Sociaal experiment Pauw sluit af met magere cijfers
De kijkcijfers van vrijdag 3 oktober 2014 (SKO)
Het tv-experiment Typisch Nederlands van Jeroen Pauw sloot vrijdagavond af met magere kijkcijfers. Het slot scoorde 677.000 kijkers en 10 procent marktaandeel op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma van Pauw stond direct na tv-hit Flikken Maastricht geprogrammeerd, dat met 1,8 miljoen kijkers en 25 procent marktaandeel de nummer twee op prime time was. Alleen RTL 4’s The Voice deed het beter met 2,4 miljoen kijkers en 35 procent aandeel.
Kanniewaarzijn, dat na Typisch Nederlands geprogrammeerd stond, begon ook nog toen The Voice bezig was. Het programma van Astrid Joosten was met 918.000 kijkers en 15 procent marktaandeel de nummer drie op prime time.
Direct na Joosten kwam Pauw weer op de buis, met zijn late night-show Pauw. Daar keken 595.000 mensen naar (14 procent).
RTL Late Night was de winnaar van de avond. De Humberto Tan-show wist 1,5 miljoen kijkers te boeien, goed voor 30 procent marktaandeel.
SBS 6 trok tegenover het tv-geweld op NPO 1 en RTL 4 slechts 342.000 kijkers (5 procent) met Patty’s Big Fat Ibiza Wedding.
Overigens begint volgende week op het tijdstip van Typisch Nederlands het nieuwe programma van Caroline Tensen over laaggeletterdheid: Zeg Eens B.
Top 15 01. The Voice of Holland (RTL4) 2.429.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.213.000 03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.781.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.693.000 05. RTL Late Night (RTL4) 1.468.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 28.0% 2. NPO1 / 19.4% 3. SBS6 / 6.9% 4. NPO2 / 6.1% 5. RTL5 / 4.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 38,8% 2. Publieke Omroep 28,5% 3. SBS Groep 13,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |