‘John de Mol moet Jan Slagter binnenhalen bij Talpa’

Geplaatst op Fri 13 Apr 2018 om 16:00

Talpa-baas John de Mol zou er goed aan doen om Omroep MAX-directeur Jan Slagter binnen te halen voor zijn televisiebedrijf. Dat schrijft tv-recensent Angela de Jong vandaag in het AD. De omroep van Slagter ontpopt zich de laatste jaren tot dé hitmachine van de NPO: bijna alles wat MAX aflevering wordt een (mega)succes. “Mr Max is inmiddels de onbetwiste koning Midas van Hilversum. Alles wat hij aanraakt, verandert subiet in goud“, zegt de televisiekenner.

Gisterenavond nog was MAX de onbetwiste winnaar op prime time dankzij Dokter Deen en Van Onschatbare Waarde. “Geen van de andere zenders kwam ook maar in de buurt.

Slagter heeft een neus voor de juiste programma’s, stelt De Jong, die ook wijst op een show als We Zijn Er Bijna. “Dat is goud waard voor iemand als De Mol.

Het zou een meesterzet zijn, denkt de tv-criticus. “Niet alleen zou hij daarmee concurrent NPO een gevoelige slag toebrengen, belangrijker is dat hij daarmee iemand binnenhaalt die feilloos aanvoelt waar een groot deel van Nederland graag die ouderwetse televisie voor aanzet in dit Netflix-tijdsgewricht.

En Slagters gewone-mensen-programma’s passen ook nog eens naadloos bij het van oudsher volksere SBS 6.

De column van Angela de Jong kunt u lezen op de website van het AD.

Foto: RTL Boulevard








44 Reacties op “‘John de Mol moet Jan Slagter binnenhalen bij Talpa’”


  1. Ron

    Laatste quote dan wel weer mee eens. Maar Slagter naar Talpa?! Kom op, nu sla je door.

  2. Tim20

    Angela doet het weer! :)

  3. Zes

    SBS 6 wordt Zes! Meer nieuws volgt. Naamsveranderingen van alle Talpa zenders in the making!

  4. stefan

    Niet doen Jan dat gaat je ondergang worden. Talpa is een zinkend schip.

  5. Robin

    @ zes klopt niks van wat jij zegt het blijft gewoon hoe het nu is

  6. Zes

    @Robin: moet jij eens opletten…

  7. Ron

    Naamsverandering SBS 6? Welnee!

  8. Jables

    Wat een vreselijke onzin. Adverteerders zijn helemaal niet geïnteresseerd in die oudere doelgroep.

  9. Bart

    Of het ZES wordt is afwachten maar dat die naamsverandering er komt staat vast. Zou ook ontzettend dom zijn om SBS te blijven hanteren.

  10. Bart

    @Jables Het gaat in deze natuurlijk niet om die oude doelgroep maar om het programmeren in het algemeen. Dat snap je toch wel hoop ik he?

  11. qi10

    jan past niet bij een commerciële zender,
    past beter bij de gesubsidieerde omroep,
    jan is echt een ambtenaartje
    alleen…een GOEIE ,[smile]
    een secuur baasje,
    en niet te beroerd zelf de handen uit de mouwen te steken,

  12. Ron

    Vind het opzich wel een een aardige naam: zes. Gewoon duidelijk en niet in getal geschreven maar in letters. Dacht dat in Vlaanderen dit ook gedaan werd bij een aantal zenders, zoals bij de zender Vier.

  13. Ron

    B.t.w. En Talpa is er bekend mee want ze hadden ook Tien.

  14. Diderick

    Waarom zou iemand die een eigen ontzettend succesvolle omroep heeft, dat willen omruilen als knechtje van De Mol? Lijkt me een rare ruil.

  15. Enzo Voort

    Als Jan van MAX naar Talpa zijn er straks twee zinkende schepen.

  16. Jan blijf bij MAX

    Ten eerste is hij nu zelf de baas. Bij Talpa zou hij onder John komen te werken en zijn (dubieuze) smaak moeten slikken. Zou dus raar zijn van Jan.
    Ten tweede trekken de MAX programma’s heel veel kijkers maar helaas vooral ook oudere kijkers (logisch want dat is hun doelstelling). Daar zouden ze bij een commerciële zender niet blij van worden. Adverteerders willen nog steeds vooral inkopen op jongere kijkers (tot 54 jaar). Ik heb het niet verzonnen.
    Ten derde: Angela moe.

  17. Thijs van Zandt

    Hallo zeg het is zo verschrikkelijk simpel om gezellige programma’s te maken. Geef iedereen van boven de 50 jaar maar een tv of radiozender en je haalt de grootste luister of kijkdichtheid.
    Al die domme sukkeltjes met allerlei interessante benamingen, vooral Engels en allerlei vage media-opleidingen weten niet hoe het werkt en waar mensen naar willen kijken. Maar wat MAX doet is totaal niets bijzonder, de rest is gewoon een ongelofelijke puinhoop.

  18. ali

    Ik geloof niet zo in die kijkcijfers, volgens mij heeft het met npo1 of 2 te maken , vroeger had je nederland 1 en 2. de oude mensen blijven linear tv kijken op 1of 2.Als sbs6 op npo uitzend hebben ze ook meer kijkcijfers

  19. Karel

    John heeft al bij de VARA z’n boodschappen gedaan.

  20. Pieter

    het is allemaal koffiedik kijken wat de nieuwe naam wordt voor SBS6 , er zijn helemaal geen bewijzen of berichten die dat kunnen bevestigen
    en een ieder die dacht dat de adverteerder niet geintereseert is is de 50 plusser heeft het mis , er wordt voor miljoenen uitgegeven om de 50 met reclame te bereiken, zij hebben geld te besteden net zoals de 67 plusser die hun afkoopsommen krijgen .en met pensioen gaan
    Jongelui zijn dan wel te beinvloeden, maar zoalang ze geen huis kunnen krijgen, kan je adverteren wat je wil uitgeven doen ze niet, ja aan drank en hun plezierjes buitenhuis zaterdag nacht maar wat heeft Unilever de jongelui nou te bieden ?
    en al die dure auto reclames zijn echt niet voor de jongelui bestemd
    als je de jongelui wil bereiken dan ga je niet adverteren op tv zenders zoals RTL SBS NPO , maar op internet
    bedrijven weten best wel dat het tv kijkers publiek vergrijst, en daar spelen ze op in , ook SBS RTL weten dat daarom maken ze allang geen tv meer voor 18 -49
    maar voor 06- 100 jaar ook al komt dat maar heel zuinig hun mond uit om dat te bekennen!!

  21. Pieter

    @Ali MEE EENS en als SBS op 4 zat in het begin 1990 was RTL de kleine jongen geweest , dan had iedereen tegen deze zender aangeschopt al die jaren dan was RTL de campingzender van Nederland geweest !
    maar gelukkig de tijden veranderen niet het nummer op je A.B maar de programma`s die het hem doen

  22. SBSLover

    Ja! Goed idee. Samen roken en vergelijken wie de grootste auto heeft.

  23. Grace321

    Alsjeblieft niet. Geen reclame tussendoor. Blijf lekker bij de NPO👍👍💪

  24. Joop55

    @Pieter

    Wel jammer dat SBS6 zich nog steeds als zodanig profileert, ook de Molletjes kunnen daar kennelijk niks aan veranderen, maar verdienen er evenwel geld mee gezien het hoeveelheid aan t*kkies in NL, Zo heeft de AvroTros ook nog steeds de meeste leden, het zij Frans Bauer, het zij Kees Tol.

    Verder nog in dit topic: SBS 6 in Zes? vertel dat maar eens aan hun Belgische ex-collega’s wat ze daarvan zullen vinden.

  25. P. de Wit

    Pieter en Bart zijn Bassie en Adriaan van MC.

  26. Bart

    @P. de Wit Dit jaar zijn er al een paar voorspellingen uitkomen van o.a. mij dus wat nou met je Bassie en Adriaan? Ik heb er van nog geen een gelezen hier. Een kleine Bassie in jou onderbroek gek.

  27. Roobie

    Gaan we nou allemaal SBS promoten?, eerst alles afkraken tot op de grond. Nu ineens is alles top bij SBS, jemig wat zijn jullie naïef zeg.
    Wees realistisch

  28. @Roobie

    Wat ben je toch dom.

  29. Mark

    Angela vergeet alleen dat een zendermanager bij een commerciele zender een gehele zender (24 uur) moet programmeren, een directeur van een publieke omroep hoeft alleen maar programma’s aan te kopen. Is dus de helft van de baan van een (tot voor kort) Erland Galjaard van RTL. (en die was verantwoordelijk voor maar liefst 4 zenders). Bij de publieke omroep hebben ze voor die functie dus alle omroepdirecteuren, mediadirecteuren van de verschillende publieke omroepen, de frans kleinen van deze wereld (3 stuks, voor elke zender 1) en types a la shula rijxman. Kortom: de commerciële zenders zijn iets ( ahum ) efficienter.

  30. Mike

    SBS6 de naam heeft een slechte naam.

    Aangezien John de Mol het overgenomen heeft van SBS is het logisch dat de naam veranderd gaat worden. Waarom zou je de naam houden als de naam van de oude eigenaar in de naam zit?

    In Vlaanderen zijn laatst ook zenders overgenomen en zijn zenders van naam veranderd.

    Medialaan (oa VTM) had Acht overgenomen en de naam veranderd in CAZ.

    2BE is qua naam veranderd Q2.

    SBS Belgium heb je in België nog met de zenders VIER, VIJF en ZES (nieuw).

    Talpa zal Veronica wel qua naam houden en (hopelijk) de zender weer het oude Veronica gevoel geven.

    SBS6 zal wel ZES worden, NET5 zal wel VIJF worden en SBS9 zal wel NEGEN worden. Als men TROSAVRO zouden kunnen binnenhalen zou men zenders kunnen hernoemen naar TROS en ander AVRO. Dat zou nog het meest briljant zijn.

    Jan Slagter met MAX ook overhalen en dan 1 zender MAX noemen. Dan heb je de zenders Veronica, Tros, Avro en MAX.

  31. Peter

    Mensen die met andermans werk sier maken alsof het van hun zelf is. Saaraan hebben we ern boertje dood. Voor hen is de hel uitgevonden.

  32. Peter

    Mensen die met andermans werk sier maken alsof het van hun zelf is. Daaraan hebben we een boertje dood. Voor hen is de hel uitgevonden.

  33. andre

    In Amsterdam heeft John nog steeds ‘SBS’ (van het voormalige SBS Broadcasting) op de 2 panden staan. Staan nog een Talpa TV.

  34. Joost

    @André Die naam op de gebouwen gaat nog wel veranderen hoor. Zou toch te raar zijn als het gewoon SBS blijft heten? Dan kan John de Mol ee net zo goed niet aan beginnen.

  35. TopofFlop

    Negen is werkelijk een afschuwelijke naam voor een televisiezender. Dus dat zal het zeker niet worden.

  36. Von Metternich

    SBS6 zouden ze voortaan “Loes” moeten noemen. Net5 wordt gegarandeerd een doorslaand succes onder de naam “Mandy” en SBS9 zal het vast lekker doen onder de naam “Klemens Wenzel Lothar”. Maar misschien is dat laatste iets teveel zelfverheerlijking.

  37. Tutje Angela

    Senioren zijn de enige die nog lineair tv kijken. Makkelijk scoren dan met omroep Max

  38. Pieter

    `@tutje Angela dus met andere woorden, ook bij RTL zijn ze jongelui kwijt
    daar kijken dan ook de oudjes !!

  39. Peter

    Het wordt inderdaad tijd dat oudere mensen, zeg 40+ gewoon niet meer op leeftijd worden afgewezen omdat er liever stagiaires voor hongerloon worden uitgebuit op diverse functies. Dat zou zwaar bestraft moeten worden. Werk dient gewoon fatsoenlijk betaald te worden.

  40. Peter

    Lui die roepen dat jongeren geen lineaire tv meer kijken zijn niet goed bij hun hoofd.
    Daar kijken ze best wel naar maar veelal niet meer via de grote tv in de huiskamer maar de stream via NPO app of de site.
    En daar falen RTL en SB big time. De zenders worden niet gestreamd via de site of app.

  41. Peter

    Alle zenders van de NPO hebben namelijk een live stream.

  42. Annoniemus

    MAX >Slagter > Talpa > Een dodelijke combinatie !

  43. Laurens

    Net5 of SBS9 omturnen tot ouderenzender kan prima! Geef Jan Slagter de vrijheid die hij wil, dan kan dat echt wel scoren!

    SBS6/Zes – Familie
    Net5 – Series/Films/Dramaseries/Vrouwelijk profiel/Skyradio
    Veronica – Voetbal/Sport/Films/Series/Mannelijk profiel
    Overdag nieuwsupdates van BNR/Radio Veronica
    Tien (voormalig SBS9) – Ouderenzender, gekoppeld aan Radio 10

    Zodra de gokwet wordt toegestaan, Net5 langzaam omturnen tot gokzender. Lineair kijken wordt toch langzaam minder, dus 4 zenders is wat veel. De goed scorende programma’s van Net5 kunnen dan over naar de andere zenders.

  44. Sven L.

    Niet doen. Slagter is nagenoeg de enige die echt NPO bloed heeft. Zou echt het failliet betekenen van de publieke omroep als deze man voor een paar grijpstuivers naar Talpa gaat.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.