RTL-baas Bert Habets: ‘Dagtelevisie nieuw leven inblazen’

RTL 4 gaat dagtelevisie nieuw leven inblazen. Het nieuwe initiatief gaan in februari van start. Dat verklapt RTL-baas Bert Habets vandaag in De Telegraaf. Er is al een proefaflevering gemaakt met de slogan ‘Prime time wordt day time’. In het magazine blikt een presentator terug en vooruit op RTL-programma’s, zitten verschillende commerciële elementen, worden spellen gespeeld en is er ruimte voor soaps en Oprah Winfrey. “Dit biedt talloze mogelijkheden“, laat de directeur van RTL vandaag weten.

Bert Habets kijkt tevreden terug op 2008. “We hebben de profielen van onze zenders nog scherper gemaakt en we waren in november weer marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. De internetactiviteit RTL Gemist nieuwe stijl scoort astronomisch. We gaan nog nauwer samenwerken met adverteerders.”

Maar RTL 8 trekt nauwelijks meer dan 100.000 kijkers. Het station gaat volgens Habets niet weg. “Toegegeven, we hadden er iets meer van verwacht, maar we doen het niet slecht in de doelgroep: vrouwen tussen 20 en 49 jaar. We bouwen gestaag verder en denken dat het huidige 3 procent marktaandeel – in de doelgroep – nog wel met een procentje kan groeien.

In 2009 wil RTL Nederland verborgen maatschappelijke problemen blootleggen. “Zoals we dat het afgelopen seizoen hebben gedaan met onder meer de Frogers in Effe geen cent te makken, De naakte waarheid en Uitstel van executie. De warmte uit de huiskamer moet nog meer terug te vinden zijn op het scherm.

Over de klapper van 2009 is Habets duidelijk. “We hebben hooggespannen verwachtingen van Sonja Bakker. Iets anders, en dat weet nog helemaal niemand, is dat we de dagtelevisie nieuw leven gaan inblazen.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen