Albert Verlinde ligt eruit bij Stage, straks ook SBS-exit?

Albert Verlinde verliest zijn goedbetaalde baan als directeur van het theaterbedrijf Stage Entertainment. En dat terwijl zijn SBS 6-contract nog maar een halfjaar loopt. Moet de showkoning straks verhuizen uit de peperdure P.C. Hooftstraat?

Albert Verlinde Foto: NPO

Al aan het eind van de maand zwaait Albert af als directeur van Stage. De officiële verklaring luidt: “Albert wil graag ruimte voor zichzelf creëren om verder vorm te kunnen geven aan nieuwe uitdagingen in zijn werkzame leven.”

Zelf beweert Albert in een persverklaring: “Ik ben dit jaar ruim 20 jaar producent. Dat doe ik met ziel en zaligheid. Toch zocht ik een logisch moment om te stoppen bij Stage Entertainment.”

Vervolgens noemt Albert allemaal musicals op die hij heeft gerealiseerd. “Nu de programmering voor de komende tijd staat, kan ik met een gerust hart weg.”

Na theater-exit ook tv-exit?

Waar hij precies ruimte wil voor maken, is onduidelijk. Zijn tv-avontuur bij SBS 6 is namelijk een grote flop gebleken en momenteel zit hij zijn contract uit bij Shownieuws, waar hij nu al dagen op rij doet alsof Fred van Leer is overleden.

Albert werd twee jaar geleden binnengehaald voor 6 Inside, maar dat programma ligt nu ergens naast N.S.E. in het tv-mortuarium. Desondanks toucheert hij nog tot mei 2021 een riant tv-salaris.

Daarna lijkt het over en uit, want Talpa lijkt naast Shownieuws geen enkele plannen te hebben met Albert. “Ik heb in elk geval een contract tot volgend jaar mei met Talpa, dus tot die tijd blijf ik dat doen en daarna zien we wel weer”, zei hij onlangs.

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
jmp
november 4, 2020 12:20

Ja ja, het beroemde in wederzijds overleg zeg maar.

Gast
mrGer
november 4, 2020 09:05

Van huis uit een mislukte kleinkunstacteur die toevallig als venijnig eikeltje bij Boulevard opdook. Als dan blijkt dat je onvoldoende capaciteiten hebt valt hem dat niet kwalijk te nemen maar al die opportunisten die voortdurend Jan Middelmaat met enorme contracten om de oren slaat. Hij is omhooggevallen en landt nu waar hij hoort, af en toe ergens wat aanschuiven en beetje slap lullen

Gast
Chris
november 4, 2020 15:50
Antwoord op  mrGer

Gekke is dat ik dat juist niet met je eens bent. Hij was best getalenteerd alleen heeft denk ik vreemde keuzes gemaakt en op een gegeven moment ging hij teveel in zichzelf geloven. Serieus hij had wel wat kunnen worden.

Gast
Alberto Contador
november 3, 2020 19:43

Tante kwalbert wordt ingehaald door zijn eigen stank.
Ga maar na.
Alles wat dit gedrocht deed was ter meerdere eer en glorie van hemzelf ofwel ter afbreuk van de mensen en naasten in zijn directe omgeving.

Kielhalen van dit misbaksel is nog het minste voordat hij verder kan gaan met het openbaren van de ellende van een ander.
Zout in de wonden wrijven is geen roeping Albert Verlinden.
Het is daarentegen een kwalijke ziekte.
En jij bent besmet!

Gast
Peter
november 3, 2020 19:48
Antwoord op  Alberto Contador

Jemig de pemig, wat weet jij dit lekker te verwoorden.
Deze bloedzuiger had al 25 jaar geleden onder de grond moeten sneven. Albert V. is gewoon de grootste eikel in het universum. Ik hoop dat het snel over is met hem

Gast
Bart
november 3, 2020 16:46

Terughalen als media-show en entertainment deskundige bij Boulevard. Afgewisseld of samen met Angela de Jong, Aran Bade en Ron Vergouwen. Elke dag links aan de desk weer een media-show en entertainment deskundige. Met deze 4 heb je dat echt een paar goeie in huis en kan die Rob Goossens er uit.

Gast
Lau
november 3, 2020 18:00
Antwoord op  Bart

SBS zou hem juist in huis moeten houden en Shownieuws moeten uitbreiden in de vooravond.

Als dat niet is wat ze willen, dan zou dat een betere opzet zijn voor Boulevard.

Gast
Bart
november 4, 2020 06:59
Antwoord op  Lau

Dat kan ook!

Gast
robert
november 3, 2020 16:06

Altijd interessant als iemand zegt een logisch moment te stoppen zonder een begrijpelijke reden te noemen.

Gast
Rachid Delawarez
november 3, 2020 19:52
Antwoord op  robert

Klopt is dat.
Deze misbakselmeneer is een kansloos overblijfselprodukt van de vorige eeuw. Waarin misbaksels met hun achterbakse maniertjes het echte leven verstoren.

Gast
Maup Caransa
november 3, 2020 15:59

Arme Albert, die heeft ook alles tegen.

Gast
John s
november 3, 2020 15:06

Bij ons thuis noemden ze zoiets ; de ratten verlaten het zinkende schip het eerst.

Gast
Akwasi, the musical kan Stage redden van ondergang
november 3, 2020 15:03

Trekt vast meer bezoekers dan Tina Turner the musical.

Gast
Stage Entertainment ook al failliet verklaard?
november 3, 2020 15:00

Je kon er al maanden op wachten.
Heel Amsterdam zag het al heel lang aankomen, alleen in Hart van Nederland werd er (bewust?) niet over gesproken.

Wanneer is het faillissement van Stage Entertainment gepland? Begin ‘21?

Gast
Bastiaan
november 3, 2020 14:50

totale exit voor dit stuk onkruid!

Gast
Huismaker
november 3, 2020 14:26

Gewoon verder met relnicht spelen.
Iets over de parkeergarage. Daar liggen zijn “kwaliteiten”.

Gast
Chris
november 3, 2020 14:18

Het zullen zware tijden zijn bij Stage. En om eerlijk te zijn lijkt Albert me meer een soort van creatief directeur dan een echte die een groot bedrijf kan leiden. Daar had vd Enden ook al moeite mee en dat gaf hij tenminste gewoon toe. (niet dat het personeel daardoor gelukkiger werd). Bij Albert was het allemaal nog wat minder en hij bleek zelfs nog lelijkere trucjes te kennen dan zijn voorgangers om zijn onkunde te verhullen.

Gast
Chiel
november 3, 2020 14:47
Antwoord op  Chris

Zoals?

Gast
Chris
november 4, 2020 15:51
Antwoord op  Chiel

Mensen de schuld geven van zaken waar hij zelf de verantwoordelijkheid voor had moeten nemen. Hij is niet onaardig maar een kat in het nauw maakt soms rare sprongen

Gast
IngridHenk
november 3, 2020 14:03

Joop van den Ende heeft in zijn eentje de theaterwereld op zijn kop gezet door de prijzen binnen een korte tijd met 30% te verhogen. Daarmee heeft hij zijn 100-en miljoenen binnen geharkt. Ik gun het hem wel, maar als Joop van den Ende overal de kans grijpt om de held uit te hangen, moraal ridder te zijn in vele sociale vraagstukken en ook nog goed hart heeft voor de theater branche: waarom horen wij dan niets van deze van-den-Ende-miljoenen ridder als het gaat artiesten-in-nood? Joop van den Ende, waar blijf je?

Gast
yes
november 3, 2020 14:39
Antwoord op  IngridHenk

Van de Ende heeft heel smerig, na lobby bij Rutte, via de Postcode Loterij kaartjes opgekocht van Stage, niet van andere producenten. Daar is hij binnen mee gelopen.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door yes
Gast
Fox Mulder
november 3, 2020 16:59
Antwoord op  yes

Zou Joop heel misschien een aandeelhouder van de Boudewijn Poelmann loterij zijn? Zomaar een gedachte ;-)

Gast
Chris
november 4, 2020 15:52
Antwoord op  Fox Mulder

Lees het boek

Gast
AlexF
november 3, 2020 13:48

Bijzonder.

Gast
Derksen zelf
november 3, 2020 13:37

Misschien kan ie full time pandjesbaas worden. Daar is grof geld te verdienen.

Gast
Josefien
november 3, 2020 13:34

Hopelijk is er dan een plaats vrij in een verpleegtehuis voor Albert.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
november 3, 2020 13:26

Albert kan altijd nog Op1 presenteren (daar hoef je tenslotte niets voor te kunnen).

Gast
Ron
november 3, 2020 13:42

Klopt en ook niet kritisch te zijn op momenten dat het moet zoals in de hele corona crisis. Gewoon als angsthaas met 1 mond praten, dan kom je er wel bij Op1…

Gast
jelle
november 3, 2020 13:23

Heeft hij mooi tijd voor een politieke carrière.

Gast
Chil Persoon
november 3, 2020 13:18

20 jaar alweer? Succes bij Talpa!

Gast
snuifje
november 3, 2020 13:18

t Zinkende schip verlaten, lekkere kapitein ben je dan. Dus t zal wel n gedwongen vertrek zijn. Nu lekker een hengel kopen en gaan genieten ALbert!

Gast
M. Kreukhoven
november 3, 2020 13:15

SBS moet Albert verlinde koesteren, laat hem niet gaan… Verder is hij Multimiljonair, die zit voor de rest van zijn leven warmpjes bij.

Gast
Feitje
november 3, 2020 13:13

De man die over iedereen roddels verspreid maar toen het over zijn eigen scheiding ging kon die het niet waarderen. Nou ga lekker genieten van je laatste maanden op tv. En dan is kwalbert exit.

Gast
Karbonade
november 3, 2020 13:13

Het bekende verhaal van BN’ers die de zak krijgen: nieuwe uitdagingen aangaan. Spannende tijden. Ontwikkelen nieuwe ideeën. Het beginnen van een online platform. Horizon verbreden.
En toen werd het stil.

Gast
Rooie Rinus
november 3, 2020 13:11

Dacht dat hij ergens de lokale politiek in wilde? Of anders samen iets beginnen met Henk Krol. ( haha )

Gast
Alfa Rodeo
november 3, 2020 13:10

Vervelende vent die in zijn Boulevardtijd heel veel mensen hinnikend van het lachen kapot heeft proberen te maken. Ik wens hem veel karma toe.

Gast
Kojboj Romeo
november 3, 2020 14:31
Antwoord op  Alfa Rodeo

Nu je toch bezig bent. Doe mij maar veel shoarma.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen