Arie Boomsma vindt uitspraken Fidan Ekiz ongepast

Arie Boomsma vond het ‘moeilijk om te zien’ dat Fidan Ekiz zondagavond in Op1 haar eigen mening gaf over zijn twijfelachtige rol in de Veronica Inside-rel. Dat zegt de sportschoolhouder in een nieuwsvideo op NU.nl. Arie ligt onder vuur vanwege zijn actie om VI geboycot te krijgen. Fidan verweet hem onomwonden ‘NSB-gedrag‘ en dat heeft haar niet alleen vol complimenten opgeleverd, maar ook veel kritiek. Niet geheel onverwacht sluit Arie zich aan bij het kamp dat kritisch is over Fidan.

Arie: “Het is wel heel erg jammer natuurlijk dat iemand als journalist in een officieel programma dingen overneemt van opiniemakers zonder de feiten. Dat vind ik moeilijk om te zien.”

NU.nl-journaliste Lara Zevenberg: “Ja, dat kan ik me voorstellen.

Arie: “Wat vervelend is soms is dat het dan lijkt alsof ik adverteerders zou gaan bellen. Dat heb ik natuurlijk allemaal niet gedaan.”

Lara: “Ja, want zo werd het wel een beetje gepresenteerd op een gegeven moment alsof jij dat gedaan had. Wat jij hebt gedaan is iets op Instagram zetten.”

Arie B

Arie: “Ja, het enige dat ik gedaan heb is vragen: ‘Moet je je als adverteerder of als kijker of als zender niet afvragen of je een podium voor discriminatie van minderheden wil zijn?’ Dat is een hele relevante vraag, maar het is een vraag. Daar gaat het over. Die heb ik nu gesteld en dan is het ook klaar. Elke keer dat iemand er dan iets over roept, dan zou je daar weer op kunnen reageren en dan blijf je maar doorgaan. Weet je wat het is met polemiek? Op het moment dat er gezichten aan gehangen worden, wordt het een persoonlijke strijd. Dat zag je ook in dat item in Op1.”

Lara: “Ja, jij werd Arie B.”

Arie: “Ja, ook, maar even los van mij: het ging heel erg over: hoe is het gegaan in het programma en hoe is het tot stand gekomen? Het gaat niet meer over de vraag waar het om zou moeten gaan, namelijk: je mag alles zeggen wat je wil in dit land, maar waarom zou je dat willen? En hoe moeten we omgaan met discriminatie en racisme?

Lara: “Ja, en willen we daar een podium aan bieden...”

Arie: “Ja, wil je daar een podium bieden. Waar ligt de verantwoordelijkheid? Dat zijn de relevante vragen.”

Lara: “Ja.”

Arie blijft zich uitspreken

Arie: “En: hoe zit het met discriminatie en racisme in ons land? Ik voel me dan verantwoordelijk om op te staan, want als mensen niet opstaan tegen racisme, dan gebeurt er nooit iets en verandert er ook niets. Iedereen die dat voelt móet ook gewoon opstaan en moet er iets van zeggen en moet vooral vragen blijven stellen. Dat is héél belangrijk.”

Lara: “Ja, dus niet per se wijzen, maar meer gewoon…”

Arie: “Ja, de dingen die dan ontstaan… Van mij mag dat programma altijd op tv blijven en van mij mag je alles zeggen wat je wil, maar je moet je afvragen waaróm je dingen zegt en wat het ontketent en waar je eigen verantwoordelijkheid ligt. Daar achter zit wel een relevant gesprek, van: wie maakt zo’n podium mogelijk? Dat is natuurlijk wel allemaal heel belangrijk om je daarmee bezig te houden, maar ja: het is nu wat het is en ik hoop dat het weer iets teweeg brengt.”

Lees ook:
Arie Boomsma tipt: ‘Stop met adverteren rondom VI’ (18 juni)
VI voor eerst zonder reclames na actie Arie Boomsma (22 juni)
Arie krijgt veel haatreacties na bashen VI: ‘NSB’er!’ (23 juni)
Arie trekt keutel in: ‘Stop niet met VI, Johan geen racist’ (24 juni)
Uitgekotst na VI-rel: ‘Arie Boomsma ziekte van deze tijd’ (24 juni)
Youp van ’t Hek: ‘Jezus Christus wat deugt onze Arie’ (vrijdag)
Halina Reijn: ‘Youp is een fossiel, een verwarde opa’ (zondag)
Patty Brard lacht om afslachting Arie Boomsma (zondag)
Arie Boomsma vindt zichzelf geen NSB’er (zondag)
‘Karma: Arie Boomsma krijgt boemerang keihard terug’ (zondag)
Fidan Ekiz gaat helemaal los in Op1: ‘Arie is NSB’er’ (maandag)

Foto: NPO, RTL

116 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Donker
juli 5, 2020 16:21

Goed gedaan Arie B. Derksen is
gewoon te ver gegaan. Fidan lijkt mij een
slijmbal. Ze wil goed overkomen bij
witte mensen.
Totaal ongeschikt trouwens voor DWDD.
Ze werd door Derksen ook compleet
afgemaakt.

Gast
Tonny
juli 3, 2020 10:54

Fidan een top vrouw Arie een griezel.1 sportschool al dicht dat de andere ook gauw sluiten.dat hoop ik van harte.

Gast
Pauline
juli 2, 2020 18:41

Misselijke glibberige glijerd, walgelijke farizeeër…

Gast
😷Paulus
juli 1, 2020 23:19

😷Ik blijf het herhalen: polarisatie is gif geworden in de maatschappij. Het houdt niet op. Die Fidan moet een flinke neukbeurt hebben van Arie. Fidan staat vanwege haar scheiding al geruime tijd droog, dus neukbaar. Misschien helpt dat om de vrede te bewaren tussen die twee.

Gast
Pim pandoer
juli 1, 2020 23:03

Is Arie de holmaat van GeenNee?

Gast
Rene
juli 1, 2020 16:11

Arie: “Ja, het enige dat ik gedaan heb is vragen: ‘Moet je je als adverteerder of als kijker of als zender niet afvragen of je een podium voor discriminatie van minderheden wil zijn?’ Dat is een hele relevante vraag, maar het is een vraag. Daar gaat het over. Die heb ik nu gesteld en dan is het ook klaar.

Ik weet niet of Arie dit letterlijk zo gevraagd en gezegd heeft, maar anders heeft hij zichzelf ontmaskerd. “De vraag is gesteld en dan is het klaar.“ Verwacht je dan geen antwoord meer Arie? Komt dat misschien omdat het niet zo’n heel erg open vraag is Arie? Waarin je de door jouw gewenste reactie al sturend hebt verwerkt? Denk je dat dat niet doorzien wordt?

Net als die andere vraag Arie, ook zo sturend suggestief: “ Het gaat niet meer over de vraag waar het om zou moeten gaan, namelijk: je mag alles zeggen wat je wil in dit land, maar waarom zou je dat willen?”
Eigenlijk zeg je hier gewoon dat je je dit niet moet wille… toch?

Gast
Pjotr
juli 1, 2020 12:02

Ik vind NSB’er Arie Boomsma ongepast. Doodzwijgen deze laffe landverrader. Bezoek vooral nooit meer zijn sportscholen in Amsterdam als je voor vrijheid van het woord bent!

Gast
Abij
juli 1, 2020 09:01

Deze Arie moeten ze geen podium meer geven in geen enkel blad krant of televisie programma! Ga preken in de kerk! Landverrader!

Gast
ZBV
juli 1, 2020 02:22

Fidan voor minister-president?

Gast
Gerard
juni 30, 2020 23:27

Wat een slecht interview. En wat een lullig zielig verhaaltje van Arie. Zou bijna beklag met hem krijgen. Probeert nu z’n straatje schoon te vegen. Excuses van zijn kant zou meer op z’n plaats zijn.

Gast
Koos
juni 30, 2020 23:18

Ik hoorde Arie ook niet over de minderheden die in China in concentratiekampen zitten of daar gedwongen worden gesterilliseerd. Flikker op Arie Bean stra. Tunnelvisie is wel jouw credo.

Gast
Bert
juni 30, 2020 19:21

Echte Marieke, je gooit momenten doorelkaar klopt niks van, alleen om je afkeer van een bepaald persoon te botvieren, hoezo mag Fidan geen mening hebben het gaat meer om de manier waarop ja.. sneuje zeikgleuf

Gast
david
juni 30, 2020 19:19

Arie kan niet tegen dat een allochtonen vrouw hem tegen spreekt.

Gast
De echte Marijke
juni 30, 2020 18:39

En heel treffende vergelijking met Henk Binnendijk inderdaad! Brrrr, precies hetzelfde zeverige gedrag.

Gast
De echte Marijke
juni 30, 2020 18:37

Wat een jankerige natte dweil is Arie toch. Hij mag wel een mening hebben maar Fidan niet? Nee, omdat die niet in zijn straatje past. Het was een goed en scherp interview, Fidan beet door bij Wilfred om tot de essentie van zijn keuzes te komen. Dat deed ze goed. Ik vind dat in zo’n personalityshow best een beetje persoonlijkheid van de interviewer naar voren mag komen. Dat is heel anders bij het journaal of een onderzoeksjournalistiek programma. Dat is Op1 niet. Arie, man man, man, wat ben je toch een kinderachtig zielig hoopje. Wie is Arie Boomsma nou helemaal?

Gast
azijnzeiker
juni 30, 2020 18:00

Laat Arie maar lekker draaien, maar ook Fidan moet nog veel leren zo als NSB dat heb ik eerder gehoord bij Gijp. Dit staat ook wel bekend in de psychologie als kopieergedrag.

Gast
Bert
juni 30, 2020 17:28

Wel veel dom racistisch en homofoob gezwets van de bovenste plank hier zeg, te dom om iets zinnigs te zeggen. Allemaal onderbuik en haat.
Wilfred en Arie als mikpunt. Het enige wat ze gedaan hebben is een gesprek aangaan, meer niet.
Dat VI niet voor iedereen leuk is,
Ook dat is vrijheid, je hoeft een programma niet te leuk te vinden, als je ’t wel leuk vindt mag n ander daar ook iets van vinden
dat is ’t risico van ’t vak, wie kaats kan… Moet ook incasseren.
En vergelijkingen met wo II, zijn imbeciel.
Er is nog niemand van zijn vrijheid berooft, daar ging Wo II over, niet over een voetbalprogramma dat wel of niet kan.

Gast
Natasha
juni 30, 2020 17:12

Arie maak je niet druk je bent een top vent. Die racisten zitten in de knel met zichzelf zolang jij maar weet wie jij bent.En goed van jou om je mening te geven. je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent.Racisten ga hulp zoklen jullie zijn zieke mensen met een zieke geest.Racisme gaat niet om blank of zwart gaat om mensen die denken dat ze beter zijn dan een ander.Laat een ander met rust kijk naar jezelf en zoek een leven .Verbeter de wereld begin bij jezelf.

Gast
Chelsey
juni 30, 2020 16:57

(A.)ntichrist Boomsma doet zijn naam eer aan want van hem mag blijkbaar iedereen zeggen wat hij wil en mag VI altijd op tv blijven? Christen-extremist Arie B. lijdt gezien de uitspraken die hij nu achteraf aan het doen is hoogstwaarschijnlijk aan godsdienstwaanzin en denkt wérkelijk een Jezus 2.0 te zijn. De logica tussen woord en daad bij deze wannabe Jezus c.q. afvallige domineeszoon is ver te zoeken!

Gast
Youssef
juni 30, 2020 15:46

sthonissen ziggo meindert kramp hahaha

Gast
Meindert Kramp
juni 30, 2020 15:42

Arie draagt zijn petje achterstevoren, want homo Ariensis urineert graag tegen de wind in, maar hij wil nou ook weer niet als klepzeiker te boek staan.

Gast
Arie op Safari
juni 30, 2020 15:11

Incoming; stukje zelf bevlekking van Arie..

Mijn Vader.. (wilde eigenlijk God neerzetten maar dat is natuurlijk Arie’s vader..)
Dat dit in de media terecht komt; hoezo voorzetjes aan elkaar geven..

Zou hem sieren een aantal maanden niet meer in de media te verschijnen..

Gast
Army Arie
juni 30, 2020 15:07

Arie is typisch een voorbeeld van een man die in dienst had gemoeten, daar leer je dit gedrag wel af !!!!!

Gast
De Waarheid
juni 30, 2020 15:00

Wat een deceptie voor menigeen, hier komt de waarheid: ra cis me zal nooit uitsterven, omdat mensen zich liever vereenzelvigen/identificeren met helden dan met slachtoffers…

Gast
Donald Dumb
juni 30, 2020 14:55

Ik kon me helemaal vinden in de uitspraken van Fidan Ekiz.
Een vrouw met andere achtergrond maar die zich niet laat gek maken, lange tenen heeft of in de slachtofferrol kruipt. Graag meer van zulke mensen op TV. Een verademing die vrouw…

Gast
Simon Dekker
juni 30, 2020 14:45

Lara Zevenberg is een meelopend zweefmutsje. En Arie wil dat journalisten alleen hun eigen mening laten doorschemeren als die, you know, ‘woke’ en correct is.

Hypocriete zak stront.

Gast
BAVARIA
juni 30, 2020 14:01

Achterbakse Arue moet zijn mond houden!

Gast
Momo
juni 30, 2020 13:53

Lol! Hij speelt nu wel lekker het slachtoffer. Nee, Arie, JIJ bent ongepast, net als die Akwasie.

Gast
Martini Blanco
juni 30, 2020 13:29

Complimenten voor Fidan! Wat en prachtvrouw. Arie is niet meer dan een gereformeerde inktlap die keihard geboycot moet worden. Zegt allen uw lidmaatschap op bij zijn sportschooltjes! Dank u.

Gast
snoezigkleinhertje
juni 30, 2020 13:19

In die smerige sportschooltjes van die Boomsma lopen alleen maar blanke mensen moeten die niet eens geboycot worden?

Gast
Jaap
juni 30, 2020 13:16

Ja Arie, Fidan gaf haar eigen mening en dat mag niet, dat mag jij alleen.

Gast
Lariekoek
juni 30, 2020 13:10

@Thomas
Lul niet zo slap! Jouw opa was NSB’er! Racisten kennen geen gekleurde medelanders! Tot nu toe heb je nog niets bijgedragen, want je bent zelf een klaploper!

Gast
Thomas
juni 30, 2020 13:07

Nogmaals, hulde aan Fidan! En een verademing, eerder bij WNL, Adjiedj Bakas. Prachtig om deze man te horen.
De enige mogelijkheid om ooit een constructief debat te kunnen voeren is door verstandige, volwassen argumentatie, wat je van mensen zoals bovengenoemde, Mona Keijzer, Pieter Omtzigt en meerderen die ik nu vergeet.
Maar niet door jengelende huilie huilie onzin. Ik wil nog zien trouwens dat het Nederlands elftal uit principe sowieso niet naar Qatar gaat.

Gast
Dirk
juni 30, 2020 13:07

En ik vind die Boonsma een nagemaakt aandachtsvrager.

De man die zgn. TV programma’s maakt die altijd floppen en handen vol geld kosten. Welke idiote TV programma maker huurt deze mislukte man toch telkens weer in ?
Boosma hanteert elke manier om maar vooral in de publiciteit te komen, terwijl deze man qua intelligentie, niks in huis heeft. Waarom krijgt deze nitwit zoveel aandacht? ( OOK hier weer ?)

Zijn “sportschooltje”zal volgend jaar ook niet meer bestaan. ’t lijkt nergens op. Hij hangt alleen maar naar geld.

Gast
Thomas
juni 30, 2020 13:00

Dit interview toont de smiechterige huichelachtigheid van Boomsma eens te meer!!
Wat een echte landverrader en NSB-er.
Zoals in andere reacties te lezen, ja Akwasi, Sylvana, huilebalk Raymann en consorten zijn de racisme verergeraars. Hoor van steeds meer gekleurde medelanders dat ze kwaad zijn en deze gasten wel eens even ter verantwoording willen roepen. Iets openlijk afvragen mag toch?
Ik heb het helemaal gehad met dit soort lieden! En kom tot een punt waarop ik weiger nog langer bij te dragen voor deze klaplopers! Hulde aan Fidan!
En aan Mona Keijzer, die in een eerdere uitzending door jank jengelaar Tim onbeschoft in de rede werd gevallen.

Gast
Ajoly
juni 30, 2020 12:53

Ja omdat Fidan zelf jaren lang onder de plak zat bij een Nsber. Maar ze durfde niet tegen hem en nu gescheiden zat al die dingen haar hoog en nu ontploft ze en projecteer het op een ander. Eigenlijk moet je haar zielig vinden.

Gast
Prekkie
juni 30, 2020 12:46

Wat een prutsinterview van klotesite nu.nl. Als bijna alle uitspraken die de journalist en Arie doen beginnen met ‘ja’, dan is er dus geen kritische vraag gesteld. Wel lef dat ze zo’n kritiekloos gedrocht op hun site durven te plaatsen.

Gast
Volgens Arie Racist
juni 30, 2020 12:43

Helemaal mee eens Corry Jankbal

Gast
Lariekoek
juni 30, 2020 12:40

Het was een stuiptrekking van Fidan om bij Johan Derksen in een goed blaadje te komen. Derksen heeft herhaaldelijk gezegd dat ze er niets van kon en Gijpie vulde aan: laat Pauw veelvuldig aan het woord, hij heeft er verstand van en zij, Fidan, niet.

Gast
Ger
juni 30, 2020 12:38

Glennis Grace liegt alles bij elkaar.

Gast
Corry Jankbal
juni 30, 2020 12:32

Glennis Grace is net zo verwerpelijk en onverdraagzaam als Arie Boomsma, alleen durven weinig mensen daar iets van te zeggen omdat zij gekleurd is?
Vreemd om dan alleen Arie de volle laag te geven (Al is dat volkomen terecht)

Gast
Yvonne
juni 30, 2020 12:23

@ Ruud 8:42, wie vallen er dan over Fidan? Over haar opmerking dat ze het grappig vond wat Derksen zei vele zelfbenoemde slachtoffers maar over de Arie opmerking hoor je niemand. Iedereen denkt er zo over. Pauw die Arie B zei vind hem duidelijk ook een kneus.

Gast
Fons
juni 30, 2020 12:21

En een presentatrice mag volgens de schijnheilige Boomsma haar mening niet geven ?
Wat een onzin !
Vrijheid van meningsuiting heet dat !!

Gast
Don
juni 30, 2020 12:21

Die Lara Zevenberg gleed ook alle kanten op in dat interview. De volgende keer ff iemand sturen die niet glibberig in de grot wordt van de geïnterviewde, a.u.b.

Gast
Fons
juni 30, 2020 12:18

Boomsma is mediageil, dat is wel duidelijk geworden.
Eerst Derksen uitmaken voor racist en na de veelbesproken VI uitzending heeft hij zijn mening voor de bühne aangepast:
Derksen is bij nader inzien geen racist.
De heilige Boomsma lult nu dus uit zijn nekharen. Kop houden in de media want je hebt je punt al gemaakt !!!

Gast
Volgens Arie Racist
juni 30, 2020 11:53

Fidan Ekiz verdiend een eigen Talkshow eerlijk onafhankelijk een mening delen en de person op de man confronteren met zijn of haar uitspraken. Ze heeft die loozer Genre eens flink op zijn nummer gezet wat. Velen denken over hem kwam goed naar voren en dat geld ook voor het kamp Arie of Ariel ?? sportman van het jaar de NSBer die nicht is en zelf nog niet uit de kast geklommen en gek is op spiegels .

Gast
Teuntje
juni 30, 2020 11:45

De dweil Arie is er weerheb je niks anders te doen landverrader

Gast
tafka mike
juni 30, 2020 11:38

Xxxx

” Tafka Mike. Als ieder mens, blank of zwart, gewoon elkaar in elkaars waarde lieten hebben we deze discussies niet jaar in jaar uit.”

Helemaal mee eens, maar dat gebeurd nu net niet en daarom krijg je dit!
Je lijkt nu diegene die het aan kaak stellen te beschuldigen van het niet in waarde laten.

Je oplossing voor dit probleem is dus gewoon ook al wordt je niet in je waarde gelaten, zolang je het niet aangeeft bestaat het ook niet. Wat een omgekeerde wereld.

Gast
Xxxx
juni 30, 2020 11:31

We maken het elkaar hier zo onnodig moeilijk. We leven in een samenleving die samen leven op deze manier onmogelijk maakt.

Gast
Mike
juni 30, 2020 11:28

Ik vind de uitspraken van Arie Boomsma ongepast.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen