SBS-Groep: ‘Beste seizoenstart ooit in september’

SBS mag met recht zeggen dat ze de beste seizoenstart ooit heeft beleefd. Dat zegt een woordvoerder van SBS vandaag. De SBS-groep tekende voor de beste septembermaand ooit met 28,7% in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. “Familiezender SBS 6 evenaarde op een haar na de beste septemberscore ooit met een gemiddeld marktaandeel van 14,1%“, vertelt de persvoorlichter. “Alleen in 2003 wist de zender 0,1% hoger te scoren in een van de belangrijkste tv- maanden van het jaar.”

Waar SBS 6 vorig jaar september een marktaandeel van 13,4 behaalde, kwam de familiezender nu tot een gemiddeld marktaandeel van 14,1%. “Vanzelfsprekend door de fantastische prestaties in het weekend. Op vrijdag is SBS 6 ongenaakbaar met Popstars dat in september marktaandelen boven de 30% haalt in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Op zaterdagavond is het succes van Het Beste Idee van Nederland ook een feit met een score die langzaam richting de miljoen kijkers gaat en een gemiddeld marktaandeel van 19,5% in de doelgroep. Andere kijkcijfersuccessen zijn natuurlijk Wie ben ik? met gemiddeld 1,3 miljoen kijkers en Red mijn Vakantie! met gemiddeld 1,4 miljoen kijkers.”

Ook NET 5 deed het beter dan in september 2007 en kwam afgelopen maand tot een marktaandeel van 7,7%; de beste septemberscore van de afgelopen vier jaar. “De bovennatuurlijke zondagavond blijft verder groeien met Ghost Whisperer, Medium en Supernatural. Ook de prestaties op de woensdagavond vallen op met Het Blok dat marktaandelen scoort van 20,7% in de voor NET 5 belangrijke doelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Ook Alleen nog een man en Grenzeloos Verliefd zijn een succes op de woensdagavond. Verder scoort ook de horizontaal geprogrammeerde vooravond met The Guardian, Grey’s Anatomy en Smaken Verschillen aanmerkelijk hoger dan vorig jaar. Met name het in augustus op het zware tijdstip van 20.00 uur geïntroduceerde dagelijkse programma Smaken Verschillen groeit sterk en doet het uitstekend met een gemiddeld marktaandeel van 12% in de doelgroep vrouwen 20-34 jaar.”

Veronica wist de hoge scores vast te houden en behaalde een marktaandeel van 7%. “Ook hier werpt de horizontaal geprogrammeerde vooravond met comedy’s zijn vruchten af. De films op dinsdagavond behaalden uitstekende kijkcijfers en ook de vrijdag-autoavond groeit nog steeds met Top Gear en De Grote Beurt. De crimeseries op woensdagavond met NCIS en Criminal Minds blijven ook een ijzersterk wapen.”

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen