Lady Di & Dionne onverminderd populair op NPO 2


De kijkcijfers van dinsdag 15 augustus 2017 (SKO)

Lady Di & Dionne, het eerste prime-time-programma van Dionne Stax, blijft onverminderd populair. Ook de derde aflevering was dinsdagavond in trek met 856.000 kijkers en 16 procent marktaandeel op NPO 2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste twee afleveringen van Lady Di & Dionne stelden ook al niet teleur. Daar keken respectievelijk 835.000 kijkers (18 procent) en 859.000 kijkers (16 procent) naar, nagenoeg dezelfde scores als gisteren.

NPO 2 was de winnaar op prime time. Voorafgaand trok De Slimste Mens namelijk ruim 1,4 miljoen kijkers (27 procent).

De nummer twee op prime time was NPO 1: Spy in the Wild kwam uit op 978.000 kijkers (18 procent), waarna Dokters vs Internet 1,1 miljoen kijkers (20 procent) deed.

RTL 4 pakte brons: Een Dubbeltje Op Zijn Kant zette 416.000 kijkers (8 procent) neer en RTL Summer Night kwam uit op 524.000 kijkers (11 procent).

Met de serie NCIS: New Orleans (353.000 kijkers en 7 procent) was SBS 6 de nummer vier en Veronica kwam uit op de vijfde plek met de Champions League-wedstrijd PO Hoffenheim – Liverpool (335.000 kijkers en 6 procent).

De vijf andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Never Say Never Again: 303.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders Betalen of Leeghalen: 258.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Unfaithful: 227.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Impossible: 140.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Douwe’s Living Rom: 104.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Great British Bake Off (886.000), EenVandaag (824.000), RTL Boulevard (821.000) en Editie NL (582.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,1 miljoen), Journaal Laat (858.000), Hart van Nederland (774.000), Shownieuws (601.000), RTL Summer Night (524.000) en Nieuwsuur (522.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.885.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.422.000
03. Jinek (NPO1) 1.077.000
04. Dokters vs Internet (NPO1) 1.058.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.054.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.041.000
07. Spy in the wild (NPO1) 978.000
08. Great British Bake Off (NPO1) 886.000
09. Journaal laat (NPO1) 858.000
10. Lady Di en Dionne (NPO2) 856.000


11. EenVandaag (NPO1) 824.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 821.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 774.000
14. Shownieuws (SBS6) 601.000
15. Editie NL (RTL4) 582.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. RTL4 / 12.3%
3. NPO2 / 9.7%
4. SBS6 / 8.5%
5. NET5 / 4.7%


6. RTL7 / 4.4%
7. Vero / 4.1%
8. RTL5 / 2.9%
9. RTL8 / 2,8%
10. NPO3 / 2.2%


11. SBS9 / 1.7%
12. N.geog / 1.4%
13. TLC / 1.3%
14. Discov / 1.2%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 22,4%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: Anwar Hussein

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen