Oranje Leeuwinnen scoren tegenover Voice en Flikken


De kijkcijfers van vrijdag 6 april 2018 (SKO)

De Oranje Leeuwinnen hebben vrijdag een monsterzege geboekt in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noord-Ierland: het werd 7-0. Recht tegenover The Voice of Holland en Flikken Maastricht zagen 723.000 kijkers (12 procent) het gebeuren op Veronica. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Veronica was dankzij het damesvoetbal over de gehele avond gezien de derde televisiezender van het land. Op prime time moest ze alleen RTL 4, NPO 1 en NPO 2 voor laten gaan.

RTL 4 en NPO 1 verdeelden een groot deel van de vrijdagkijker met respectievelijk The Voice Kids (1,4 miljoen kijkers en 23 procent) en Flikken Maastricht (1,3 miljoen kijkers en 21 procent). Na Flikken trok TV Show op Reis 826.000 kijkers (14 procent).

NPO 2 pakte brons op prime time dankzij Twee voor Twaalf, dat 860.000 kijkers (14 procent) scoorde. Aansluitend deed De Eilanden 479.000 kijkers (7 procent).

De nummer vier op prime time was dus Veronica. Pas daarna volgt SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De Meldkamer: 434.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Voetbal Inside: 432.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 299.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Goed Volk: 184.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Big Fish: 128.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Weddings: 99.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), GTST (987.000), Half Acht Nieuws (955.000), Zesuurjournaal (869.000), EenVandaag (866.000), Tijd voor MAX (854.000), RTL Boulevard (784.000), Gesprek met premier (736.000), Editie NL (697.000) en Utopia (519.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Eredivisie op vrijdag (813.000), RTL Late Night (709.000), Pauw (706.000), de voetbalnabeschouwing (697.000), Hart van Nederland (672.000) en Shownieuws (435.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en Veronica brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.415.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.407.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.331.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 987.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 955.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 869.000
07. EenVandaag (NPO1) 866.000
08. Twee voor twaalf (NPO2) 860.000
09. Tijd voor MAX (NPO1) 854.000
10. TV Show op Reis (NPO1) 826.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 813.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 784.000
13. Gesprek met premier (NPO1) 736.000
14. NLD NIR Dames WK KW (Vero) 723.000
15. RTL Late Night (RTL4) 709.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.4%
2. NPO1 / 19.4%
3. Vero / 7.7%
4. SBS6 / 7.3%
5. NPO2 / 6.9%


6. NET5 / 4.1%
7. NPO3 / 3.6%
8. RTL7 / 3.4%
9. RTL8 / 2.5%
10. Discov / 1.7%


11. RTL5 / 1.1%
12. SBS9 / 0.9%
13. TLC / 0.9%
14. Ziggo / 0.7%
15. Comedy / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,9%
2. RTL Nederland 27,4%
3. SBS Groep 20,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen