Jamie Oliver en Indische oma’s scoren op 24Kitchen

24Kitchen beleeft een mooie zomer. Het tv-station heeft zijn beste maand sinds de lancering in 2011 achter de rug. Dat heeft een woordvoerder vandaag laten weten. Vooral de serie Zoals Alleen Oma Dat Kan, waarin Danny Jansen Indische oma’s opzoekt om hun recepten te ontfutselen, trekt een groot kijkerspubliek. “Ook hebben de programma’s van Jamie Oliver bijgedragen aan de populariteit van de zender“, aldus de persvoorlichter van 24Kitchen, dat een onderdeel van de FOX-zendergroep is.

Van alle Nederlanders van zes jaar en ouder hebben er in juli 3,8 miljoen mensen minstens eventjes gekeken naar 24Kitchen. Gemiddeld behaalde het station een dagmarktaandeel van 0,8 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen, een groei van maar liefst 75 procent ten opzichte van de julimaand in 2014.

Onder de naam ‘de zomer voor food lovers’ werd in juli een nieuwe zomerprogrammering gelanceerd waarmee de zender naast programma’s over bereiding, ook bredere food-thema’s aansnijdt.

Zenderbaas Kirsten Gelissen is enthousiast: “Het is fantastisch dat de zomer voor food lovers zo aanslaat en de jongere kijkers 24Kitchen ook weten te vinden.”

Ik ben enorm trots op het succes en het feit dat onze kijkers de nieuwe programma’s zo weten te waarderen. Zulke recordcijfers zijn bovendien een mooie beloning voor onze hardwerkende chefs.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen