’Uitstekend’ kwartaal voor zendergroep BrandDeli

Zendergroep BrandDeli, dat reclamezendtijd verkoopt namens dertien kleinere tv-zenders van onder meer Discovery, Viacom en FOX, heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Dat heeft een woordvoerster vandaag laten weten. De dertien zenders kwamen uit op een gezamenlijk marktaandeel van 16,2 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 49-jarigen. “Voor FOX, National Geographic Channel en TLC is het zelfs het beste eerste kwartaal ooit“, aldus de zegsvrouw.

Voor vrouwenzender TLC, bekend van programma’s als Say Yes To The Dress, behoren februari en maart tot de top drie best bekeken maanden in de geschiedenis van de zender in de groep 20 tot 49-jarigen.

FOX Sports zette een seizoensrecord neer met de Eredivisie-wedstrijd Ajax – Feyenoord, die op zondag 25 januari een publiek van 619.000 kijkers wist te vermaken.

Ook online zijn er successen te vieren. Zo werden er op het populaire online kidsplatform van Nickelodeon meer dan 7,1 miljoen streams gerealiseerd in het eerste kwartaal, een groei van meer dan 70 procent ten opzichte van vorig jaar.

BrandDeli representeert 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. Samen zorgen deze merken voor een groot bereik.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen