Tv-show Nance vergroot sympathie voor Staatsloterij

De RTL 4-show Staatsloterij: Puur Geluk met Nance Coolen vergroot de sympathie van kijkers voor de loterij. Dat vertelt Marcel Ribbens, marketing director bij de Nederlandse Staatsloterij, aan Adformatie. Ribbens is uitermate tevreden over de tv-show, die momenteel aan zijn tweede seizoen bezig is. “De sympathie voor het merk is daarmee onder kijkers 50 procent hoger, dan onder niet-kijkers. We zouden wel gek zijn, om geen tweede seizoen te draaien“, zegt de marketingbaas.

De bedoeling van het programma is om de Staatsloterij weer dichtbij de mensen brengen. “Met een branded televisieprogramma proberen wij mensen met ‘echt geluk’ in het hart te raken. Die tijd hebben we in een commercial niet.”

Al wil dat niet zeggen dat Ribbens niet meer gelooft in traditionele commercials. “Integendeel, wanneer korte salesdoelstellingen gehaald moeten worden, blijven traditionele commercials essentieel. Echter voor de lange termijn-merkdoelstellingen is het noodzakelijk om de consument relevante content te bieden.”

Uiteindelijk heeft het eerste seizoen geleid tot een merkverhaal van 360 minuten met een bereik van 8 miljoen kijkers – waarvan 1,5 miljoen online – en heeft het programma vorige zomer onze merkwaarden een positieve boost gegeven.”

Puur Geluk is nog tot en met 24 februari te zien op de woensdagavond van RTL 4.

Het artikel over Puur Geluk kunt u lezen via de Adformatie-website.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen