Wendy blijft slecht scoren met Gezondheidstest


De kijkcijfers van donderdag 22 maart 2018 (SKO)

Wendy van Dijk doet niet heel veel verschillende programma’s op RTL 4 en heeft dan ook niet veel flops op haar naam staan (Million Dollar Wedding was de grootste). Haar huidige uitstapje naar de doordeweekse programmering met de RTL Gezondheidstest is in elk geval wél een mislukking. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma dat Van Dijk samen met Ruben Nicolai maakt trekt weinig bekijks. Zo keken er gisteren slechts 626.000 mensen (10 procent) naar de show.

Slechts 10 procent marktaandeel op prime time is voor RTL 4 erg magertjes, ook nu de glorietijd van de zender al een tijdje voorbij is.

Het aansluitend uitgezonden Beste Kijkers deed het iets beter, maar was met 766.000 kijkers (13 procent) ook geen doorslaand succes.

De meeste mensen kozen wederom voor NPO 1. Die zender trok met Dokter Deen 1,5 miljoen kijkers (24 procent) en met Bed en Breakfast 1,6 miljoen kijkers (17 procent).

Ondanks de magere score pakte RTL 4 zilver, maar de zender werd op de hielen gezeten door Veronica. Dat station trok met SWAT 560.000 kijkers (9 procent).

De nummer-vier-positie is voor RTL 5, dankzij het succes van Temptation Island. Ditmaal keken er 555.000 mensen (9 procent). De aansluitend uitgezonden nabeschouwing Temptation Talk was goed voor 271.000 kijkers (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Gestalkt: 533.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 386.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts Premier League: 315.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Brandpunt+: 292.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Break Free: 245.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Rumor Has It: 238.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (904.000), Editie NL (750.000) en Binnenstebuiten (470.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (832.000), Dokters vs Internet (767.000), Hart van Nederland (693.000), RTL Late Night (518.000), Shownieuws (512.000) en Nieuwsuur (431.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.032.000
02. Bed en Breakfast (NPO1) 1.600.000
03. Dokter Deen (NPO1) 1.510.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.312.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.232.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.190.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.116.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.026.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 904.000
10. Pauw (NPO1) 832.000


11. Dokters vs Internet (NPO1) 767.000
12. Beste Kijkers (RTL4) 766.000
13. Editie NL (RTL4) 750.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 693.000
15. RTL Gezondheidstest (RTL4) 626.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.0%
2. RTL4 / 15.4%
3. SBS6 / 7.6%
4. Vero / 6.0%
5. NPO2 / 5.2%


6. RTL8 / 4.6%
7. RTL7 / 4.6%
8. RTL5 / 4.1%
9. NET5 / 3.4%
10. NPO3 / 2.8%


11. Discov / 1.1%
12. Comedy / 1.0%
13. BBCFirst / 0.8%
14. SBS9 / 0.7%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,0%
2. RTL Nederland 28,7%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen