The Voice Kids voor tweede keer onder 2 miljoen

Geplaatst op Sat 15 Feb 2014 om 9:07


De kijkcijfers van vrijdag 14 februari 2014 (SKO)

Het RTL 4-programma The Voice Kids is vrijdagavond voor de tweede keer in haar bestaan onder de grens van 2 miljoen kijkers uitgekomen. Er keken 1,968 miljoen mensen naar de een na laatste aflevering van dit seizoen, goed voor 24,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Twee weken geleden dook The Voice Kids voor het eerst onder de twee miljoen-grens. De eerste The Battles-aflevering wist toen 1,891 miljoen kijkers te boeien.

The Voice Kids is dit seizoen wat minder in trek bij de kijker. Het programma, nog altijd een hit, heeft al verschillende keren een nieuw laagterecord bereikt. Ook volwassenenvariant The Voice of Holland zag haar cijfers afgelopen seizoen iets teruglopen.

Over de hele avond gezien was The Voice Kids gisteren de nummer twee, direct na GTST (2,1 miljoen). Het Achtuurjournaal bleef ze net voor (1,9 miljoen).

Er werd dit keer niet geschaatst door Oranje, dus de kijkcijfers voor de Olympische Spelen waren ditmaal wat minder. Het meest bekeken was de huldiging van de dames die de 1000 meter verreden. Daar keken bijna 1,6 miljoen mensen naar.

De meest bekeken alternatieven voor The Voice Kids waren Witse (1,3 miljoen) en Studio Sportwinter (1,2 miljoen). SBS 6 trok op prime time 479.000 kijkers met Out for a Kill.

Utopia deed 873.000 kijkers. Op de late avond trok RTL Late Night 1,1 miljoen, Pauw & Witteman 1 miljoen en Hart van Nederland 828.000 kijkers.

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 2.115.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.968.000
03. Journaal 20:00 (Ned2) 1.887.000
04. Schaatsen OS 1000M D H (Ned1) 1.585.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.514.000


06. Skien OS Freestyle Aerials D (Ned1) 1.303.000
07. Witse (Ned1) 1.298.000
08. Kunstrijden OS Vrije Kur H F (Ned1) 1.274.000
09. Sotsji Vandaag (Ned1) 1.265.000
10. Studio Sportwinter (Ned1) 1.227.000


11. Twee voor twaalf (Ned2) 1.211.000
12. Kanniewaarzijn (Ned1) 1.205.000
13. Skeleton OS D F (Ned1) 1.147.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 1.077.000
15. RTL Late Night (RTL4) 1.071.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.9%
2. Ned1 / 18.8%
3. Ned2 / 13.0%
4. SBS6 / 7.1%
5. RTL5 / 4.8%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL7 / 3.9%
8. Vero / 3.5%
9. Ned3 / 3.3%
10. Comedy / 1.0%


11. RTL8 / 0.9%
12. Discov / 0.8%
13. Nick / 0.6%
14. FOX / 0.6%
15. FoxEre / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,1%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








11. RTL8 / 0.9%
12. Discov / 0.8%
13. Nick / 0.6%
14. FOX / 0.6%
15. FoxEre / 0.6%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,1%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


34 Reacties op “The Voice Kids voor tweede keer onder 2 miljoen”


  1. Pierre

    Mijn kinderen zijn afgehaakt!

    Waardeloos en uitgemolken.

  2. peter1

    147,000 bejaarden hebben na GTST weggezapt
    mijn oma van 78 kijkt ook altijd, maar zapte gisteren ook weg

  3. Ivo

    De vraag is hoeveel kijkers de Voice Kids zou trekken zonder GTST vlak voor.

  4. Mark

    De vraag is hoe lang het duurt voordat Hart van nederland elke avond de nummer 3 is, achter Pauw en Witteman en RTL Late night.

  5. Suzanne Vermeer

    Krankzinnig goede cijfers voor de soap GTST. Ik vind het onwaarschijnlijk sterk dat de serie na bijna 25 jaar The Voice, het instituut Het Achtuurjournaal en de Olympische Spelen gewoon achter zich laat. Hulde! Ik vraag me dan ook meteen af waarom een Ferry Somogi zoiets uit vrije wil zou verlaten. Het is qua kijkcijfers toch de eredivisie en het hoogst haalbare??

  6. kritische kijker

    Suzanne het lijkt er gewoon op dat 1 op 8 Nederlanders een half uur per dag de weg volledig kwijt is. Want wie gluurt er nu 5 dagen per week naar een infantiel en slecht geacteerd programma met een zeer broze een nietszeggende verhaallijn. Precies 87,5% van de potentiele kijkers kijkt hier echt niet naar. En ja een krankzinnig programma.

  7. Ivo

    @suzanne Vermeer
    Ferry is ook niet uit vrije wil vertrokken.

  8. Maurice V

    @kritische kijker
    Heb je het over het NOS-journaal?

  9. Triestheid

    Kritische kijker, 1 op de 8 een half uur per dag de weg kwijt. Klopt, maar 1 op de 16 is anderhalf uur per dag de weg kwijt. Boulevard, Utopia en GTST. De programmering voor de leeghoofd.

  10. Anti-Fox

    Ondanks dat er geen Nederlanders in actie kwamen toch heel mooie cijfers voor de Spelen. Blijkt dus dat Nederlanders niet automatisch “oranje klapvee” zijn, zoals ene Freek S., alias Bjorn, denkt. Neen, veel Nederlanders verkiezen gewoon dit evenement te volgen in plaats van live iedere voetbalwedstrijd te gaan kijken. Volgende week trouwens helemaal een sportweek. Immers, 2e week van de OS, maar ook CL en de EL.

  11. thijs

    2 miljoen kijkers? Dus 15 miljoen niet-kijkers….waar hebben we het over.

  12. peter

    Idd na een dag hard werken moeten we allemaal serieuze programma’s gaan kijken. Wat een simpelheid om alle programma’s die goed scoren voor nietsnutten zijn. Met een mix van nieuws er tussen is het een goed gemixte begin van de avond. Bovendien iedereen heeft een afstandsbediening om iets anders te kijken….

  13. Frans

    @triestheid
    Persoonlijk vind ik het verbazingwekkender dat iedere dag 1,5 miljoen mensen zich laten hersenspoelen door DWDD. Je moet echt niets anders te doen hebben als je daar iedere dag naar kijkt.

  14. Suzanne Vermeer

    @ kritische kijker
    Of je gelijk hebt is niet aan mij om te beslissen. Ik vind iedere mening interessant. Voor alle duidelijkheid; ik ben gefascineerd door de kijkcijfers van de soap
    GTST, niet door de verhaalijnen, acteerprestaties etc. Ik kan daar weinig over zeggen, omdat ik er niet op inschakel. Echter, de prestaties zijn voor mij interessant.

  15. Jane

    Wat een top avond voor rtl 4 .Goede tijden heeft een goede verhaallijn.Winnen doe je niet zomaar van het journaal.Wat triest voor sbs 6.

  16. Freddie

    Als je 30 min gtst kijkt ben je direct een leeghoofd??? Wat een conclusie. Ik ben blij dat ik in dat hokje ben geplaats, hoef ik me daar nl niet meer duk over te maken.

  17. gtstfites

    Ik snap nog steeds niet dat de NOS Journaal hoger scoort dan RTL Nieuws. RTL is meestal eerder met een nieuws item dan de slome publieke Nieuws.

  18. RTL4-moe

    Ik vind/vond het concept van The Voice een jaar of 4/5 geleden best iets toevoegen aan de overdaad aan ‘talentenjachten’ die er al waren (geweest). Toch ben ik allang afgehaakt met het kijken naar The Voice (Kids), want het duurt allemaal VEEEEEEEEEEEEL te lang, zowel de afleveringen op zichzelf als de periode vanaf de blind auditions tot de finale. Alles wordt eindeloos uitgerekt en uitgemolken tot de laatste druppel. Het is een hoop ouwehoeren tot je er bij neervalt en de sluikreclames tussendoor irriteren me ook mateloos (Twix, Ice watch, Vodafone etc.). Het is het beeld dat ik al jaren zie bij RTL4. Weinig vernieuwing, veel van hetzelfde, eindeloos uitrekken en uitmelken en continu eigen RTL-gezichten uitnodigen in eigen RTL-programma’s (RTL Boulevard, Life&Cooking, Koffietijd, RTL Late Night etc, etc).
    Ik snap in elk geval heel erg goed dat de kijkcijfers teruglopen. Mensen bereiken hun verzadigingsniveau, dat is voor mij duidelijk. Als er een keer een mooie auditie tussenzit en zeer sporadisch zelfs een talent, kijk ik het de volgende dag wel terug op Youtube. Ik kijk in elk geval zelden of nooit meer naar RTL-4 en de andere commerciele zenders komen niet eens voorbij. Op Voetbal International na dan. Geef mij maar de PO.

  19. Rick

    Ten eerste; ik kijk bijna altijd naar RTL Late Night, ze nodigen echt niet altijd rtl sterren uit,
    Ten tweede; het achtuurjournaal daalt gelijk zonder DWDD

  20. Anonymous

    RTL heeft even naar lucht kunnen happen. Vanaf vandaag duiken ze weer onder.
    GTST veroorzaakt vele huwelijksproblemen omdat gefrustreerde in het leven teleurgestelde mammie en de pukkelige dochter met de nog lang niet uitontwikkelde hersentjes per sé hier naar moeten kijken, terwijl pappie het o zo belangrijke NOS Journaal wordt ontzegd en dat uiteindelijk hem alleen de fles en antidepressiva overblijven. Dagelijks vreselijke dramatische taferelen in vele huiskamers.
    Het is bemoedigend dat steeds minder mensen kijken naar die uitbuitshows van John de Mol, maar tegen de 2 miljoen is natuurlijk nog veel te veel. Vooral de kinderversie zou gewoon door de overheid verboden moeten worden als ze de kinderrechten serieus nemen.

  21. Anonymous

    O ja, en natuurlijk moet Mart Smeets weer ten volle terug op het scherm. Niemand, maar dan ook niemand kan tippen aan zijn vakkennis en verhalenvertelkunst en imposante allesoverheersende verschijning. Ja, hij is vaak irritant, ja, hij is vaak onnodig theatraal, maar wat een aanwezigheid. Gisteren bij P&W, hij vult gelijk de hele studio, iedereen hangt aan zijn lippen en volgens mij boost hij gelijk de kijkcijfers omhoog. Uitgerangeerd? Nog bij lange na niet, hij is beter dan ooit.
    Mart, please come back !! You are the King !! Sorry, Henry Schut.

  22. Bamibal

    Voice kids duurt helemaal niet te lang in tegenstelling tot de grote voice.

    28 DEcember is voice kids begonnen en nu 2 maand verder is het afgelopen, dus ongeveer 8 weken

    straks weer everybody dance now

  23. Opa

    Ik kijk al 50jaar lang onafghebroken naar het 20.00uur journaal en naar Lingo.

  24. Piet

    The Voice Of Holland duurt 17 weken ongeveer.

    The Voice Kids telt 9 afleveringen, niet heel lang dus. Net als Everybody Dance Now, ook ‘maar’ 8 weken.

  25. kritische kijker

    RTL4 gewoon aan kop ondanks de Olympische Spelen, erg knap. Ben er wel blij om, want die Winterspelen zijn toch een beetje voor de nog grotere leeghoofden, zoals ons aller in Oranje uitgedoste Koningspaar. ;)

  26. Anonymous

    Zoals mijn uitkraamsel op 12.21 al deed vermoeden, is deze ietwat sneuige NPO-hatertje en volidioot CO-fanboi wederom geslaagd om zich te ontglippen aan het waakzame oog van de wittjassenbrigade van de zwakzinnigeninrichting. :lol:

  27. Mark

    Echt ongelooflijk dat al die Steven Seagal films die voor een appel en een ei gemaakt zijn nog 500.000 kijkers trekken op SBS 6. En ze zijn allemaal al gemiddeld tussen de 20 en 40 keer op tv geweest. Da’s dan idd het beste dat SBS kan doen tegenover het RTL 4 geweld. Dat Andy & Melissa/Wie Trouwt Mijn Zoon gaat echt niet werken op de vrijdag. Celblok H ziet er geweldig uit. Had het op de woensdag gezet, maar mss zijn ze bang voor concurrentie van voetbal. Op maandag zou net zo’n hype als Under The Dome kunnen worden.

  28. Anonymous

    Zoals u al uit mijn uitkraamsel van 9.53 heeft kunnen concluderen, iis dit ietwat sneuige RTL-hatertje en volidioot PO-fanboi hedenochtend wederom ontsnapt aan het waakzame oog van de wittejassenbrigade van de zwakzinnigeninrichting. :lol:

  29. Anonymous

    @12:37
    Vergeet de volidioot PO-fanboi van 10:21 en 11:23 ook niet, ik ben toch samen met jouw ontsnapt, of was ik het toch zelf. :lol:

  30. Bas

    Nou goed Vrijdag a.s The voice kids Live.
    Dus dan kan het bijna niet missen dat het weer omhoog gaat.

  31. wouter

    ik ben allang afgehaakt op die talentenjachten al een jaar of 4 dus van mij hoefd dit niet, ik vind eigenlijk dat rtll een beetje steunt op succes in het verleden tvoh en ddarna voor de kids het is allemaal niet ceht verrassend,

  32. Anonymous

    Mooi deze troep duurt nog een week ofzo en dan weer over tot de orde van de dag, de deelnemende kinderen zijn dan weer voldoende uitgebuit en zullen gewoon weer naar school gaan. Wat een ophef over schoolkinderen die een liedje kunnen nadoen zeg. Wie gelooft dat ze er wat aan over houden is echt een simpele ziel.

  33. Anonymous

    Bas. Waarom zou het dan ineens omhooggaan? De mensen die zich voor deze troep interesseren kijken toch allang, degenen die dat niet doen gaan niet ineens inschakelen. Daarbij is Sotsji nog steeds bezig…

  34. Anonymous

    Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen The Voice al beschadigd heeft,met hun mooie gladde verkooppraatjes en valse beloftes ter glorie van het programma zelf… veel deelnemers zullen met een illusie armer thuis zitten, carrièreloos…

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.