The Voice of Holland naar Verenigde Staten

Foto: RTLJohn de Mol heeft zijn Nederlandse kijkcijferhit The Voice of Holland verkocht aan NBC, een van de vier grote networks in de Verenigde Staten. De Amerikaanse versie van de tv-show, met als werktitel The Voice of America, gaat begin 2011 van start. Dat heeft Talpa, het bedrijf van De Mol, maandag bekendgemaakt. De Mol is trots op de deal. “Het feit dat NBC dit programma wil hebben, beschouw ik als waardering voor al het werk dat mijn bedrijf en ik in de ontwikkeling van het format hebben gestoken.

The Voice of America wordt een co-productie van John de Mols Talpa met producent Mark Burnett, bekend van de Amerikaanse tv-shows The Apprentice en Survivor, en tv-bedrijf Warner Horizon. De partners zijn direct gestart met de werving en selectie van coaches en kandidaten.

Bijzonder aan The Voice is dat juryleden de beoogde deelnemers tijdens de audities niet kunnen zien. In de voorrondes worden kandidaten dus niet op presentatie, maar alleen op zangtalent geselecteerd.

The Voice of Holland is een ware kijkcijferhit op RTL 4. Op het hoogtepunt keken er drie miljoen mensen naar de talentenjacht. Daarmee is The Voice het best bekeken RTL 4-programma in jaren. “Het zou geweldig zijn als The Voice in de VS net zo’n succes wordt als in Nederland“, zegt De Mol.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen