BNN-soap StartUp scoort huiveringwekkend slecht

Het leek bijna niet erger te kunnen, maar de BNN-soap StartUp heeft vrijdag tóch weer een nieuw laagterecord neergezet. Er keken slechts 55.000 mensen naar het dure Publieke Omroep-programma, goed voor 0,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. StartUp is op Nederland 3 de opvolger van De Wereld Draait Door, dat op dezelfde plek dagelijks meer dan een miljoen kijkers aan zich wist te binden. Het is nu huilen met de pet op voor de tv-zender.

StartUp begon maandag met 105.000 kijkers (1,6 procent), ging dinsdag naar 76.000 kijkers (1,2 procent), zat woensdag op 92.000 kijkers (1,4 procent) en donderdag op 59.000 kijkers (1 procent).

Dat Nederland 3 om half acht nog geen 1 procent marktaandeel weet te scoren is huiveringwekkend slecht voor een kanaal dat vorig jaar het vierde tv-station van het land was.

Om half acht wisten álle andere top tien-zenders meer kijkers te boeien dan Nederland 3. Zelfs Nickelodeon en betaalkanaal FOX Sports Eredivisie kwamen nog over StartUp heen.

StartUp lijkt hetzelfde lot beschoren als Malaika, de soap die vorig tv-seizoen flopte op RTL 5. Die serie keerde na één seizoen niet meer terug bij de tv-zender.

Direct na StartUp zakte ook BNN’s De Social Club weer in. Er keken 80.000 mensen, goed voor 1,2 procent marktaandeel.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen