Kijker verkiest Muziekfeest boven studioshow Nance
De kijkcijfers van vrijdag 10 juli 2015 (SKO)
Het nieuwe seizoen van Muziekfeest op het Plein is vrijdagavond met 895.000 kijkers van start gegaan op NPO 1, goed voor 19 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Samen met Flikken Maastricht (935.000 en 22 procent) maakte het Muziekfeest NPO 1 de grote winnaar op prime time én van de avond. Het meest bekeken alternatief was Nance Coolens studioshow Staatsloterij: Puur Geluk met 762.000 kijkers en 17 procent aandeel op RTL 4.
De andere meest bekeken uitzendingen die (grotendeels) te zien waren op prime time waren Ushi and the Family met 585.000 kijkers (12 procent) op RTL 4, de film The Bourne Ultimatum met 567.000 kijkers (12 procent) op SBS 6 en de documentaire Sergio Herman: Fucking Perfect met 350.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.
De toppers op vrijdag waren vooral de dagelijkse programma’s. Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen en 36 procent) en Hart van Nederland (1,1 miljoen en 24 procent) waren de enige titels die de miljoengrens passeerden.
De rest van de kijk top vijf wordt gevuld door het Zesuurjournaal (961.000, 33 procent), Flikken Maastricht en Shownieuws (898.000, 24 procent).
RTL 4 scoorde vooral met Half Acht Nieuws (772.000 en 23 procent). NPO 1 en RTL 4 scoorden op de late avond respectievelijk 758.000 kijkers (19 procent) met Dicte en 367.000 kijkers (9 procent) met Divorce.
De Tour-shows Studio Tour en Tour Du Jour trokken 526.000 kijkers (16 procent) en 237.000 kijkers (6 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.422.000 02. Hart van Nederland (SBS6) 1.081.000 03. Journaal 18:00 (NPO1) 961.000 04. Flikken Maastricht (NPO1) 935.000 05. Shownieuws (SBS6) 898.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.7% 2. RTL4 / 14.3% 3. SBS6 / 12.3% 4. NPO2 / 6.9% 5. NET5 / 5.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,2% 2. RTL Nederland 24,2% 3. SBS Groep 21,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |