Popster blijft stabiel op dik 600.000 kijkers


De kijkcijfers van vrijdag 10 april 2015 (SKO)

Foto: Nick van OrmondtDe grote tv-show Popster, het nieuwste paradepaardje van John de Mol, blijft weinig succesvol op SBS 6. De vijfde aflevering trok vrijdagavond 615.000 kijkers, een paar duizend minder dan vorige week en dus een nieuw laagterecord. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Popster behaalde een marktaandeel van 9,5 procent, eentiende procentpunt onder het laatste maandgemiddelde van SBS 6. De show staat op plek 22 in de dagelijkse kijk top 25.

Popster begon vier weken geleden op plaats tien met 1 miljoen kijkers. De tweede en derde aflevering kwamen uit op net iets meer dan 700.000 kijkers, waarna de vierde aflevering vorige week ruim 600.000 kijkers deed.

De topscoorders van SBS 6 waren weer de late avond-rubrieken Hart van Nederland (898.000, 16 procent) en Shownieuws (689.000, 15 procent). Over de hele avond gezien was SBS 6 de nummer vier met 9,1 procent marktaandeel.

NPO 2 brons, RTL 4 zilver

NPO 2 haalde SBS 6 in en was de nummer drie met 9,6 procent. Het tv-station scoorde voornamelijk met Nieuwsuur (907.000, 15 procent), Studio Sport Eredivisie (883.000, 17 procent), Twee Voor Twaalf (835.000, 13 procent) en De IJzeren Eeuw (748.000, 12 procent).

Het zilver ging naar RTL 4 met precies 20 procent aandeel. GTST was de topscoorder met 1,5 miljoen kijkers en 25 procent aandeel, gevolgd door prime time-titels Alles Mag Op Vrijdag met 1,2 miljoen kijkers (18 procent) en De TV Kantine met 1,1 miljoen kijkers (17 procent).

Goud voor NPO 1

NPO 1 won nipt van RTL 4 en kwam uit op ruim 20 procent aandeel. Het tv-station had met het door 1,8 miljoen mensen bekeken Achtuurjournaal (32 procent) de winnaar van de avond en met het door 1,4 miljoen mensen bekeken Witse (21 procent) de winnaar op prime time in huis.

Verder scoorde NPO 1 voornamelijk met André Rieu: Welcome to my world (1,3 miljoen, 19 procent) en DWDD (1,2 miljoen, 28 procent).

Het nieuwe, veelbesproken seizoen van Top Gear begon op Veronica met 184.000 kijkers en 3 procent marktaandeel.

Showrubrieken

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 774.000 en 689.000 kijkers, terwijl DWDD (1,2 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (1 miljoen) en Pauw (645.000).

De meest bekeken film van de avond was The Bounty Hunter met 283.000 kijkers op RTL 5. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was Without A Trace met 308.000 kijkers op Net5.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.756.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.459.000
03. Witse (NPO1) 1.379.000
04. André Rieu Welcome to my w (NPO1) 1.262.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.188.000


06. Alles mag op vrijdag (RTL4) 1.165.000
07. TV Kantine (RTL4) 1.113.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.048.000
09. RTL Late Night (RTL4) 1.044.000
10. Nieuwsuur (NPO2) 907.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 898.000
12. Studio Sport Eredivisie (NPO2) 883.000
13. Twee voor twaalf (NPO2) 835.000
14. Blik op de weg (NPO1) 784.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 774.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.3%
2. RTL4 / 20.0%
3. NPO2 / 9.6%
4. SBS6 / 9.1%
5. RTL7 / 4.8%


6. NET5 / 4.3%
7. RTL5 / 4.2%
8. Vero / 3.6%
9. NPO3 / 3.3%
10. RTL8 / 2.6%


11. FOXEre1 / 1.3%
12. FOX / 0.9%
13. Discov / 0.8%
14. TLC / 0.7%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,2%
2. RTL Nederland 31,6%
3. SBS Groep 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen