Beste Zangers blijft ook met compilatie aan kop


De kijkcijfers van zaterdag 15 juli 2017 (SKO)

Een week na de finale van het tiende seizoen van Beste Zangers, bleef het programma zaterdagavond de winnaar op prime time met een compilatie-aflevering. Het Beste van 10 jaar Beste Zangers trok ruim 1,2 miljoen kijkers (27 procent) naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In het tweedelige programma wordt teruggeblikt op de hoogtepunten uit tien seizoenen Beste Zangers. In totaal zijn er in al die jaren 455 nummers gezongen door 64 verschillende artiesten. 

De afgelopen weken was het tiende seizoen van Beste Zangers ook week na week de winnaar op prime time. Dat heeft deels ook te maken met het feit dat de concurrentie nauwelijks meedeed op deze uitzendavond.

Ook deze zaterdag stond weer bol van de films, series en herhalingen. Naast NPO 1 boden alleen NPO 2 en RTL 7 verse uitzendingen op prime time. NPO 1 was dus óók de winnaar om half tien: De Avondetappe kwam uit op 971.000 kijkers (20 procent).

RTL 4 was de nummer twee op prime time met Ik Hou Van Holland, goed voor 667.000 kijkers (15 procent), en Het Zijn Net Mensen, goed voor 899.000 kijkers (19 procent).

NPO 2 pakte brons op prime time met Grantchester (490.000 kijkers en 11 procent) en Nieuwsuur (475.000 kijkers en 10 procent). De vierde plek was voor de SBS 6-film The Mummy Returns: er keken 338.000 kijkers (7 procent) naar.

De andere top-tien-zenders van groot naar klein op prime time:

  • NPO 3 met Verliefd op Ibiza: 236.000 kijkers,
  • Net5 met Rizzoli and Isles: 223.000 kijkers,
  • RTL 8 met CSI Miami: 167.000 kijkers,
  • RTL 7 met Tour du Jour: 140.000 kijkers,
  • Veronica met Double Impact: 110.000 kijkers,
  • RTL 5 met Grote Improvisatieshow: 85.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (962.000), Half Acht Nieuws (655.000), Wereldse Hotels (535.000), Lachen Om Home Video’s (436.000) en RTL Woonmagazine (361.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (776.000), Shownieuws (648.000), Falco (575.000), Nieuwsuur (475.000), Collectief Geheugen (418.000) en Studio Sport (383.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.698.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.252.000
03. Beste Zangers 10 Jaar (NPO1) 1.244.000
04. De Avondetappe (NPO1) 971.000
05. EenVandaag (NPO1) 962.000


06. Het Zijn Net Mensen (RTL4) 899.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 776.000
08. Tour de France (NPO1) 678.000
09. Ik Hou Van Holland (RTL4) 667.000
10. Half Acht Nieuws (RTL4) 655.000


11. Shownieuws (SBS6) 648.000
12. Falco (NPO1) 575.000
13. Wereldse Hotels (NPO1) 535.000
14. Grantchester (NPO2) 490.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 475.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.2%
2. RTL4 / 13.8%
3. SBS6 / 10.2%
4. NPO2 / 6.5%
5. NPO3 / 4.5%


6. RTL7 / 4.2%
7. NET5 / 3.9%
8. RTL8 / 3.0%
9. Vero / 3.0%
10. RTL5 / 1.8%


11. Comedy / 1.0%
12. RTLZ / 1.0%
13. SBS9 / 1.0%
14. Discov / 0.9%
15. TLC / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,2%
2. RTL Nederland 22,8%
3. SBS Groep 18,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen