‘Linda de Mol niet op dieet om lezers te scoren’

Tv-ster Linda de Mol is niet begonnen met haar dieetvlogs op LINDA.tv in de hoop op nieuwe abonnees voor haar populaire mediaplatform LINDA. Dat zegt Jossine Modderman, hoofdredacteur van LINDA.tv, desgevraagd in de Volkskrant. De Mol krijgt enorm veel aandacht met haar initiatief Linda Lijnt. “De dieetvlogs zijn exclusief op dat platform te bekijken, nadat je je gratis hebt geregistreerd. ‘Betalen’ voor de video’s doe je dus met je e-mailadres”, aldus de Volkskrant.

Met de extra e-mailadressen kan het magazine gericht adverteren, waarschuwt de Volkskrant. “Het is goed mogelijk dat LINDA de e-mailadressen doorverkoopt aan kledingmerken of aanbieders van afslankproducten of lifestyle-adviezen“, zegt hoogleraar Kitty Koelemeijer in de krant.

Linda Lijnt is volgens haar een wederkerig concept. “Linda geeft iets persoonlijks weg. Ze doorbreekt een taboe door haar gewicht te onthullen en toe te geven dat ze zichzelf te dik vindt. Waarom zouden wij haar dan niet iets teruggeven in de vorm van registratie?

Modderman vindt het echter een heel cynische benadering. De Mol zet haar gewicht niet in om lezers te trekken, stelt ze. “Ze doet dit als stok achter de deur, om haar lijnpoging goed te volbrengen.”

Foto: LINDA

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen