Alleen NPO 1 boven miljoen op warmste 20 juli ooit


De kijkcijfers van woensdag 20 juli 2016 (SKO)

Foto: CorbinoOp de warmste 20 juli sinds het begin van de metingen in 1901 wist alleen NPO 1 meer dan een miljoen kijkers te bekoren. Zowel ’s middags, in de vooravond én op prime time doorbrak de tv-zender deze grens. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. NPO 1 was de hele dag in trek bij de tv-kijker. ’s Middags al trok het verslag van de Tour de France net iets meer dan 1 miljoen kijkers (53 procent). In de vooravond wist NPO 1 ook met beide Journaals en EenVandaag die grens te passeren.

Tussen Kunst en Kitsch was het enige programma op prime time met meer dan een miljoen kijkers. Er keken direct na het Achtuurjournaal 1,3 miljoen mensen (29 procent) naar de Frits Sissing-show. Aansluitend trok een herhaling van Floortje Naar Het Einde Van De Wereld 942.000 kijkers (21 procent).

Het meest bekeken alternatief op prime time was Love is in the Air met 658.000 kijkers (15 procent) op RTL 4. Jo Frost: Nanny On Tour stelde aansluitend teleur met slechts 358.000 kijkers (8 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 555.000 kijkers (12 procent) op NPO 2, De Smaakpolitie met 414.000 kijkers (9 procent) op SBS 6 en De Zaak Van Je Leven met 371.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gevoel van de Vierdaagse (928.000), Tourjournaal (926.000), Half Acht Nieuws (914.000), RTL Boulevard (682.000) en Nieuwe Tijden (589.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 467.000 kijkers.

Op de late avond was Hart van Nederland (908.000) het meest in trek, gevolgd door De Avondetappe (878.000), Shownieuws (659.000) en RTL Late Night (591.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.890.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.314.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.208.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.079.000
05. Tour de France (NPO1) 1.012.000


06. Floortje naar het einde van de (NPO1) 942.000
07. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 928.000
08. Tourjournaal (NPO1) 926.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 914.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 908.000


11. De Avondetappe (NPO1) 878.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 682.000
13. Shownieuws (SBS6) 659.000
14. Love is in the air (RTL4) 658.000
15. RTL Late Night (RTL4) 591.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.5%
2. RTL4 / 14.6%
3. SBS6 / 10.1%
4. NPO2 / 6.4%
5. NET5 / 4.6%


6. Vero / 4.4%
7. RTL7 / 4.2%
8. RTL5 / 4.0%
9. RTL8 / 3.2%
10. NPO3 / 2.9%


11. SBS9 / 1.3%
12. Discov / 1.1%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 1.1%
15. N.geog / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,8%
2. RTL Nederland 26,0%
3. SBS Groep 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen