Misdaadzender ID: ‘Hoogste kijktijd van alle zenders’

De tv-zender Investigation Discovery, die vandaag een nieuwe vormgeving lanceert met onder meer een transparant logo en nieuwe idents, heeft in zijn doelgroep de hoogste kijktijd van alle tv-zenders in Nederland. Dat zegt zenderbaas Tatiana Lagewaard in een persbericht. Het verbaast Lagewaard niet dat mensen die naar ID kijken zo lang blijven hangen. “Het is logisch te verklaren, want als je als kijker eenmaal inschakelt, wil je zelf ook de puzzel oplossen en blijf je kijken totdat je weet wie de dader is.

Lagewaard baseert zich op all-day-cijfers in de doelgroep vrouwen van 20 tot 49 jaar. “True crime is momenteel één van de meest populaire genres en dat zien we ook terug in de gemiddelde kijktijd onder onze kijkers van maar liefst 83 minuten. Dat is de hoogste kijktijd onder de zenders in Nederland.”

De nieuwe vormgeving (zie onderstaande video) moet eraan bijdragen dat mensen nóg langer blijven kijken. “Met deze vernieuwde look & feel van de vormgeving hopen we de kijker nóg langer aan ons te binden en we kijken er naar uit om met een nieuw record het jaar af te sluiten.

ID onderzoekt levensechte en mysterieuze verhalen, die onze kijkers bezighouden. We laten kijkers de goede en donkere kanten van de mens verkennen, die achter shockerende misdaden en schandalen schuilgaan. Met de nieuwe vormgeving en pay-off ‘Uncover the Truth’ geven we hier uiting aan.

De zender die waargebeurd drama en mysteries onderzoekt zit naar eigen zeggen in de lift. Het derde kwartaal was het beste ooit met een marktaandeel van 2,0 procent in de doelgroep vrouwen van 20 tot 49 jaar.

Foto: Discovery

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen