Sociaal experiment Pauw sluit af met magere cijfers


De kijkcijfers van vrijdag 3 oktober 2014 (SKO)

Het tv-experiment Typisch Nederlands van Jeroen Pauw sloot vrijdagavond af met magere kijkcijfers. Het slot scoorde 677.000 kijkers en 10 procent marktaandeel op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma van Pauw stond direct na tv-hit Flikken Maastricht geprogrammeerd, dat met 1,8 miljoen kijkers en 25 procent marktaandeel de nummer twee op prime time was. Alleen RTL 4’s The Voice deed het beter met 2,4 miljoen kijkers en 35 procent aandeel.

Kanniewaarzijn, dat na Typisch Nederlands geprogrammeerd stond, begon ook nog toen The Voice bezig was. Het programma van Astrid Joosten was met 918.000 kijkers en 15 procent marktaandeel de nummer drie op prime time.

Direct na Joosten kwam Pauw weer op de buis, met zijn late night-show Pauw. Daar keken 595.000 mensen naar (14 procent).

RTL Late Night was de winnaar van de avond. De Humberto Tan-show wist 1,5 miljoen kijkers te boeien, goed voor 30 procent marktaandeel.

SBS 6 trok tegenover het tv-geweld op NPO 1 en RTL 4 slechts 342.000 kijkers (5 procent) met Patty’s Big Fat Ibiza Wedding.

Overigens begint volgende week op het tijdstip van Typisch Nederlands het nieuwe programma van Caroline Tensen over laaggeletterdheid: Zeg Eens B.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.429.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.213.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.781.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.693.000
05. RTL Late Night (RTL4) 1.468.000


06. De Wereld Draait Door (NPO1) 1.177.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.072.000
08. Kanniewaarzijn (NPO1) 918.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 805.000
10. Studio Sport Eredivisie (NPO2) 802.000


11. EenVandaag (NPO1) 786.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 746.000
13. Gesprek met premier (NPO1) 689.000
14. Typisch Nederlands (NPO1) 677.000
15. Editie NL (RTL4) 648.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 28.0%
2. NPO1 / 19.4%
3. SBS6 / 6.9%
4. NPO2 / 6.1%
5. RTL5 / 4.6%


6. RTL7 / 4.6%
7. NET5 / 3.5%
8. Vero / 3.5%
9. NPO3 / 3.0%
10. RTL8 / 1.6%


11. TLC / 0.8%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.8%
14. FOX / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 38,8%
2. Publieke Omroep 28,5%
3. SBS Groep 13,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen