SBS blijft in lift omhoog: beste juli sinds 2011

SBS blijft groeien. De zendergroep heeft zijn beste julimaand sinds 2011 achter de rug, mede dankzij de late night-toppers van vlaggenschip SBS 6: Hart van Nederland en Shownieuws. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De SBS-zenders kwamen in juli uit op een avondaandeel van 23,6 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 54-jarigen. SBS 6 leverde met 10,7 procent de grootste bijdrage, gevolgd door Net5 (5,9 procent), Veronica (5,9 procent) en SBS9 (1,1 procent).

Voor SBS 6 was het de beste julimaand sinds 2011 (12 procent) en de beste maand sinds september 2012 (11 procent). Net5 en Veronica noteerden hun beste julimaand sinds 2013.

SBS 6 scoort vooral met Hart van Nederland en Shownieuws. Beide programma’s laten al maanden sterke groei zien. Ten opzichte van januari is Hart van Nederland gegroeid van bijna 11 procent naar ruim 16 procent marktaandeel en Shownieuws van ruim 11 procent naar ruim 18 procent.

Tot nu toe is 2015 een mooi jaar voor SBS. Van februari tot en met juni was er elke maand groei bij SBS en in juli is precies hetzelfde marktaandeel behaald als in juni.

De grote commerciële concurrent RTL verloor juist marktaandeel in juli. RTL behaalde in dezelfde doelgroep 27,5 procent marktaandeel, waar dat in juni nog 31,2 procent was. De NPO steeg wel: van 22 procent in juni naar 23,1 procent in juli.

SBS gaat komend seizoen flink wat marktaandeel winnen door het binnenhalen van de Champions League. Ook de studioshow K3 Zoekt K3 moet hoge ogen gooien.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen