Gallyon tegen Beau: ‘Waarom sprak jij John niet aan?’

Geplaatst op Wed 23 Oct 2019 om 8:30

Gallyon van Vessem zat gisterenavond, een dag na haar laatste Hart van Nederland, goedgemutst aan tafel in de talkshow van Beau van Erven Dorens. De presentator had haar samen met Angela de Jong uitgenodigd om te praten over de vermeende leeftijdsdiscriminatie bij het Talpa Network van John de Mol. Ze besloot niet om met modder te gooien, maar wees Beau er wel fijntjes op dat hij De Mol niet terecht wees toen ze vorige maand samen te gast waren in DWDD.

Beau zag van dichtbij gebeuren hoe Marc-Marie Huijbregts De Mol confronteerde met het naderende ontslag van Gallyon. “Ben jij dan ook degene die zegt: ‘Hart van Nederland is hartstikke goed, maar er moeten jongere presentatrices op’“, zei Huijbregts.

De Mol daarop: “Nee, dat ben ik niet per definitie, maar dat gebeurt in vergaderingen. Je weet hoe het gaat, jij werkt ook bij televisie. Bij RTL 4 is hetzelfde gebeurd bij het nieuws. Als je bij de tv gaat werken, dan is er een bepaalde houdbaarheidsdatum. Dan vind ik het altijd gek dat mensen daar een beetje verbaasd op reageren.”

Schandalig

Schandalig, vindt Beau die uitspraken. “Je moet er toch somber over zijn? Dat je op zo’n manier aan de kant wordt gezet. Dat iemand zegt: ‘Jij bent te oud, jij moet weg.’

Gallyon: “Te oud moet ik wel even relativeren, want dat is tegen mij persoonlijk niet gezegd, hè, dat ik te oud ben.”

Officieel heeft SBS 6 haar ontslagen ‘om Hart van Nederland te versterken’. Beau: “Dit is toch gewoon een hele gemene manier om te zeggen: ‘Toedeloe’?

Gallyon: “Nou, het is een kwestie van smaak. Men ziet mij niet meer in het plaatje dat ze voor ogen hebben. Wat dat plaatje is weet ik niet, dat is niet met mij gedeeld, maar ik heb er geen rol in. Natuurlijk is dat kut. Ik bedoel: ik stond niet te juichen van: o, ik ga niet mee!! Alleen, als het nou eenmaal zo ver is, dan kun je somber zijn of heel boos, maar that’s the use? Ze willen mij niet meer.”

Angela

Beau: “Je hebt één medestander en dat is misschien wel de machtigste vrouw op dit moment in medialand: Angela de Jong.”

Angela: “Er wordt op een gegeven moment toch wel klip en klaar gesteld dat het toch wel met leeftijd te maken heeft, want dat zei John de Mol in De Wereld Draait Door.”

Gallyon wees Beau er daarop fijntjes op dat hij zweeg toen John de Mol de uitspraken deed. “Wat ik het meest raar vind, en je zat er zelf bij hè Beau: waarom stopte daar die discussie? Waarom heeft niemand hem gevraagd: wat bedoel je met houdbaarheidsdatum? Eigenlijk had deze discussie die we hier hebben daar moeten plaatsvinden. Ik had dat graag gehoord.

Beau: “Goed punt. Nou, dat ben ik helemaal met je eens. Het was daar het onderwerp niet, maar je hebt wel gelijk. Het had moeten gebeuren. Het kwam gewoon ter tafel daar. Ik vind het een schande, want ik vind je supergoed en ik heb jarenlang naast jou gewerkt en ik weet hoe belangrijk jij bent voor dat programma.”

5 Uur Live

Volgens Beau kan Gallyon nu prima aan de slag bij 5 Uur Live of Editie NL. Is ze al gebeld? “Ik hoop heel veel koffies en wijn te drinken en zien waar de mogelijkheden liggen. Waar de deuren zelf open gaan en waar ik misschien zelf zin heb om een paar ramen open te trappen. Ik heb wel twee telefoontjes gekregen, waarvan ik denk: hé, dat zijn de eerste deuren die opengaan. Niet van de NPO in elk geval.

Angela hoopt ondertussen dat de minister John de Mol gaat aanpakken. “Ik vind eigenlijk dat het tijd is dat de minister hier eens een punt van gemaakt. Als zij zich heel erg druk maakt om genderneutraal speelgoed, dan denk ik dat je hier ook eens een keer tegen moet optreden.”

Lees ook:
SBS 6 test nieuwe presentatoren voor Hart van NL (9 juli)
Hart-Selma: ‘Misschien vervangt John ons door jong’ (6 augustus)
‘John de Mol ontslaat Hart-sterren Gallyon en Selma’ (10 september)
Nieuws over ontslagen bij Hart haalt ook Shownieuws (11 september)
‘Airen Mylene pikt baantje ontslagen Hart-sterren in’ (12 september)
SBS ontslaat Gallyon van Vessem bij Hart van Nederland (3 oktober)
Angela de Jong vindt John de Mol een seksist (4 oktober)
Gallyon van Vessem ligt er na vanavond uit bij SBS 6 (21 oktober)
Gallyon na Hart-afscheid: ‘Het voelt surrealistisch’ (22 oktober)
Gallyon en AD-Angela gaan John fulmineren bij Beau (22 oktober)

Foto: RTL








73 Reacties op “Gallyon tegen Beau: ‘Waarom sprak jij John niet aan?’”


  1. Curryworst

    Gallyon hield het beschaafd en liet zich niet de woorden in de mond leggen door Beau. Die haar maar wilde horen zeggen of dat ze bedonderd is. En dat het toch een schande is.
    Arme Beau ging er volgens mij vanuit dat het een smeuïg SBS bash-momentje zou worden. Maar helaas.
    1-0 voor Gallyon van Vessem.

  2. Danny

    Haha ja Rietlandpark met bemoeizuchtige zenderleiders zonder verstand die je plezier in bij de tv werken volledig naar de klote helpen.

  3. Kijker

    Vindt jammer dat ze weg is. Toch het gezicht van Hart van Nederland.
    Die John weet niet wat hij doet. Sorry.
    Je kan veel geld hebben maar een tv station runnen en hoe je met mensen moet omgaan dat weet die niet. Hij is geen aardig persoon als ik hoor.

    Ik hoop dat ze bij RTL4 een plekje krijg.

  4. Tooske

    Nou Botox Linda Nog Die Is ook dik over de 50 ook afvoeren maar daar heeft hij het lef niet voor

  5. Fopspeen Beau

    Was Margriet Spijker ook uitgenodigd?

    Moest na 16 jaar het veld ruimen bij RTL nieuws voor de VEEL jongere Merel Westrik

  6. Curryworst

    En precies wat Van Vessem zegt: waarom vroeg Beau niet aan John de Mol wat er eigenlijk bedoeld werd met ‘houdbaarheidsdatum’?
    Zowel Beau als Angela gaan er gelijk vanuit dat het met leeftijd te maken heeft en gaan dan heul erg verontwaardigd zitten wezen aan de tafel met borrelnootjes en kaasstengels.
    Wie weet bedoelt De Mol er wel mee dat dagelijks én jarenlang dezelfde koppen in beeld gaat vervelen en tijd voor een frisse wind eens in de zoveel tijd?
    We zullen het mede dankzij Beau nooit weten…

  7. Alex

    Gallyon hield het netjes.
    Tegelijk deed het RTL Nieuws enkele jaren terug exact hetzelfde.

    Dus een rare discussie.

  8. Henk

    Gisteravond is duidelijk geworden dat Beau er niets van bakt.
    Het gesprek met Gallyon leek nergens op, arme Beau kreeg geen poot aan de grond met zijn schamele pogingen om wat meer omtrent het ontslag aan de weet te komen.
    Het was diepdiepdieptriest!
    Die gaan we na december niet meer als talkshowhost terugzien.

    En het oeverloos gekakel van orakel De Jong.
    Alsof in tv-land alleen maar vrouwen slachtoffer zouden zijn van eventuele leeftijdsdiscriminatie.
    Compleet gestoord die De Jong!

  9. mark2

    RTL is aan alle kanten aan het proberen SBS en John de Mol negatief neer te zetten. Goed punt trouwens om te melden dat Beau bij dwdd niets tegen John de Mol zei over discriminatie. maar nu wel een rel wil starten. Maakt weer eens en te meer duidelijk dat Beau GEEN goeie talkshowhost is!

  10. Henk

    Gisteravond is duidelijk geworden dat Beau er niets van bakt.
    Het gesprek met Gallyon leek nergens op, arme Beau kreeg geen poot aan de grond met zijn schamele pogingen om wat meer omtrent het ontslag aan de weet te komen.
    Het was diepdiepdieptriest!!
    Die gaan we na december niet meer als talkshowhost terugzien.

    En het oeverloos gekakel van orakel De Jong.
    Alsof in tv-land alleen maar vrouwen slachtoffer zouden zijn van eventuele leeftijdsdiscriminatie.
    Compleet gestoord die De Jong!

  11. Nachash

    Heel erg sportief van Gallyon van Vessem om op zo’n manier te reageren en niet mee te gaan in de hetze die Angela de Jong van het AD al een tijd lang voert tegen alles wat met Talpa Network te maken heeft ! ..Het zou mooi zijn als Gallyon van Vessem weer welkom mag zijn bij de NPO waar zij destijds als jonge vrouw mocht omroepen voor NPO/TROS, Jan Slagter zou deze inmiddels zeer ervaren vakvrouw kunnen gaan inzetten bij NPO/MAX met een programma dat bij haar past !..

  12. Familie Meiland

    Beau denkt dat hij de roddelrubriek van RTL Boulevard presenteert.

  13. Sjaak

    De Mol heeft gewoon gelijk, mensen op TV hebben een houdbaarheidsdatum.

  14. Sandra

    @Sjaak grappig genoeg geldt die meestal voor vrouwen. Alle ouwe bokken mogen blijven zitten. Hou toch op, wat een domme opmerking. Iedereen wordt ouder en het is verbijsterend dat we oud niet meer willen zien. Op tv, maar ook op kantoor en in andere bedrijfstakken. Eigenlijk wissen we onszelf hiermee uit.

  15. Bart

    @Curryworst Als dat laatste het geval was dan had hij Wendy van Dijk en Gordon nooit moeten aannemen.
    @Sjaak Dat klopt helemaal maar is die van Gallyon nou echt verstreken? Ik ben geen Hart van Nederland kijker maar ik vind van niet.

  16. Sjaak

    @Sandra Wed 23 Oct 2019 om 9:23
    Er zijn meer dan genoeg mannen die vroegtijdig van TV gaan, je kijkt selectief.

    Het is wel zo dat mensen met meer inhoud een langere houdbaarheidsdatum hebben.

  17. Sjaak

    @Bart Wed 23 Oct 2019 om 9:24
    ) Waarschijnlijk omdat je geen Hart van Nederland kijker bent is voor jou haar houdbaarheidsdatum nog niet verstreken.

    John de Mol is niet achtelijk, hij zal iemand die kijkers trekt echt niet van TV halen.

  18. Ja nee

    Hou je bek Sjaak.

  19. @Sjaak

    De Mol is wat het runnen van tv-zenders betreft absoluut achterlijk.
    Zie heden en verleden.

  20. Curryworst

    @Bart
    Wed 23 Oct 2019 om 9:24,

    Dat ranzige Gordon weer onderdak gevonden heeft bij Talpa blijft raadselachtig en een domme beslissing.
    Wendy van Dijk is binnengeharkt omdat manlief Erland daar een hoge post heeft.

  21. Supertrashhh

    Sinds wanneer is Angela de Jong de machtigste vrouw van de media?
    Angela heeft een column en daar geeft ze haar mening.

    En als John vindt dat iemand ontslagen moet worden dan heb je dat maar te slikken, daar gaat een minister niks aan veranderen.

  22. Sjaak

    @@Sjaak Wed 23 Oct 2019 om 9:31
    Hoe heet jouw TV kanaal? Dan ga ik vanavond kijken hoe jij het doet.

  23. Sjaak

    @Ja nee Wed 23 Oct 2019 om 9:31
    Waarom moet ik mijn bek houden? Omdat ik zeg dat als iemand (man of vrouw) te weinig inhoud heeft om kijkers te trekken die iemand zijn presentatiebaantje kwijt kan raken?

    Welkom in de realiteit.

  24. @Sjaak

    Daar zou je nog van opkijken, De Mol-fanboy.

  25. Bart

    @Curryworst Ja is wel duidelijk dat het komt omdat manlief er ook it.
    @Sjaak Het wel of niet kijkers trekken bij Hart van Nederland ligt echt niet aan Gallyon of Selma die de berichten voorlezen.

  26. Sjaak

    @@Sjaak Wed 23 Oct 2019 om 9:34
    Ik kijk weinig TV.

    Als een TV station meer kijkers kan trekken door van presentator te wisselen dan moet dat TV station die presentator wisselen.

  27. G.ossip

    De hele situatie is vreemd,Gallyon weg,en aan de andere kant contracteert hij tuig van de riggel….zoals o.a lil kleine die crimineel,die kleine tuin kabouter moet wel kijkers aan trekken met zijn smerige onder invloed zijnde bakkes.

  28. Sjaak

    @Bart Wed 23 Oct 2019 om 9:35
    Blijkbaar denkt John de Mol meer kijkers te trekken met een nieuwe presentator. Anders had hij niet de presentator gewisseld, hij wil zijn TV station opbouwen.

  29. @Sjaak

    Je kan hoog en laag springen, maar De Mol heeft van het runnen van tv-zenders absoluut geen kaas gegeten.
    Hetzrlfde geldt voor één van zijn volgers: Marco Louwerens, ooit de RTL 7-sloper.
    Lachwekkend.

  30. Bep

    Voor het eerst BEAU gezien maar wat was het ontzettend saai en slecht.Wat zijn Pauw en Jinek dan ontzettend goed.Het was vlak,saai,niets nieuws,en slaapverwekkend.Bij Jinek en Pauw is het geanimeerd, interessant, leuk en je leert er wat van. Ze zijn ook goed ingelezen in hun gast.
    RTL heeft een goede koop gedaan met Jinek, eindelijk diepgang.

  31. Sjaak

    @G.ossip Wed 23 Oct 2019 om 9:37
    Blijkbaar kan SBS6 meer kijkers trekken met Lil KLeine dan met Gallyon.

    Als een vrouw ontslagen wordt roept men snel discriminatie, onzin. Ik zie in mijn omgeving juist dat vrouwen eerder voorgetrokken worden dan gediscrimineerd.

    Die slachtofferrol doet emancipatie niet veel goeds.

  32. Ja nee

    Sjaak gewoon je gore bekkie houden schatje!

  33. Sjaak

    @Sjaak Wed 23 Oct 2019 om 9:40
    Ik kijk weinig TV maar heb wel respect voor wat John de Mol opbouwt. En zijn bankrekening bewijst zijn gelijk. Wat heb jij gepresteerd in je leven?

  34. Whitedog

    RTL gaat haar ook niet vragen. Hypocriete Beau. Dat weet jij ook wel.

  35. man pan

    Beetje hypocriet van iedereen aan tafel, ze was niet ontslagen, maar haar contract werd niet verlengd. Dat recht heeft SBS6, de dames verdienen paar ton per jaar om alleen de autocue te lezen, niet gaan miepen als ze besluiten om ze te vervangen door anderen die jonger en goedkoper zijn.
    Daarnaast, RTL heeft Dennis Weening ook eruit gekieperd zonder een goede reden.

  36. man pan

    Btw, Beau pakt gespek verkeerd aan, hoor en wederhoor. Na paar minuten alleen maar geklaag van de dames ben ik gaan zappen.

  37. Maria

    Had ook verwacht dat er over het in opspraak geraakte castingbureau werd gesproken als een grote klant aan tafel zit bij DWDD. Kennelijk taboe?

  38. Eric

    Beau weet niet het verschil aan te brengen tussen Boulevard en Beau. Verkeerde man, verkeerde plek.

  39. Jack

    Ik heb 4 kinderen tussen de 10 en 18 en ze kijken nooit tv.
    Ik denk zelf dat het straks helemaal niet meer bestaat lineaire televisie.

  40. Guttegut

    En daar is Sjakie weer met zijn volstrekt nutteloze berichten. Zegt niet veel tv te kijken maar heeft er wel dagelijks tig nietszeggende opmerkingen over. Hou dan gewoon lekker je waffel Sjaak.

  41. Willie Wortel

    Wat een gezeik zeg. Ik wil gewoon lekkere wijven op tv zien en dat geldt voor het merendeel van het publiek. Ze mag blij zijn dat ze er nog zo lang heeft kunnen werken. Benieuwd hoe lang het duurt voordat na de negers en feministen er een club van lelijke mensen opstaat die roept dat ook lelijkerds het journaal mogen presenteren en types als Amber en Dionne weg moeten. Duurt niet lang meer voordat de NPO een blinde zwarte travestiet met Down het 8 uur journaal laat presenteren.

  42. Bart

    @Jack De vele zenders zoals nu gevuld zijn zullen in de toekomst misschien niet meer bestaan. De programma’s zeker nog wel alleen bepaal je dan zelf wanneer je ze kijkt. Doen een heleboel mensen nu al doormiddel van terugkijken, begin gemist en opnemen (zodat je de reclame bij de commerciële zenders kan doorspoelen). Echter is het niet zo dat kijken op telefoons en tablets het tv kijken op een grote televisie in de huiskamer gaat vervangen. Dat grote scherm blijft ook in de toekomst gewoon onderdeel van de Nederlandse huiskamers. Dus als je dat bedoeld met lineair televisie kijken dan is het onzin wat je zegt. Je kinderen kijken wel maar niet naast jou op de bank.

  43. Dennis

    Niet handig van John de Mol.

    SBS staat al negatief, wordt nu alleen nog maar erger

  44. Peanut

    Ik kan me herinneren dat Henk Mouwe en Lisette Hordijk door de NCRV aan de kant werden gezet als omroepers omdat ze ‘te oud’ waren. Er is niks veranderd.

  45. WaveX

    Vanmorgen aangehouden omdat ik links reed op de autoweg. Verklaring was dat ik dat deed omdat bij toonaangevende media zoals DWDD ook alles wat zich op links beweegt een streepje voor heeft en wordt gepresenteerd als norm en richtlijn. mocht gewoon doorrijden van oom agent!!

  46. PietjePuk

    Sneu zeg: Beau weet dat het niet om leeftijd gaat. Bij NSE Nieuws werkte hij ook samen met Harmke Pijpers. Dat was pas een oud figuur.

  47. jomari

    @man pan 9.48

    Je hebt gelijk.

  48. Mick

    Gallyon had voor SBS6 een ochtendshow moeten maken.

  49. einde TV

    Natuurlijk is het laf van Beau om bij DWDD niets te zeggen, maar dat doet iedereen als de grote John de Mol op bezoek is. Linda en John mogen alles pluggen bij de talkshows van de NPO (zonder resultaat overigens), maar nooit durft iemand echt kritisch te zijn. Dus Beau valt hier niet door de mand, maar iedereen binnen de TV wereld. Het is nu de tijd om daar wat van te zeggen. Tijden veranderen, er is geen plek meer voor mediamensen die in zijn blijven hangen in de 90’s.

  50. anonymous

    @Fopspeen
    Margriet Spijker hoefde niet weg vanwege haar leeftijd maar omdat
    er met haar niet te werken viel

  51. Sjaak

    @Dennis Wed 23 Oct 2019 om 10:30
    Waarom niet handig van John de Mol? De kijkcijfers zijn laag dus moet er iets veranderen. En als Gallyon tegen het einde van haar contract niet verlengd wordt dan is dat niet meer dan een logische keuze.

    Uiteraard moeten vrouwen weer schreeuwen dat het discriminatie is en dat ze zielig zijn. Onzin, De houdbaarheidsdatum van Gallyon is overschreden. Tijd voor en nieuw gezicht.

  52. Jack

    Mijn kinderen kijken alleen Netflix en zitten op YouTube.
    Tijdperk tv is voorbij.

  53. Chiel

    ik vond de uitzending gisteren een van de slechtste tot nu toe. opening was tenenkrommend langzaam en moeilijk te begrijpen en de hele aankondiging van Gallyon en Angela aan tafel die wel eens gingen zeggen wat ze er van vonden sloeg helemaal nergens op. Ze zeiden dus helemaal niets. geen mening die stellig was. het bleef allemaal veel te braaf. Echt een waste of my evening.

  54. zucht

    Beau is een laffe lul. Is alleen opgewassen tegen zielige daklozen. Daar profiteert hij flink van.

  55. einde TV

    Natuurlijk is het laf van Beau om bij DWDD niets te zeggen, maar dat doet iedereen als de grote John de Mol op bezoek is. Linda en John mogen alles pluggen bij de talkshows van de NPO (zonder resultaat overigens), maar nooit durft iemand echt kritisch te zijn. Dus Beau valt hier niet door de mand, maar iedereen binnen de TV wereld. Het is nu de tijd om daar wat van te zeggen. Tijden veranderen, er is geen plek meer voor mediamensen die in zijn blijven hangen in de 90’s..

  56. Gert

    Ik zeg maar een ding: ranzige Patty en ranzige Gordon.

  57. ddd

    @zucht; goed gezegd. Ik vindt Beau ook een laffe lul en bovendien vals en dom.

  58. Yes

    @Willie Wortel, jij denkt dat iedereen ”gewoon lekkere wijven op tv wil zien” ?

  59. Jasper

    Wat een tenkrommend gesprek en wat is angela een hypocriet. Geen idee wat ze daar eigenlijk deed, nul toegevoegde waarde.
    Beau vraagt aan angela. Wat zij bij van vessem vindt passen. Daar had angela geen antwoord op, ze vind haar wel ondernemend genoeg dus ze vindt wel iets anders. Beau liet het daar niet bij zitten, en zegt dat is heel makkelijk, dus jij wilt haar van tv hebben zegt beau. Zegt ze “nee maar ik vind haar te (jong) voor max”.
    Is dit geen Leeftijd discriminatie? En dan wilt mevrouw hypocriet. Dat de minster in grijpt.

  60. Mike

    @EindeTV, ja bizar hoe voorzichtig iedereen met de Mol is.

  61. Yvonne

    Het was een slechte uitzending.Blijf je Beau nog steeds de hemel inprijzen Angela?Beau moet de straat op, interviews op locatie maar geen talkshow.