Bijna 400.000 kijkers voor allerlaatste Dino Show
De kijkcijfers van maandag 24 november 2014 (SKO)
De laatste aflevering van De Dino Show, de multiculturele talkshow van Jandino Asporaat, trok maandagavond 395.000 kijkers naar NPO 3. Daarmee zette hij dik 6 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Asporaat, die niet genoeg kijkers trok voor een plaats in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s, stopt om meer tijd voor zijn privéleven te hebben. In de laatste aflevering ontving hij onder meer The Ladies of Soul en Ferry Doedens.
De meest bekeken programma’s van de avond waren acht uur-toppers Achtuurjournaal (2,4 miljoen) en Goede Tijden Slechte Tijden (1,9 miljoen), gevolgd door prime time-winnaar Radar (1,8 miljoen).
NPO 1, dat met 23 procent marktaandeel de winnaar van de avond was, had ook de andere prime time-winnaars in huis: Memories (1,6 miljoen) en Bloedverwanten (987.000).
De nummer twee van de avond, RTL 4 met 18 procent, scoorde naast GTST vooral met het Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) en RTL Late Night (1,1 miljoen), en trok op prime time 945.000 kijkers met CSI en 875.000 kijkers met Unforgettable.
SBS 6, de nummer drie met 8,5 procent, trok 737.000 kijkers met Celblok H.
De talkshowwinnaar was DWDD (1,6 miljoen), RTL Late Night de nummer twee en Pauw (519.000) de nummer drie.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.379.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.857.000 03. Radar (NPO1) 1.831.000 04. Memories (NPO1) 1.649.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.574.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.9% 2. RTL4 / 17.6% 3. SBS6 / 8.5% 4. RTL7 / 7.2% 5. NPO2 / 6.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,3% 2. RTL Nederland 30,9% 3. SBS Groep 18,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |