SBS 6 bijna hele week onder 6 procent marktaandeel

Slechte kijkcijfers van SBS 6 zijn al een behoorlijke poos niet nieuwswaardig meer. Dat is immers meer regel dan uitzondering. De laatste periode gaat het echter wel heel erg slecht met de familiezender van John de Mol. Het lukte de zender deze week maar één keer om boven de 6 procent marktaandeel uit te komen. Daarmee lijkt SBS 6 meer op vergane glorie dan het station van één van de rijkste mensen van Nederland. Sterker: het lijkt dat De Mol SBS meer slecht dan goed doet.

De producties van De Mols Talpa floppen aan de lopende band. Grote Talpa-flops die nu op zender zijn bij SBS 6 zijn onder meer Wereldreis op Wielen op maandag (321.000 kijkers), De Designdroom op woensdag (266.000 kijkers) en Dance as One op zaterdag (240.000 kijkers).

En dan zijn er ook nog de vele SBS-flops van andere producenten, zoals ICP’s Mag Ik Jullie Oma Zijn op dinsdag (233.000 kijkers) en Zodiaks Jouw Vrouw Mijn Vrouw op donderdag (214.000 kijkers).

Het leidt allemaal tot marktaandelen die bijzonder treurig stemmen. SBS 6 scoorde van maandag tot en met zaterdag de volgende avondaandelen: 7,0 procent, 5,9 procent, 5,6 procent, 5,9 procent en 6,0 procent.

Kortom: SBS doet echt bijna niet meer mee in het tv-landschap. En dat met de schatrijke John de Mol aan het roer.

Critici roepen al tijden dat het dna van SBS en John de Mol helemaal niet matchen. SBS werd groot met schurende locatieprogramma’s als De Week van Willibrord en Breekijzer, terwijl De Mol gek is op gladde studioshows met veel ledlicht.

Foto: SBS, Nick van Ormondt

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen