Tour Du Jour klimt naar ruim half miljoen kijkers


De kijkcijfers van dinsdag 14 juli 2015 (SKO)

De talkshow Tour Du Jour met Wilfred Genee heeft een seizoensrecord te pakken. De aflevering van dinsdagavond trok 514.000 kijkers naar RTL 7, goed voor 9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tour du Jour scoorde dinsdag maar liefst 114 procent boven het zendergemiddelde van RTL 7. Daarmee heeft het programma van Wilfred Genee zijn valse start – in het openingsweekend keken er ondanks de Tour-start in Utrecht slechts 200.000 kijkers – goedgemaakt.

Concurrent Studio Tour doet het op het tijdstip van DWDD nog altijd beter op NPO 1. Daar keken 985.000 mensen naar, goed voor 22 procent marktaandeel.

Het verslag van de Tour de France zelf trok in de middag van NPO 1 een forse 1 miljoen kijkers, goed voor 52 procent marktaandeel.

De kijkcijfer top drie van dinsdag wordt geheel gevuld door NPO 1 en SBS 6. NPO 1 had met het Achtuurjournaal (1,8 miljoen en 34 procent) weer de winnaar van de avond in huis, terwijl Hart van Nederland (1,4 miljoen en 25 procent) en Shownieuws (1,3 miljoen en 29 procent) de late night-toppers waren.

De meest bekeken alternatieven om acht uur waren Wie Doet De Afwas? met 927.000 kijkers (17 procent) op RTL 4 en Geld Maakt Gelukkig met 410.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

Het (show)nieuws van SBS 6 concurreerde op de late avond vooral met de detective Falco (847.000 kijkers en 16 procent) op NPO 1 en Divorce (390.000 en 8 procent) op RTL 4.

De winnaars op prime time waren Hello Goodbye met 1,2 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1, Life Story met 914.000 kijkers (16 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 854.000 kijkers (14 procent) op NPO 2.

RTL 4 bleef achter met 697.000 kijkers (12 procent) voor TV Makelaar en 685.000 kijkers (12 procent) voor Grillmasters. SBS 6 zat RTL 4 op de hielen met 630.000 kijkers (11 procent) voor NCIS.

De Zwarte Zwanen-docu van MAX op NPO 2 deed 584.000 kijkers (10 procent), terwijl de Barbie-soap Nemen Er Nog Eentje 621.000 kijkers (11 procent) neerzette op RTL 5.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.806.000
02. Hart van Nederland (SBS6) 1.412.000
03. Shownieuws (SBS6) 1.321.000
04. Hello Goodbye (NPO1) 1.230.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.088.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.070.000
07. Tour de France (NPO1) 1.017.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.000.000
09. Studio Tour (NPO1) 985.000
10. Wie doet de afwas (RTL4) 927.000


11. Editie NL (RTL4) 919.000
12. Life Story (NPO1) 914.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 904.000
14. Falco (NPO1) 857.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 854.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.6%
2. RTL4 / 14.1%
3. SBS6 / 11.7%
4. NPO2 / 7.2%
5. RTL5 / 5.4%


6. RTL7 / 4.8%
7. NET5 / 4.1%
8. NPO3 / 3.9%
9. Vero / 3.4%
10. RTL8 / 3.1%


11. N.geog / 1.5%
12. FOX / 1.1%
13. Discov / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. DisneyC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,7%
2. RTL Nederland 27,4%
3. SBS Groep 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen