Meer dan miljoen kijkers voor musicalserie Petticoat


De kijkcijfers van donderdag 24 november 2016 (SKO)

De musicalserie Petticoat is met mooie kijkcijfers van start gegaan op NPO 1. De eerste aflevering trok direct na het Achtuurjournaal een publiek van ruim 1,1 miljoen kijkers, goed voor 17 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Petticoat doet het een stuk beter dan voorganger La Famiglia, dat een paar weken geleden van prime time werd gehaald vanwege lage kijkcijfers. Die serie trok voor het laatst een magere 477.000 kijkers (7 procent) op prime time.

De musicalserie Petticoat houdt de kijker wél op NPO 1. Tegelijkertijd wisten alleen de voetbalwedstrijd Manchester United – Feyenoord op RTL 7 en Chantal Blijft Slapen op RTL 4 beter bekeken. Daar keken respectievelijk 1,6 miljoen (26 procent) en 1,2 miljoen mensen (19 procent) naar.

Direct na Petticoat stortte NPO 1 behoorlijk in: Het Instituut kwam niet verder dan 620.000 kijkers (10 procent). RTL 4 trok op hetzelfde moment 918.000 kijkers (15 procent) met Beste Kijkers.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Expeditie Robinson met 978.000 kijkers (15 procent) op RTL 5 en Nieuwsuur met 583.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

NPO 2 zakte op prime time volledig door het ijs met De Pennen Zijn Geslepen, dat slechts 54.000 kijkers (0,8 procent) trok. NPO 3 scoorde 224.000 kijkers (3 procent) met Danny in Arabistan.

Foute Vrienden trok na Expeditie Robinson 389.000 kijkers (7 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Ajax – Panathinaikos (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), DWDD (1 miljoen), EenVandaag (992.000), RTL Boulevard (775.000), Editie NL (723.000) en Sinterklaasjournaal (672.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (716.000), Pauw (705.000), Hart van Nederland (701.000), Shownieuws (644.000) en Onzichtbaar Nederland (633.000) het meest in trek.

RTL 7 marktleider

RTL 7 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met ruim 17 procent en RTL 4 brons met bijna 17 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.686.000
02. Manchester United – Feyenoord (RTL7) 1.584.000
03. Chantal blijft slapen (RTL4) 1.235.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.176.000
05. Petticoat (NPO1) 1.125.000


06. Ajax – Panathinaikos (RTL7) 1.083.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.026.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.017.000
09. De wereld draait door (NPO1) 1.000.000
10. EenVandaag (NPO1) 992.000


11. Expeditie Robinson (RTL5) 978.000
12. Beste Kijkers (RTL4) 918.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 775.000
14. Editie NL (RTL4) 723.000
15. RTL Late Night (RTL4) 716.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL7 / 19.8%
2. NPO1 / 17.2%
3. RTL4 / 16.6%
4. SBS6 / 7.1%
5. RTL5 / 6.5%


6. NPO2 / 4.8%
7. NPO3 / 4.2%
8. NET5 / 2.9%
9. Vero / 2.5%
10. RTL8 / 2.0%


11. SBS9 / 1.1%
12. TLC / 0.9%
13. Discov / 0.9%
14. N.geog / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 44,9%
2. Publieke Omroep 26,2%
3. SBS Groep 13,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen