Adam Zkt Eva wint tv-prijs in Cannes
Het Eyeworks-programma Adam Zkt Eva is bij de opening van de jaarlijkse tv-beurs MIPTV in Cannes in de prijzen gevallen. Het format is door een internationale jury bekroond tot het beste en meest innovatieve realityformat van 2014. Dat heeft de producent laten weten. Sander Emmering, directeur van Eyeworks, is buitengewoon vereerd met de vakprijs. “Het winnen van een award met als jury vakgenoten van over de hele wereld is een enorme boost voor het bedrijf“, zo laat hij weten.
Emmering vervolgt: “We zijn erg blij met de waardering voor dit fantastische format, maar het allerleukst is natuurlijk om te zien dat een in Nederland ontwikkelde formule de hele wereld overgaat.”
Vorige week ging het tweede seizoen van Adam Zkt Eva in première bij RTL 5, terwijl Eyeworks begin april ook vervolgseries in Spanje en Duitsland aankondigde.
Het liefdesexperiment kent inmiddels lokale versies in maar liefst tien verschillende landen. De verwachting is dat in de komende dagen op de beurs nog meer deals zullen volgen.
Op MIPTV in Frankrijk komen productiemaatschappijen, distributeurs en zenders uit de hele wereld een week bij elkaar om te netwerken, discussiëren over de laatste trends en uiteraard deals te sluiten over de laatste formats.