘In het spoor van Peking Express’ zal op woensdagen te zien zijn bij NET 5.

Talpa stelt ‘Toppers’ uit

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 6:41

[img=200,205 left]http://www.talpa.tv/upload_mm/1/3/9/1966058461_1999999712__MG_0253_200x200.jpg[/img]De real life soap rondom zangers Ren? Froger, Gerard Joling en Gordon is door Talpa uitgesteld vanwege de gezondheid van Gordon. De zanger moet sinds begin deze maand verplichte rust nemen, omdat hij erge last heeft van reuma. De soap Toppers zou vanaf dinsdag 7 maart worden uitgezonden bij Talpa.

Op 27 mei 2006 bestijgen de drie ‘toppers’ de b?hne in de Amsterdam ArenA voor een nieuwe Toppers in Concert. De soap volgt het trio in aanloop naar het concert. Tot wanneer Toppers is uitgesteld is nog niet bekend. In de soap zal te zien zijn hoe de heren collega-artiesten proberen te strikken voor ‘de grootste medley van Nederlandstalige hits ooit’. Ook krijgt de kijker te zien hoe ze audities houden voor paaldanseressen en Elvis look-a-likes.

Sandra Reemer presenteert bij RNN7

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 6:41

Sandra Reemer is binnenkort te zien als presentatrice van Showgallery, een entertainmentprogramma op de regionale televisiezender RNN7. Het programma zal de komende tijd geregeld gepresenteerd worden door bekende Neder- landers, vertelt vaste presentator Marco Verhagen.

Dinsdagavond en woensdagavond is actrice Lieke van Lexmond te zien naast Verhagen. Donderdag is het de beurt aan zanger Mick Harren. Vrijdag presenteert Eddy Keur het shownieuws op RNN7.

974.000 kijkers voor Keyzer & de Boer

Geplaatst op di 31 jan 2006 om 6:41


De kijkcijfers van maandag 30 januari 2006 (SKO)

[hr][u]Keyzer & de Boer advocaten (NCRV/KRO, Ned1, 22:02)[/u] ? Nederland 1 zond gisteren de zestiende aflevering uit van Keyzer & de Boer Advocaten. De komende weken worden nog zes afleveringen uitgezonden, waarna er later dit jaar een nieuwe tiendelige reeks van de advocatenserie op de buis gebracht zal worden. Henri?tte Tol is ??n van de actrices in de serie. “Op straat krijg ik complimenten over de serie en dat is heerlijk“, vertelt ze bij de AVRO. “Ik ben dan ook erg blij dat we nog een seizoen mogen doorgaan.” Het geheim van de serie is volgens Henri?tte de ‘echtheid’.

Als voorbereiding heb ik meegelopen op een advocatenkantoor en de sfeer bij Keyzer & De Boer lijkt erg op wat ik daar voelde. Iedereen heeft zijn eigen inbreng en er is een goede wisselwerking.” Ook de herkenbaarheid van de thema’s zijn volgens de 52-jarige actrice een pluspunt. “De zaken zijn realistisch; het draait niet alleen om moord, maar om dingen die echt leven in de maatschappij. We proberen het zo echt mogelijk neer te zetten. Het is natuurlijk een serie van vijftig minuten en we lopen met zevenmijlslaarzen door de procedure heen, maar de zaken blijven volledig overeind. Dat hoor ik ook van advocaten.” Keyzer & de Boer advocaten werd gisteren door [u]974.000 kijkers (madl: 13.9%)[/u] bekeken na een aflevering van Spoorloos (2,7 miljoen kijkers).

[hr][u]ONM (BNN, Ned2, 19:32)[/u] – Eric Bouwman werd anderhalf geleden, na zijn Idols-avontuur als publiekstrekker bij ONM binnengehaald. Zijn verblijf in de soap zou eigenlijk maar drie maanden duren. Anderhalf jaar later is zijn personage, ex-bajesklant Tonnie de Vries, nog steeds te zien in de soap. De verjongingskuur van het acteurbestand en de switch van Yorin naar BNN heeft de serie volgens Bouwman goed gedaan, zegt hij in het AD. “De overgang op zich zorgt natuurlijk al voor publiciteit. De programma?s die BNN maakt zijn voor een jong publiek. Daar horen wij thuis. Het grootste verschil tussen de zenders? Bij BNN mag meer. De verhaallijnen zijn heftiger. Bij Yorin voelde ik een bepaalde terughoudendheid. BNN geeft een realistischer beeld van de maatschappij. We zijn ook ingesprongen op de groepsverkrachtingen. Het publiek heeft hier heftig op gereageerd. Als je ziet hoe vaak de soap op het randje heeft gestaan. En dan nu toch weer bij elkaar geraapt door mensen die erin geloven. De kijkcijfers stijgen. Dan ben je trots. Ik heb nu mijn draai gevonden in de acteerwereld, maar het presenteren van een televisieprogramma lijkt me ook geweldig om te doen.” Hij kijkt zaterdagavond om acht uur nog altijd naar Idols. Floortje is zijn favoriet. “Maar Angelique, wow, die heeft ook een dijk van een stem zeg. Ik kijk graag. Voor mij is het nostalgie. Ik zie mezelf daar nog staan. Reinout Oerlemans die mij aankondigde, 1400 man uit zijn dak. Heerlijk.” ONM scoorde gisteren [u]844.000 kijkers (madl: 13.5%)[/u] rond 19:30 op Nederland 2.

[hr][u]Voetbal Insite (RTL7, 20:29)[/u] – Barbara Barend is al geruime tijd te zien als opvolger van Wilfred Genee in het voetbalprogramma Voetbal Insite, dat recentelijk is verplaatst van RTL 5 naar RTL 7. Barbara geeft in De Telegraaf aan dat de kritiek op haar presentatiewerk ‘het ene oor in gaat en het andere uit’. “Alleen van een paar vertrouwelingen, zoals mijn vader Frits, kan ik het hebben. En daar doe ik dan ook wat mee“, verelt de presentatrice. Enkele maanden uitte Johan Derksen, voetbaldeskundige in Voetbal Insite, zijn kritiek op de functie Barbara. Zo vertelde hij: “Denk je nou niet dat wij er zelf in slagen met z’n allen om te zeggen van: ‘Goedenavond dames en heren, hartelijk welkom bij Voetbal Insite en vanavond zijn te gast..’ Nee, daar moet de lesbische dochter van Frits Barend voor aangetrokken worden.” Barbara geeft aan dat alles nu is opgelost. “Dat akkefietje was niet leuk, maar we hebben dat op een volwassen manier uitgepraat. De buitenwacht had daar kennelijk meer moeite mee dan wij“, zegt Barbara. Voetbal Insite werd gisteren door [u]436.000 kijkers (madl: 6.1%)[/u] bekeken. Recht tegenover Voetbal Insite werd op Veronica de film ‘Dumb & Dumber’ (351.000 kijkers) uitgezonden. Deze film werd in plaats van de programma’s Fight for fame en Who’s your daddy uitgezonden, die vorige week met respectievelijk 124.000 en 108.000 kijkers van start gingen. Who’s your daddy is nu verplaatst naar de late dinsdagavond (23:00).

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Jamie Olivers School Dinners bij RTL 5

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 13:27

Topkok Jamie Oliver bindt vanaf dinsdag 7 februari de strijd aan met de vette hap op scholen in het RTL 5-programma Jamie Olivers School Dinners. De fast-food gerechten die de Britse leerlingen op school voorgeschoteld krijgen, wil Jamie de prullenbak in werpen.

Hij is vastbesloten om het tij te keren en gaat in deze vierdelige reeks een betaalbaar, gezond menu serveren op de scholen. Het programma zal vier weken lang te zien zijn rond 21.30 uur.

Er blijkt heel wat voor nodig te zijn om de jeugd hun aanlokkelijke bord friet met mayo in te laten ruilen voor hun dagelijks benodigde portie groenten“, aldus een woordvoerder van RTL. “Jamie Olivers School Dinners groeide in de UK eerder dit jaar uit tot een regelrechte kijkcijferhit. Belang- rijker is dat Jamie’s bemoeienis in de Engelse schoolkeuken daadwerkelijk geleid heeft tot ingrijpen van de regering, waardoor meer scholen zijn overgegaan op een uitgebalanceerde, gezonde maaltijd.” Volgens RTL is de strijd tegen ongezond eten op scholen in Nederland ook aan de orde.

Hotel Big Brother schrapt wegstemronde

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 11:01

[img=200,205 left]http://www.talpa.tv/upload_mm/b/3/7/1995957508_1999998432_neon200x200_200x200.jpg[/img]De deelnemende bekende Nederladers in Hotel Big Brother kunnen niet meer worden weggestemd. Dat meldt De Telegraaf. De acht ‘hoteliers’ van het programma proberen zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Rode Kruis, maar de stress van de wekelijkse vertrekronde hielp daar niet echt veel bij. “We kiezen ervoor deze kandidaten schouder aan schouder te laten werken naar een zo hoog mogelijk bedrag aan het eind“, vertelt hoofdredacteur Hummie van den Tonnekreek.

We hebben Kelly zien weggaan en Gert Timmerman, en wij hebben de indruk dat zij vooral last hadden van de stemrondes. Daarom hebben we die nu afgeschaft.” Het gaat volgens Hummie goed in het hotel. “Er is tot nu toe al zo’n 60.000 euro opgehaald.

De weggelopen Gert Timmerman is in Hotel Big Brother intussen vervangen door Anita Heilker van de Dolly Dots. Vanavond wordt tijdens de liveshow een extra bewoner toegevoegd: acteur Ferri Somogyi. Hij komt in Nederland bij van zijn poging Amerika te veroveren: “Ik heb in de States wel gezien hoe je fundraising aanpakt.” De hoteliers zullen vanaf deze week vaker te zien zijn in werkkleding. Hummie: “Het hotel wordt ge?pgraded. Het personeel is er klaar voor.” Het Rode Kruis is blij met het iets bijgestelde format van het tv-programma. [u]Telegraaf[/u]

‘Kwaliteit Shownieuws en Actienieuws onaangetast’

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 7:41

Na jarenlang zoeken is Tina Nijkamp, programmadirecteur van SBS 6, blij met haar vooravondprogrammering. Dat zegt zij bij het ANP. Met Actienieuws en Shownieuws scoort SBS6 dagelijks zo’n half miljoen kijkers.

Beide programma’s moeten de komende maanden flink bezuinigen. De programmaleider wil overigens geen bedragen noemen.

Ze wil wel zeggen dat de reductie van het budget volgens haar niet zo hoog is als door sommigen wordt gesuggereerd. “Wij denken gewoon dat SBS Productions de programma’s effici?nter kan maken, maar de kwaliteit zal daarmee zeker niet worden aangetast. Juist als iets goed gaat, moet je ook goed naar het budget kijken. Misschien kunnen de programma’s toe met minder rubriekjes of is het mogelijk minder archiefbeelden aan te kopen. SBS6 bestaat inmiddels immers al enige tijd en we hebben zelf ook een aardig archief opgebouwd waaruit we kunnen putten.

‘Liever herhaling Baantjer dan nieuwe Grijpstra’

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 7:40

RTL 4 is erg blij met de scores die de herhalingen van Baantjer week na week halen. De nieuwe afleveringen van de politieserie Grijpstra en de Gier worden daarom voorlopig opgeschort. Oorspronkelijk stond deze in maart gepland, maar RTL 4 heeft besloten de herhalingen van Baantjer tot september voort te zetten.

Acht van de tien afleveringen van ‘Grijpstra’ liggen inmiddels op de plank en aan de laatste twee avonturen van deze derde reeks wordt momenteel nog gewerkt. De hoge kijkdichtheid is de directe reden van RTL 4 om Baantjer de komende maanden te blijven herhalen.

Tweelingen doen mee aan Lingo

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 7:36

[img=250,189 left]http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/speciallingo1.JPG[/img]De TROS komt in februari met een speciale reeks van het quizprogramma Lingo. Dat meldt De Telegraaf. In de week van 6 februari nemen de deelnemers van het TROS-programma De Tweelingtest plaats achter de ballenbakken gedurende een thema-week van Lingo.

Lucille Werner komt volgens de krant voor een grote uitdaging te zijn. Zo zou er een groot verschil zijn tussen de tweelingen en de reguliere kandidaten. “Doorgaans zijn laatstgenoemden echte diehards en spelen het spelletje zonder aarzelen. De tweelingen hadden meestal wel een duwtje in de rug nodig“, schrijft De Telegraaf.

539.000 kijkers voor De Vrienden van Amstel

Geplaatst op ma 30 jan 2006 om 7:19


De kijkcijfers van zondag 29 januari 2006 (SKO)

[hr][img=250,175 left]http://www.rtl.nl/programma/vriendenvanamstellive/components/events/brainpower-234×354.jpg[/img][u]De vrienden van Amstel live! in Ahoy’ 2006 (RTL4, 21:02)[/u] ? Na een aflevering van Jouw vakantie, mijn vakantie werd gisteren de live registratie van ‘De vrienden van Amstel live! in Ahoy’ 2006′ uitgezonden.

Het door Daphne Bunskoek gepresenteerde evenement scoorde [u]539.000 kijkers (madl: 8.6%)[/u]. Di-rect doet voor de vierde maal mee en treedt dit jaar op met Trijntje Oosterhuis. Tim, zanger van Di-rect, bij GPD: “Met twee stemmen optreden, vind ik moeilijk en met deze show komen de technische aspecten er ook nog bij.

Onze eigen nummers kan ik dromen, maar andere teksten zijn een stuk moeilijker om te zingen. We hebben gelukkig acht optredens. Ik denk dat het er de laatste show goed in zit en dan is het eigenlijk jammer om weer te stoppen voor dit jaar. Je merkt gewoon dat het moeilijker is om het publiek warm te krijgen, dus speelt iedereen zijn bekendste nummers. Gelukkig is het publiek wel uitgelaten en is de sfeer goed in Ahoy. Voor ons is het gewoon acht dagen feest.” De sfeer tijdens het concert is voor geen van de bands te vergelijken met een optreden dat ze zelf geven, vindt Huub van der Lubbe zanger van De Dijk. “Nu is er een breed publiek en iedereen komt voor zijn eigen idool. Als je zelf een concert geeft, komt iedereen voor jou en is het publiek per definitie enthousiaster. Maar onder het motto: ‘feestvieren doe je met zijn allen’ doet dit het erg goed.

[hr][u]Sponsor Loterij surprise! (Talpa, 18:28)[/u] – Rick Brandsteder, de zoon van Ron Brandsteder, is sinds gisteren te zien in Sponsor Loterij surprise!. Ofwel: de welbekende Surpriseshow is terug. Rick vervult op de zondagavond een half uur lang de wat kleinere wensen en Henny Huisman pakt op de vrijdagavonden een uur lang uit met de grote ‘Sponsor Loterij Super Surprise Show’. “Hij deed het in het verleden en hij gaat het opniew doen: Henny Huisman, mister Surprise himself, gaat weer op spectaculaire wijze uw wensen vervullen“, laat Talpa weten. “Droomt u al jaren van die ene ontmoeting? Wilt u voor eens en altijd uw jeugddroom verwezenlijken? Mist u uw vrienden/familie in het buitenland? Kent u iemand die het verdient om eens in het zonnetje gezet te worden? Of wilt u die onmogelijke hereniging t?ch mogelijk maken? Kortom, heeft u of iemand in uw omgeving een hartewens die u in vervulling wil laten gaan, laat het Henny dan nu weten.” Henny moet nu echter wel rekening houden met een sponsor: de Sponsor Loterij. Dat betekent dat zowel Henny als Rick de kijker op de hoogte moet brengen van de winnende getallen. De eerste aflevering van Sponsor Loterij surprise! werd gisteren door [u]274.000 kijkers (madl: 5.2%)[/u] bekeken.

[hr][u]My dad is 100 years old (VPRO, Ned3, 20:22)[/u] – Wie dit jaar geen tijd heeft om het Film Festival in Rotterdam te bezoeken, kon gisteren terecht bij de VPRO op Nederland 3. Deze omroep besteedde uitgebreid aandacht aan het festival en toonde ook ??n van de films: My dad is 100 years old. Actrice Isabella Rosselini, dochter van de Italiaanse regisseur Roberto Rosselini, schreef het scenario voor deze film. De film is een documentaire over Roberto. “Het is een liefdesbrief aan mijn vader geworden“, zegt Rosselini. “De meesten kennen mijn moeder (Casablanca-actrice Ingrid Bergman) nog wel, maar er heeft nog niemand tegen mijn zoon gezegd dat zijn opa de grote Roberto Rossellini is. Dat is goed voor mijn zoon, maar jammer voor mijn vader.” Na dit eerbetoon, dat door [u]121.000 kijkers (madl: 1.5%)[/u] bekeken werd, ging de VPRO verder met twee klassiekers die eerder ook te zien waren op het Filmfestival in Rotterdam: Sous le sable en Mulholland Drive. Deze werden door respectievelijk 352.000 kijkers en 217.000 kijkers bekeken.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Kijkcijfer voorspellen: Vrienden van Amstel live!

Geplaatst op zo 29 jan 2006 om 11:58

Naar een idee van de weblogbezoekers, vanaf heden: ‘Kijkcijfer voorspellen’. Peil je voorspel- lende gave door de SKO-kijkcijfers van nieuwe shows of opmerkelijke uitzendingen te raden.

Voorspel vandaag de kijkersaantallen van:

[img=250,165 right]http://www.rtl.nl/programma/vriendenvanamstellive/components/events/trijntje354x234.jpg[/img]De vrienden van Amstel live! in Ahoy’ 2006 (RTL4, 21:00 / 23:45) – RTL 4 zendt vanavond live de registratie uit van het Vrienden van Amstel live!-concert in het Rotterdamse Ahoy’. Bijna drie uur lang is te zien hoe presentatrice Daphne Bunskoek artiesten als Ellen ten Damme, Rob de Nijs en Trijntje Oosterhuis ontvangt.

RTL 4 brengt voor de achtste maal een registratie van dit muziekspektakel op televisie. Voorgaande jaren werd de concertregistratie door 894.000 (2005) en 882.000 (2004) kijkers bekeken.

One & Only productions organiseert samen met Amstel het evenement en wij zenden het uit“, vertelt persvoorlichter Eva Peters aan GPD. “Amstel heeft dit jaar voor een andere presentatrice gekozen in de vorm van Ellen ten Damme. RTL wilde voor de tv-uitzending een RTL-gezicht en vroeg Daphne Bunskoek.” RTL is vorig jaar gestopt met de uitzendingen van de tv-serie ‘De Vrienden van Amstel Live!’. Peters: “We hebben de serie zeven seizoenen uitgezonden en het is mooi geweest. Daarnaast zijn dezelfde artiesten op de grote happening in Ahoy’ ook te bewonderen. Dit jaar zenden we voor het eerst alleen de registratie van het concert ‘De Vrienden van Amstel live in Ahoy’ uit’.

Sponsor Loterij surprise (Talpa, 18:30 / 19:00)Rick Brandsteder, de zoon van RTL 4-presentator Ron, is vanaf vanavond te zien als presentator van Sponsor Loterij surprise!. In het nieuwe programma gaat Brandsteder er elke zondag op uit om mensen te verrassen. “Hij gaat langs bij mensen met wensen, maar niet van die grote; gewoon leuke wensen. Rick zal alles uit de kast rukken om deze mensen op een ludieke manier te verrassen!“, aldus Talpa. “Rick doet het in het klein op zondagavond en Henny Huisman, mister Surprise himself, pakt op vrijdag volledig uit met de Sponsor Loterij Super Surprise Show.” Ricks programma is gekoppeld aan de Sponsor Loterij. Dat betekent dat Rick wekelijks de winnende getallen bekend moet maken en drie cabrio’s mag weggeven.

[hr]

De resultaten

Vrijdag kon men de kijkcijfers van Vrienden van Amstel live! in Ahoy’ 2006 (RTL 4) voorspellen. In totaal zijn er 43 voorspellingen gedaan. Onderstaand een overzicht:

Vrienden van Amstel live! in Ahoy’ 2006 (SKO-kijkcijfer: 539.000)

Theo zat met 19.000 kijkers verschil het dichtst bij het door SKO geregistreerde kijkcijfer.

[quote]Gzzz – 653.000

Martijnjdd – 612.000

Theo – 520.000

Piet – 379.000

Merel – 350.000[/quote]

Sponsor Loterij surprise (SKO-kijkcijfer: 274.000)

Hypogastricus zat met 2.000 kijkers verschil het dichtst bij het door SKO geregistreerde kijkcijfer.

[quote]Donnie Darko – 294.000

=) – 277.000

Hypogastricus – 276.000

EL-G – 270.000

Victor – 260.000[/quote]

Guido is de winnaar van vrijdag 27 januari

942.000 kijkers voor Koppensnellers

Geplaatst op zo 29 jan 2006 om 10:52


De kijkcijfers van zaterdag 28 januari 2006 (SKO)

[hr][img=200,205 left]http://www.talpa.tv/upload/240121_610_1138015275616-JACK200X200.jpg[/img][u]Koppensnellers (Talpa, 20:04)[/u] ? De eerste aflevering scoorde 1,2 miljoen kijkers, de tweede aflevering werd door 877.000 kijkers bekeken en de derde aflevering van Kopspijkers trok gisteren [u]942.000 kijkers (madl: 12.8%)[/u] bij Talpa. Diverse prominenten uit de mediawereld gaven onlangs hun mening over Jack Spijkerman en zijn overstap naar Talpa in Veronica Magazine.

Fons van Westerloo, directeur van RTL: “Nee, natuurlijk ben ik niet bang voor Koppensnellers. Het programma gaat van concurrent naar concurrent. Je had het tegenover je en je houdt het tegenover je, dus het maakt niet uit. Ik denk wel dat het weer een succes wordt, waarom niet? Omdat het van zender is gewisseld zal het wel wat minder kijkers scoren, dat zie je ook aan Barend & van Dorp.

Wat ze doen is gewoon marktaandeel kopen. De zondagavond is bijvoorbeeld een heel goede Talpa-avond, maar ze verliezen er z?veel geld mee. Dat moet w?l terugverdiend worden.Lennart van der Meulen, netco?rdinator van Nederland 3, verloor Kopspijkers: “Ik twijfel eraan of het gaat lukken, want de schwung is er misschien wel uit. Hij heeft toch ook een beetje een imagoprobleem. Hard feelings heb ik niet hoor. Je ziet het verlies van Kopspijkers wel in de kijkcijfers terug, maar Mooi! Weer de Leeuw scoort ook goed. Wie gaat winnen, onze zaterdagavond of die van Talpa? Onze doelstelling is een miljoen kijkers. Als we elkaar kapot dreigen te concurreren, verschuiven we ons zaterdagavondprogramma voor mijn part, en beginnen wij om negen uur.Remko van Westerloo, programmadirecteur van Talpa: “Als hij een miljoen kijkers trekt, krijgt hij een grote fles wijn. We hebben Koppensnellers tegenover Idols gezet omdat de zaterdagavond de vaste plek is. Ik gun Fons het allerbeste, maar we moeten natuurlijk wel concurreren.

[hr][u]Vuurzee (VARA, Ned3, 20:58)[/u] – De Nederlandse dramaserie Vuurzee wordt hoog gewaardeerd. Er worden nog drie aflevering van Vuurzee uitgezonden door de VARA en dan is de serie afgelopen. Philip Ivanov speelt in Vuurzee de oudste broer van de verdwenen Yasmin. De 27-jarige acteur was eind jaren negentig te zien in Goede tijden, slechte tijden; eind 2005 maakte hij zijn rentree in Vuurzee. Hij is een tijdje niet meer op de buis geweest. “Ik ben eerst de wereld rondgreisd en heb me vervolgens beziggehouden met werken ?chter de camera en met dansen: breakdancen en beatboxen“, vertelt hij bij de AVRO. “Ik heb een aantal korte films gemaakt en ben onder meer in Amerika geweest om het dansen ?cht goed onder de knie te krijgen.” Vorig jaar kreeg hij weer zin in acteren. “Ja, dat zit toch in me. Maar ik ben wel kieskeurig. Het moet iets zijn waar ik me goed bij voel. Vuurzee bestond uit een geweldige cast en ik heb ontzettend veel geleerd van de andere, vooral ervaren acteurs. Door goede feedback enzo. Echt gaaf.” Vuurzee werd gisteren door [u]517.000 kijkers (madl: 6.9%)[/u] bekeken. Idols stond gedeeltelijk tegenover Vuurzee geprogrammeerd. De talentenjacht scoorde gisteren 1.925.000 kijkers (madl: 26.0%).

[hr][u]Deadwood (Talpa, 23:20)[/u] – Deadwood in South Dakota is een wetteloos stadje vol misdaad en corruptie in het jaar 1876. Het leven is er hard. De inwoners, die koortsachtig op zoek zijn naar goud, trekken zich weinig aan van de wet en veel mensen komen voortijdig aan hun einde. De aankomst van twee mannen heeft een permanente invloed op het dorp. Seth Bullock laat zijn werk als marshall achter zich en verhuist naar Deadwood. Hij wil een nieuwe start maken en wil zijn toekomst slijten met de verkoop van ijzerwaren. Niet alleen Seth bepoeft zijn geluk in Deadwood, ook de gedesillusioneerde oud-wetsdienaar Wild Bill Hickok doet het stadje aan. Met hem zijn zijn oude vriend Charlie Utter en de zich een slag in de rondte scheldende Calamity Jane. Al snel staan de mannen in alle mogelijke opzichten tegenover salooneigenaar en hotelmanager Al Swearengen die in Deadwood aan de touwtjes trekt. De drie mannen staan aan totaal andere zijdes van de wet en komen flink in de clinch te liggen in het al zo explosieve Deadwood. Deadwood heeft onder meer een Emmy en Golden Globe in de wacht gesleept. De eerste aflevering werd door [u]201.000 kijkers (madl: 5.1%)[/u] bekeken bij Talpa.

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Robert Jensen niet mee naar SBS

Geplaatst op za 28 jan 2006 om 10:45

[img=210,190 left]http://www.rtl.nl/_internal/cimg!0/3r4p0z522mmnv9pm.jpeg[/img]Robert Jensen verhuist niet mee met Yorin FM naar SBS, de nieuwe eigenaar van het radiostation. Dat meldt RTL Boulevard. Jensen was soms te horen in het radioprogramma ‘Jensen in de Middag’.

Het Algemeen Dagblad meldde deze maand nog dat dj’s Rob Stenders en Robert Jensen w?l mee zouden verhuizen naar SBS. Jensen zou in eerste instantie meegaan voor een klein half jaar, om daarna te beslissen of hij definitief overstapt. Jensen blijft echter bij RTL.

De presentator is vanaf maandag 20 februari tussen 22:30 en 23:15 weer te zien bij RTL 5 met een nieuw seizoen van zijn gelijknamige talkshow.

VARA wil ’16 miljoen rechters’ op andere avond

Geplaatst op za 28 jan 2006 om 10:39

De VARA wil het nieuwe programma 16 miljoen rechters op een andere avond uitzenden. Dat zegt presentatrice Astrid Joosten in het Algemeen Dagblad. De kijkcijfers van het programma zijn teleurstellend. Maandag scoorde een aflevering van het programma 345.000 kijkers.

Joosten in het AD: “Natuurlijk, een flop is het ergste wat je als tv-maker kan overkomen, maar hier word ik nog niet zenuwachtig van. Zestien Miljoen Rechters staat tegenover kijkcijferhit Spoorloos, dus dat is kansloos. De VARA probeert het nu op een andere avond te krijgen. De directie mailde me: probeer ondanks de weinige kijkers toch te genieten. Dat doe ik.

Joosten mocht van de VARA haar geliefde interviewpro- gramma Oog in Oog niet meer maken en moest zich twee jaar lang tevreden stellen met quizshows. Toen belde Talpa. “Tuurlijk ben ik daar gaan praten. Er zijn in Nederland maar tien tv-zenders. Als een andere club dan belangstelling toont, ben je gestoord als je niet gaat luisteren. Je kunt daaraan je marktwaarde aflezen en kijken wat anderen voor talenten in je zien.

Joosten bleek bij Talpa een heel andere kant op te kunnen. “We hebben verschillende dingen besproken“, vertelt de presentatrice. “Een daarvan was een dagelijkse late-night talkshow. Dat is mijn droom. Ik denk dat ik nu de leeftijd en de bagage heb om het te kunnen. Diverse partners zijn de revue gepasseerd. Wie? Dat zeg ik niet. Uiteindelijk zijn we er om verschillende redenen niet uitgekomen. Ik denk niet dat ik een dergelijk bak stront als Jack over me heen had gekregen als ik wel was vertrokken. Maar ik heb ook nooit geroepen: in mijn programma’s nooit reclame! ,Ondanks het feit dat hij in een duurdere auto rijdt dan ik, heeft Jack zich altijd bewust geprofileerd als die volksjongen die heel eenvoudig is gebleven. Met zijn biertje en eeuwige geblokte overhemd. Mijn image is anders. Ik zit meer aan de chique kant, ben meer glamourous dan de meeste VARA-mensen. Hou van mooie kleren, bijvoorbeeld. Als ik in een dure auto rij, zeggen mensen niet: kijk, een VARA-vrouw in een mooie auto, maar: ja, die auto die past wel bij Astrid.

Bunskoek: ‘Ik heb Manuela er niet uit gewerkt’

Geplaatst op za 28 jan 2006 om 10:31

[img=170,175 left]http://www.bluecircle.tv/upload/program3_3.jpg[/img]Daphne Bunskoek volgt Manuela Kemp dit jaar op als presentatrice van ‘Vrienden Van Amstel LIVE! In Ahoy’. Dit concert, met verschillende Nederlandse artiesten, wordt morgen tussen 21:00 en 23:45 uitgezonden op RTL 4.

Manuela Kemp heeft het jarenlang fantastisch gedaan“, vertelt Bunskoek. “Die ging echt helemaal op in het evenement en ik denk dat dat ook wel een beetje het gevoel is dat achter de schermen heerst. Ik doe het dit jaar, maar dat komt denk ik alleen door het contract van Manuela met RTL 4. Dat was niet omdat ik zei: ‘Fons, dit jaar moet ik’. Zeker niet. Ik vind het ook wel jammer, want zij is wel echt verbonden met het instituut Vrienden van Amstel Live.

Albert Verlinde presenteerde een aantal jaar terug een special van RTL Boulevard over dit evene- ment. “Het is nu een paar jaar geleden, dus ik kan het nou wel vertellen. Na twee jaar of zo gingen we een special doen met RTL Boulevard over de Vrienden van Amstel Live. Beau zat hier nog. Dat hadden we allemaal leuk gedaan, twintig minuten in de pauze van dat programma. Zo’n hele sponsor- afdeling van Amstel zit naar televisie te kijken hoe wij dat doen. Beau kondigde af en ik zei: ‘Is het klaar?’ en Beau zei: ‘Ja, het is echt klaar’. Zei ik: ‘Zo en nu eerst een Bavaria’. Woest waren ze.

Talpa verwerft tv-rechten KNVB-beker

Geplaatst op za 28 jan 2006 om 10:16

Talpa heeft de tv-rechten verworven voor de KNVB-beker. De zender betaalt hiervoor bijna 8 miljoen euro per jaar. Dat is een verdubbeling van het bedrag dat SBS6 tot op heden voor de cup neertelde.

Het contract met Talpa geldt voor drie jaar en loopt tot medio 2009. Komend seizoen doen voor het eerst ook de Europese deelnemers vanaf de tweede ronde mee. Talpa mag tot en met de finale maximaal 22 bekerduels live uitzenden. De KNVB onderhandelt nog met UPC/Chello Media over de mogelijkheid van live uitzendingen achter de decoder.

Talpa zal met ingang van komend seizoen ook de eerste divisie overnemen van SBS6. Maar anders dan tot nog toe zal slechts een beperkt aantal wedstrijden in samenvattingen op de televisie te zien zijn. Daarnaast betaalt Talpa ook g??n rechtenbedrag voor de eerste divisie.

Van SBS6 ontving de CEV iets meer dan ??n miljoen euro per jaar. Deze zender biedt de kijkers elke vrijdagavond een programma van een uur met samenvattingen van alle wedstrijden. In de verbintenis met Talpa is de eerste divisie duidelijk opgeofferd door zowel de KNVB als de Eredivisie NV.

Voetbal kost veel geld. Voor elke uitwedstrijd van Oranje betaalt Talpa 1,3 miljoen euro. Per thuiswedstrijd betaalt SBS6 iets minder dan een miljoen. “De televisie wil steeds meer wedstrijden omdat er veel naar gekeken wordt“, aldus Marco van Basten, bondscoach van het Nederlands elftal. “Maar daarmee maak je de sport kapot. Het is ontaard in een ratrace waarin het vooral gaat om veel geld en niet om goed voetbal. Als je je beste spelers te vaak laat voetballen, daalt de kwaliteit van het spel. De toppers zakken door hun hoeven. Je ziet het niet alleen bij voetbal. Er is ook te veel tennis op tv. Het is toch duidelijk geen contactsport, maar ook daar zie je de enkelblessures toenemen. Dat vind ik niet gek als ik zie hoe vaak ze daar moeten spelen. Je kunt de televisie niet aanzetten of er wordt ergens getennist of gevoetbald.” [u]Telegraaf[/u] / [u]AD[/u]

1,3 miljoen kijkers voor Schoondochter gezocht

Geplaatst op za 28 jan 2006 om 10:15


De kijkcijfers van vrijdag 27 januari 2006 (SKO)

[hr][u]Schoondochter gezocht (TROS, Ned2, 21:38)[/u] ? Na de ??n na laatste aflevering van Superster (646.000 kijkers), presenteerde Natasja Froger, de vrouw van, gisteren de eerste aflevering van Schoondochter gezocht. Net als Boer zoekt vrouw, bestond de eerste aflevering van Schoondochter gezocht uit een oproep van een aantal mannen die op zoek zijn naar een vrouw. Het gaat nu niet om boeren die op zoek zijn, maar om mannen van 25 jaar en ouder die nog thuis wonen. Natasja is moeder van twee zonen (8 en 10). Natasja vond het belangrijk om me hen te overleggen of ze wel presentatrice zou moeten worden.

Ik heb met ze overlegd over het aanbod en ze riepen gelijk: moet je doen, mam“, vertelt Froger in het AD. De afgelopen twee weken is Froger voor de opnamen kriskras het land doorgecrosst, want er was niet veel tijd voor de opnames. “Producent Eyeworks belde pas begin december. Ik heb er wel even over na moeten denken, want ik heb het nooit geambieerd. Maar iedereen vond dat ik het moest doen. Ze wilden 2 januari gaan opnemen, maar toen waren wij nog met vakantie in Mexico. Door Ren?s ziekte hadden we zo?n raar jaar achter de rug, dat ik echt even met z?n viertjes wegwilde. Daar hadden ze alle begrip voor.” Zodra om half negen haar kinderen op school waren afgezet, stapte Froger bij haar eindredacteur in de auto. “Hij praatte me onderweg bij, terwijl ik me in het autospiegeltje opmaakte. Wat moet ik nou met een visagiste ?s morgens aan de deur terwijl Ren? nog ligt te slapen? Veel te lastig. Ik ben ook helemaal niet zo ijdel. Ik loop er bij als een bouwvakker, liefst in joggingpak en op klompen. Mensen hebben vaak een heel verkeerd beeld van mij. Hoe vaak al aan mij en Linda de Mol is gevraagd of haar personage in Gooische Vrouwen naar mij is gemodelleerd. Maar ik loop niet iedere dag in de PC Hooftstraat, ik shop maar twee keer in het jaar.” De oproepaflevering van Schoondochter gezocht scoorde [u]1.268.000 kijkers (madl: 18.2%)[/u].

[hr][u]Hart van Nederland (SBS6, 22:30)[/u] – Maureen du Toit is ??n van de presentatrices van Hart van Nederland. Toen Maureen ging acteren, besloot ze de achternaam van haar vader te gebruiken. “Dat spreek je eigenlijk uit zoals je het schrijft, alleen heb ik dat niet vol kunnen houden hier in Nederland: iedereen maakte er du Twa van. Nou ja, dan maar du Twa“, aldus de SBS 6-presentatrice bij de GPD. Maureen kijkt zelf weinig televisie. Tussen half zeven en half twaalf ’s avonds is Maureen bezig met Hart van Nederland. “Zelf kijk ik heel weinig tv, echt h??l weinig. Overdag het nieuws, As The World Turns natuurlijk en af en toe een Britse detective op de BBC. Dr. Phil vind ik grappig om te zien, maar zo ongelooflijk kort door de bocht. Zo simpel als hij oplossingen voor problemen aandraagt, gaat in de werkelijkheid absoluut niet. Ik ben er heel trots op dat ik bij SBS6 zit. Ik ben toch een van de gezichten van SBS6. Er wordt vaak denigrerend over Hart van Nederland gedaan, maar er kijken toch zo?n 1,7 miljoen mensen per dag naar. Bovendien: je h?eft niet te kijken. Ik ben inmiddels 31 en heb de afgelopen jaren een vaste relatie, een kind, een huis en een vast contract bij SBS6 gekregen. Een stijgende lijn, dus. Ik zie mezelf daarnaast zeker een eigen praktijk starten, als coach.” Hart van Nederland werd gisteren door [u]1.439.000 kijkers (madl: 23.2%)[/u] bekeken.

[hr][u]Goede tijden, slechte tijden (RTL4, 20:02)[/u] – Wik Jongsma, meneer Harmsen in de serie, was gisteren voor het laatst te zien in Goede tijden, slechte tijden. Jongsma bij de AVRO over zijn mooiste herinneringen: “Met Georgina Verbaan heb ik het vreselijk leuk gehad. We voelden elkaar goed aan en we konden een beetje improviserend samenspelen. Dat was heel grappig. Met Bas Muijs heb ik ook ontzettend gelachen. Dat is heel belangrijk: dat je kunt lachen op de set. Dan gaat de spanning er wat af.” Hij weer nog niet wat hij nu gaat doen. “Daar zit ik nog erg over te dubben. Ik zou wel een nieuwe rol willen, iets totaal anders; in een comedy bijvoorbeeld. Maar het werk ligt niet voor het oprapen. Het is ook de vraag hoeveel tijd je nog hebt in het leven. Ach, ik zie wel. Een lekkere wandeling maken, een beetje schilderen. Ik heb niks te klagen. Ik zit lekker in mijn eigen huis, ben gelukkig met mijn vriendin en hoef niet naar de wintersport. Dat lijkt me verschrikkelijk: de hele dag in die ellendige sneeuw te moeten doorbrengen en dan twintig keer op je gezicht gaan.” GTST trok met de aflevering waarin Jongsma voor het laatst te zien was [u]1.979.000 kijkers (madl: 29.1%)[/u].

[hr]

De TOP-lijsten van deze dag zijn twee weken

na dato helaas niet meer beschikbaar.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

‘Groenhuijsen beste NOS-correspondent’

Geplaatst op vr 27 jan 2006 om 15:42

Samen met Haye Thomas verdient Charles Groenhuijsen de titel beste NOS-correspondent. Dat blijkt uit een enqu?te van het NOS Journaal, meldt het ANP.

Groenhuijsen is momenteel verwikkeld in een rechtszaak met de NOS over ontbinding van zijn contract. De internetenqu?te ging over tien categorie?n. De uitslag wordt zondag na het reguliere 8-uurjournaal op Nederland 1 en 2 onder de noemer ‘De keuze van de kijker’ door oud-nieuwslezer Harmen Siezen gepresenteerd op televisie. In totaal zijn 400.000 stemmen uitgebracht.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Sacha de Boer (voor Harmen Siezen) wordt gezien als meest favoriete NOS-nieuwslezer. De Bijlmerramp en de Molukse gijzelingsacties vinden de stemmers het belangrijkste binnenlandse nieuws van de afgelopen vijftig jaar. In de categorie buitenland zijn de val van de Berlijnse Muur en de aanslagen in de VS volgens de deelnemers aan de enqu?te het belang- rijkste nieuws. De vrijlating van Nelson Mandela betitelen de stemmers als positiefste nieuws, net als de ontspanning tussen Amerika en Rusland. Het mooiste sportmoment was het doelpunt van Marco van Basten tijdens het EK voetbal in 1988, terwijl Erwin Kroll zich beste weerman mag noemen. [u]ANP[/u]

Johan Vlemmix wordt ‘relatieman’

Geplaatst op vr 27 jan 2006 om 15:38

Johan Vlemmix gaat het nieuwe televisie- programma Johan de Relatieman presenteren. Hierin gaat Vlemmix mensen helpen aan een ‘leuke date’ of serieuze relatie. Op dit moment zijn de opnames van het programma in volle gang.

Eerder werd het programma ‘Bijna alles is te koop’ aangekondigd. Dit blijkt echter een onderdeel van ‘Johan de relatieman’, dat bij RTL zal worden uitgezonden als opvolger van de ontbijtshow van Vlemmix en Emile Ratelband.

Serieuzerelatie.nl is de drijvende kracht achter mijn nieuwe tv-programma, waarin ik mensen op een leuke, respectvolle manier met elkaar in contact breng“, aldus Vlemmix. “Een nieuw en ?rg leuk onderdeel van mijn nieuwe programma is: Bijna alles is te koop, waarbij ik een speciaal artikel bij een bekende Nederlander ga kopen.

‘Popstars the Rivals’-boyband stopt

Geplaatst op vr 27 jan 2006 om 12:24

De leden van de popgroep Men2B gaan uit elkaar. Dat meldt het ANP. De winnaars van het RTL 4-programma Popstars The Rivals gaan elk hun eigen weg maar blijven wel actief in de muziekwereld.

In 2005 scoorde de groep onder andere een nummer-1-notering met het nummer Bigger Than That. Men2B geeft op zondag 5 maart een afscheidsconcert.

Op donderdag 23 december 2004 zagen 834.000 kijkers Men2B de talentenjacht winnen. Popstars the Rivals werd gepre- senteerd door Beau van Erven Dorens.

Shows Magic Unlimited niet op Arabische tv

Geplaatst op vr 27 jan 2006 om 12:19

De goochelshows van Magic Unlimited, waarin Oscar, Renzo en Mara Kaz?n zitten, zijn niet door de censuur van de Arabische nieuwszender Al Jazeera heengekomen. Dat meldt de Telegraaf. Twee weken geleden werd nog aangekondigd dat de 13 afleveringen tellende televisieserie rondom het Nederlandse trio in navolging van landen als Korea en Indonesi? op de Arabische buis zou komen.

In principe was er een akkoord, maar het moest alleen nog worden goedgekeurd door het censuur-comit?.

Oscar Kaz?n is teleurgesteld. ?Nettere entertainers dan ons kun je niet vinden, maar het was kennelijk te veel van het goed. Vooral Mara, de vriendin van Renzo vond men te sexy en te provocerend. En dat terwijl Mara nooit sexy kleding draagt of bloot is. Het heeft waarschijnlijk te maken met haar uitstraling. Aan de andere kant is het ook wel weer stoer dat we als sexy worden gekwalificeerd. Dat heeft op zich een positieve klank.

De afwijzing betekent betekent dat Al Jazeera nu ook niet de magic shows van de Kazans in Zuid-Spanje opneemt. Oscar Kazan: ?De inkopers van de Arabische tv-zender waren enthousiast over onze voorstellingen en ze wilden shows gaan opnemen in het theater dat we nu in Andalusi? aan het bouwen zijn. Dat gaat nu ook niet door.” [u]Telegraaf[/u]

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.