Marc-Marie scoort 1,2 miljoen kijkers tegenover Linda
De kijkcijfers van zaterdag 16 mei 2015 (SKO)
Marc-Marie Huijbregts hield zaterdag veel kijkers aan de buis gekluisterd met de registratie van zijn theatervoorstelling Florissant. Er keken bijna 1,2 miljoen mensen naar de prime time-uitzending op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Huijbregts moest opboksen tegen het tv-programma Weet Ik Veel van tv-koningin Linda de Mol. Haar RTL 4-programma was de enige uitzending die het beter deed op hetzelfde moment. Er keken 1,7 miljoen mensen (27 procent).
Na Huijbregts, wist NPO 1 een mooie 1,3 miljoen kijkers (20 procent) te vermaken met Ik Vertrek, terwijl RTL 4 na De Mol ruim 1,1 miljoen kijkers (17 procent) trok met Echt Waar.
De kijker koos opnieuw massaal tussen NPO 1 (20 procent marktaandeel) en RTL 4 (19 procent). SBS 6 staat met afstand op de derde plek (9 procent).
NPO 1 won nipt van RTL 4, mede dankzij avondwinnaar Achtuurjournaal (1,8 miljoen, 32 procent) en het veel bekeken Kassa (1,2 miljoen, 26 procent). RTL 4 trok in de vooravond vooral veel kijkers met Half Acht Nieuws (782.000, 16 procent).
SBS 6 scoorde voornamelijk met Hart van Nederland (997.000, 17 procent) en deed het op prime time prima met Lekker Nederlands (804.000, 12 procent). Het daaraan voorafgaande We Are Family scoorde echter dramatisch (303.000, 5 procent).
De meest bekeken film van de avond was In The Name Of The King: Siege Tale met 346.000 kijkers op RTL 7, terwijl Mayday op NPO 2 de meest bekeken serie was: 428.000.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.789.000 02. Weet ik veel (RTL4) 1.688.000 03. Ik vertrek (NPO1) 1.267.000 04. Kassa (NPO1) 1.213.000 05. Marc-Marie Florissant (NPO1) 1.152.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 19.7% 2. RTL4 / 19.1% 3. SBS6 / 9.2% 4. NPO2 / 6.4% 5. RTL7 / 5.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 30,5% 2. RTL Nederland 29,3% 3. SBS Groep 15,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |