De Mol staakt strijd om TMG: ‘Nu wil hij NU.nl’

John de Mol staakt zijn strijd om de overname van TMG. Hij neemt genoegen met een minderheidsbelang van 29,16 procent. Dat meldt zijn bedrijf Talpa. De Mol was redelijk kansloos in de strijd om TMG, omdat Mediahuis en VP Exploitatie het merendeel van de aandelen bezitten en daar niet van af willen. Nu laat De Mol weten ‘actief minderheidsaandeelhouder’ te worden en ‘vanuit haar cross-media strategie een open en constructieve communicatie na te streven met TMG en Mediahuis’.

De Mol doelt op een eventuele samenwerking tussen zijn tv-zenders (SBS) en radiozenders (Talpa Radio) met de TMG-merken.

Als eigenaar van SBS en Talpa Radio wil De Mol bouwen aan een mega-mediabedrijf in Nederland. “Het is volgens bronnen een logische stap als De Mol zijn aandacht nu verlegt naar andere mediamerken“, meldt Adformatie.

De ingewijden melden aan Adformatie dat Talpa met name een groter digitaal bereik wil opbouwen. Mediakenner Marianne Zwagerman vermoedt dat De Mol zijn pijlen daarom op NU.nl richt.

Zwagerman: “Sanoma-dochter NU.nl had nog wel wat synergie met SBS, maar geen enkele met de tijdschriften. Wellicht handjeklapt John de Mol daar nog over met de Finnen.

Sanoma is sinds kort geen mede-eigenaar meer van SBS. De Mol bezit nu honderd procent van de aandelen.

Foto: tv-beelden

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen