Down Voor Dummies blijft nagenoeg stabiel
De kijkcijfers van donderdag 14 augustus 2014 (SKO)
Het tv-programma Down Voor Dummies van Barry Atsma trok donderdagavond bijna evenveel kijkers als vorige week. Er keken 762.000 mensen naar de tweede aflevering op Nederland 1, goed voor 15,3 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Atsma was de nummer drie om half elf. Op hetzelfde tijdstip wisten alleen de actualiteitenprogramma’s Nieuwsuur (928.000 kijkers op Nederland 2) en Hart van Nederland (900.000 kijkers op SBS 6) meer kijkers te boeien.
Down Voor Dummies begon vorige week met 794.000 kijkers en 15,6 procent marktaandeel. Ook toen werden Nieuwsuur en Hart van Nederland beter bekeken.
De winnaar op prime time was met afstand de Nederland 2-quiz De Slimste Mens met Philip Freriks. Daar keken ruim 1,3 miljoen mensen naar, goed voor 23,3 procent aandeel.
Alleen het Achtuurjournaal (1,8 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) kwamen donderdagavond eveneens boven de grens van één miljoen kijkers uit.
Nederland 1, met 18,4 procent marktaandeel weer de winnaar van de avond, scoorde op prime time 880.000 kijkers met de MAX-documentaire Totilas Paard en Fenomeen.
RTL 4, de nummer twee met 13,7 procent, scoorde 725.000 kijkers met Bonje met de Buren. Nummer vier SBS 6 (9 procent) scoorde 327.000 kijkers met Castle.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.845.000 02. De Slimste Mens (Ned2) 1.317.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.160.000 04. Journaal 18:00 (Ned1) 981.000 05. Nieuwsuur (Ned2) 928.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 900.000 07. Totilas Paard en Fenomeen (Ned1) 880.000 08. Hello Goodbye (Ned1) 822.000 09. Sportjournaal (Ned1) 816.000 10. EenVandaag (Ned1) 814.000 11. Down voor Dummies (Ned1) 762.000 12. RTL Boulevard (RTL4) 728.000 13. Bonje met de buren (RTL4) 725.000 14. Help mijn man is klusser (RTL4) 716.000 15. Shownieuws (SBS6) 689.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 18.4% 2. RTL4 / 13.7% 3. Ned2 / 9.6% 4. SBS6 / 9.0% 5. Ned3 / 6.9% 6. RTL7 / 5.5% 7. RTL8 / 4.3% 8. NET5 / 3.7% 9. RTL5 / 3.3% 10. Vero / 3.0% 11. TLC / 1.7% 12. Discov / 1.4% 13. FOX / 1.2% 14. N.geog / 0.9% 15. Comedy / 0.7% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,9% 2. RTL Nederland 26,8% 3. SBS Groep 15,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |