The Voice USA verbreekt kijkcijferrecords

Geplaatst op Tue 07 Feb 2012 om 9:33

Het tweede seizoen van The Voice in de Verenigde Staten is maandagavond met torenhoge kijkcijfers van start gegaan. Direct na de Super Bowl keken er 37,6 miljoen mensen naar de talentshow. Dat blijkt uit cijfers van bureau Nielsen. The Voice 2 ging in première op het meest begeerde tijdslot van Amerika. De Super Bowl, de finale van de National Football League, is elk jaar een hit. De editie van dit jaar gaat met 111,3 miljoen kijkers zelfs de boeken in als de meest bekeken tv-uitzending in de VS ooit.

De Amerikaanse tv-netwerken, die de Super Bowl om beurten uitzenden, kiezen elk jaar zorgvuldig uit welk programma ze na het mega-evenement zetten. NBC koos dit jaar voor The Voice, dat vorig jaar in première ging met 11,8 miljoen kijkers. “We vinden dat The Voice die aandacht verdient“, zei zenderbaas Bob Greenblatt.

The Voice is het meest bekeken amusementsprogramma in Amerika sinds 2010. In dat jaar trok de première van Undercover Boss direct na de Super Bowl een publiek van 38,7 miljoen kijkers.

Als alleen wordt gekeken naar de commerciële doelgroep 18 tot 49-jarigen is The Voice zelfs het meest bekeken programma sinds 2006, toen Grey’s Anatomy na de Super Bowl te zien was.

Vorig jaar stond Glee na de Super Bowl. Daar keken 26,8 miljoen mensen naar.






46 Reacties op “The Voice USA verbreekt kijkcijferrecords”


  1. Anonymous

    Kun je nagaan. 75 miljoen Amerikanen zijn weggezapt toen The Voice begon.

  2. Schemerlamp

    @Anonymous
    dinsdag 07 februari 2012 om 9:42
    Ramp voor de producent.

  3. Vinc

    Zo zwart wit is het niet. Na de superbowl, komt eerst een nabeschouwing van 40 minuten (excl raclame).

    Dan nog is het sinds 2006 het best bekeken programma na de superbowl. Een ontzettend goed resultaat dus.

  4. Reinier

    als undercover boss vorig jaar meer kijkers heeft getrokken, is dat niet een goed teken..

  5. Anonymous

    In Duitsland is de Voice een flop. In Belgie een gemiddeld succes maar veel lager dan Idool.

  6. Erik

    Snappen jullie dit bericht niet?

    Een ramp?
    Undercover Boss (niet vorig jaar maar) in 2010 beter, dus dit is een slecht teken voor The Voice?

    Waarschijnlijk hebben jullie meer verstand van de NL kijkcijfers, want jullie beseffen je niet dat het hier om een belachelijk goed resultaat gaat!
    Dit is de ultieme droom van iedere producent en de Champions League klasse vd TV. Het geeft een boost aan het kwakkelende NBC.

  7. Marc

    Tjonge, sommige zure reacties weer.

    Wat je ook van het programma zelf vindt, dit is een enorm succes. Ter vergelijking: American Idol – tot dit jaar de populairste talentenjacht – doet op dit moment zo’n 18 miljoen kijkers.

    zap2it.com omschrijft het als volgt: “The Voice’ opens huge for NBC”.

    Gewoon een hele, hele, hele dikke hit in de V.S.

  8. Sonny

    * Marc: mag ook wel als je zulke aggressieve verkoop methoden hanteert en als je achter Superbowl aan komt, simpeler kun je niet scoren. Eeen kind kan het nog wel. Dat snap je toch zelf ook wel man, of ben je echt zo simpel dat je dit geweldig, amazing en bewonderenswaardig vindt? Heel veel eerzucht is de drijfveer. De makkelijkste weg van de minste weerstand verdient geen bewondering maar is slaapverwekkend simpel. Gaap.

  9. Anonymous

    NBC is sowieso een soort SBS. Te weinig boeiende programma’s.

  10. Anonymous

    @Eric – Dat is niet waar wat je zegt, de situatie is, zoals hierboven al word gezegd, niet zo zwart/wit.

    The performance van The Voice na de Superbowl is prima, niet briljant. Zeker als je kijkt naar het feit dat dit de best bekeken Superbowl ooit is. Maar het programma heeft wel een enorme exposure gekregen. Als ook maar de helft overblijft in hun reguliere tijdslot dan heeft NBC een ongelofelijke hit te pakken die richting de cijfers van American Idol gaat.

    Dat heeft niets met zuur te maken maar het is gewoon een moment opname in een unieke sitautie. Het zegt helaas niets over de toekomst van The Voice.

  11. Anonymous

    Nog wat extra info :

    The New York Giants’ victory over the New England Patriots is now the most-watched show in U.S. television victory. Based on the fast national results from Nielsen, the now historical match-up averaged 111.3 million viewers from 6:31-9:58 p.m. on Sunday, Feb. 4, topping the then record 111.0 million for Green Bay versus Pittsburgh one year earlier. The top 5 most-watched telecasts in all of television are now ranked as follows:

    Super Bowl XLVI (NBC): 111.3 million
    Super Bowl XLV (Fox): 111.0 million
    Super Bowl XLIV (CBS): 106.5 million
    MASH series-finale (CBS): 98.7 million
    Super Bowl XLIII (NBC): 98.7 million

    Super Bowl XLVI scored a 47.0 household rating/71 share, which is a gain of two percent from the 46.0/69 for Super Bowl XLV, and is the highest-rated Super Bowl since 1986 (Bears-Patriots, Super Bowl XX: 48.3/70). The 47.0 rating is the 6th highest rated in Super Bowl history. Results among adults 18-49 (40.5 rating) are the largest for a Super Bowl in 16 years (since the 42.1 for Super Bowl XXX in 1986).

    Viewership grew throughout the game, peaking at 9:30 p.m. with 117.7 million viewers and a 50.7/72 in adults 18-49. And the Half-Time Show featuring Madonna was the most-watched ever, with 114.0 million viewers from 8-8:30 p.m., which was 3.7 million more than the Black Eyes Peas one year earlier. Here is the half-hour breakdown:

    6:31 p.m. – Viewers: 99.2 million, A18-49: 42.5/69
    7:00 p.m. – Viewers: 107.9 million, A18-49: 45.5/71
    7:30 p.m. – Viewers: 110.9 million, A18-49: 46.4/71
    8:00 p.m. – Viewers: 114.0 million, A18-49: 47.4/70
    8:30 p.m. – Viewers: 114.3 million, A18-49: 47.7/70
    9:00 p.m. – Viewers: 115.4 million, A18-49: 48.9/70
    9:30 p.m. – Viewers: 117.7 million, A18-49: 50.7/72

    Leading out of Super Bowl XLVI was the sophomore season-opener of NBC singing competition The Voice, which averaged 37.6 million viewers and a 16.3 rating among adults 18-49 from approximately 10:15-11:15 p.m. Comparably, this was the highest rated entertainment telecast following The Super Bowl since the Grey’s Anatomy post-Super Bowl telecast in 2006.

  12. Jimmy

    En ja hoor daar was die bejaarde “schemerlamp” ook weer met haar uit het stenentijdperk komende onzinnige opmerkingen !

  13. Huiskamer

    Ach “onze” John de M. te H. heeft de centjes al binnen.

  14. Coke jij?

    Undercover Boss had 38,7 miljoen en the Voice 37,6 miljoen kijkers. De programma’s zijn niet te vergelijken en toch halen ze ongeveer dezelfde kijkcijfers. Ik denk dat als Peppie en Kokkie vlak na de Super Bowl was uitgezonden zij ook ruim 37 miljoen kijkers hadden getrokken, dus zo knap is het nou ook weer niet. Als the Voice 50 miljoen kijkers had getrokken was het wel opgevallen.

  15. Anonymous

    Laten we hopen dat ze er alleen 20 miljoen overhouden! Dat zou fantastisch zijn

  16. Anonymous

    Zo te horen is het voor veel mensen moeilijk om te zeggen dat het gewoon een goede score is.

  17. psalm

    @Anonymous
    dinsdag 07 februari 2012 om 13:13

    Inderdaad. Hoe triest. Die eerste reactie bijvoorbeeld. Zelfs als die serieus is bedoeld, druipt ie van de triest- en domheid. Niet te geloven.

  18. BartV. kijkt nog steeds tV

    The Voice (en niet meer The Voice of America) gezien. Nou ja, geprobeerd. Om de 7 minuten een blokje reclame, met “straks in The Voice”. Het is verschrikkelijk Amerikaans overdreven. De 4 juryleden zitten meer naar elkaar te kijken dan te luisteren. En als ze omdraaien is het een kinderachtig gevecht wie de kandidaat meekrijgt. En het zingen is niet zo belangrijk, de familie krijgt volop aandacht (blablabla) en ook de kandidaten worden geacht zoveel mogelijk persoonlijk leed te verkopen. Een jongen die maaltijden bezorgt: Ik was dakloos, verslaafd, en nu krijg ik deze kans om bij The Voice te mogen optreden. Thank you God.

  19. Anonymous

    @Anonymous
    dinsdag 07 februari 2012 om 13:13

    Waarom? Omdat ze kritisch zijn? Ik gaf in mijn post (dinsdag 07 februari 2012 om 11:48) al aan dat dingen niet zo zwart/wit zijn. NBC is al blij met The Voice op basis van de cijfers van seizoen 1. Deze exposure kan er ook nog eens voor voor zorgen dat het programma groeit richting iets gigantisch. Maar puur kijken naar de score na de superbowl is het okay en in lijn met wat het zou moeten zijn.

  20. Marc

    Een overzicht van alle Superbowl lead-out shows vanaf 1974 + ratings is hier te vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Super_Bowl_lead-out_programs

    En dan wordt het duidelijk dat The Voice echt een bijzonder goed resultaat heeft gehaald. Sinds 1974 is het slechts 8x voor gekomen dat er meer dan 35 miljoen kijkers werden gescoord.

    Onbetwiste klapper voor De Mol.

  21. Koen

    The Voice scoort erg goed:

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/06/tv-ratings-sunday-of-course-the-super-bowl-was-huge-but-record-breaking-huge-the-voice/118703/

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/06/the-voices-37-6-million-viewers-are-best-post-super-bowl-numbers-since-2006/118818/

    Mooie opsteker voor John de Mol, het is hem gegund!

  22. kwikjealex

    Hoop dat er veel kijkers blijven, want vandaag komt er ‘Smash’ achterna en dat ziet er opzich uit als een goede serie.

  23. Koen

    Gisteren is trouwens het 2e deel van The Blind Auditions van The Voice geweest, maar die kijkcijfers zijn nog niet vrijgegeven. Kijkcijfers zullen uiteraard dalen nu er de 2e dag geen Super Bowl voor The Voice was maar ik hoop dat dit 2e seizoen sowieso nog beter scoort dan de eerste. We shall see!

  24. Koen

    The Voice, seizoen 2:

    http://www.filestube.com/search.html?q=the+voice+s02e01&select=All

    http://www.filestube.com/search.html?q=the+voice+s02e02&select=All

    Het enige onderdeel waar ik me aan erger bij de Amerikaanse versie is het overdreven emotionele gedoe, het lijkt wel of alle kandidaten moeten huilen tijdens de gesprekken tussen de audities door :D

  25. Anonymous

    En na volgende week hoeveel mensen blijven hangen?

  26. wiedijk

    The Voice vind ik ook typisch een programma voor die wel doorgaans sympathieke maar ook zeer naïeve, kinderlijke Amerikanen die al eeuwen worden geteisterd door een grote godvruchtigheid en de laatste eeuw door showbizz & reclame-industrie. Dit heeft hun geesten gekneed om zo’n programma te ondergaan. Ze zijn een willige prooi voor instellingen als Talpa met Roofridder John de Mol aan het hoofd.

  27. Anonymous

    @Koen
    Misschien beter om geen illegale files hier te plaatsen. Het woord illegaal geeft al aan dat het niet in lijn is met de wetgeving. Gewoon een tip. Want niet alleen kan het jou een boete opleveren maar het kan ook tot een blokkade van deze website leiden.

  28. Anonymous

    @Marc – Ik denk dat het vergelijken van cijfers uit 2011 met cijfers uit 1935 niet heel veel nut heeft.

    @Koen – Die links die jij plaatst naar Zap2it zeggen eigenlijk hetzelfde als wat hier word gezegd. Het was goed, maar niet geweldig. Dat het beter is dan Glee is niet echt een shocker. Het pro homo Glee na het redelijk anti homo Superbowl (er zat zelfs een pro family spotje in de breaks) is geen match. Maar als je kijkt naar 2 jaar geleden, dan zat Undercover Boss daarboven ondanks een minder aantal kijkers voor de Superbowl. En waarom is het de Mol gegund? Dat snap ik niet.

  29. Anonymous

    The Voice in lijn met score van vorig seizoen. Loopt mooi op met alleen tegen het einde een mini dipje.

    The Voice (NBC)
    8:00 p.m.: 9.6/14 (#1)
    8:30 p.m.: 10.4/15 (#1)
    9:00 p.m.: 11.3/17 (#1)
    9:30 p.m.: 11.1/16 (#1)

  30. David

    Ik vind het niet erg om te zeggen dat het een goede score is. Daar leeft die de Mol voor. Ziezo, de centjes zijn binnen. Effe pronken met andersmans veren, effe net doen of de talentenjacht televisie jouw idee is. Eerst even rondbazuinen dat je zo goed bent. Heel erg zelfingenomen blij met zijn bijzondere kwaliteiten die hij toch maar mooi heeft! En wij lekker niet! Ulla! Zoiets. Een ziekelijke hang naar heel erg bewonderd en ge eerd willen worden. Maar wat is nou de link met de Mol en een zoveelste talentenjacht? En hij zichzelf maar in het zonnetje zetten. En ik zie het verband, die talentenjacht en de Mol, totaal niet. Zonder al die zgn. Sterren die hij van stal haalt en zonder naieve kandidaten en een roedel personeel is die man helemaal niets. Maar die gladde babbelaar doet het allemaal zo voorkomen alsof hij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen. Hij schreeuwt al 25 jaar om respect. Zielig.

  31. Koen

    Early ratings tonen wederom aan hoe populair The Voice is in

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/07/early-ratings-big-monday-for-the-voice-good-start-for-smash/118922/

    Voor internet dummies: En aangezien downloaden (in tegenstelling tot uploaden) van muziek en video’s niet strafbaar is in Nederland ( http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/1052001/2010/11/15/Downloaden-illegale-bron-niet-strafbaar.dhtml ) zie:

    http://torrentz.eu/search?f=the+voice+s02e01
    http://torrentz.eu/search?f=the+voice+s02e02

  32. Koen

    Ik reageer zelden op anderen op dit blog, maar voor jou een uitzondering.

    Heb ook een tip voor jou :D

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/1052001/2010/11/15/Downloaden-illegale-bron-niet-strafbaar.dhtml

  33. Koen

    ^ @ Anonymous dinsdag 07 februari 2012 om 17:05

  34. Kevin

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/07/early-ratings-big-monday-for-the-voice-good-start-for-smash/118922/

    Ik denk dat NBC heel blij is….

  35. Koen

    Hoppa:

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/07/tv-ratings-monday-nbc-has-a-big-voice-the-day-after-super-bowl-cbs-down-not-out-castle-sees-lows-big-drops-for-house-alcatraz/118898/

    Kijkcijfers tussen 16 en 19 miljoen.

  36. Anonymous

    Vorig seizoen had The Voice gemiddeld 11.973.000 kijkers en 5.400.000 in huishoudens 18 tot 49 jaar.

    En nu voor episode 2

    08.00 The Voice 16.080.000 Kijkers en 5.600.000 in 18-49 huishoudens
    09.00 The Voice 19.300.000 Kijkers en 7.300.000 in 18-49 huishoudens.

    Er grote groei dus!

    Maar ja , dat kunnen ze hier wss weer niet slikken, dus laat het afzeiken maar beginnen!

  37. Schemerlamp

    @Jimmy
    dinsdag 07 februari 2012 om 11:56

    Het hondje van meneer John reageert, het enige wat klopt is “schemerlamp”.

  38. Timo H

    “16.3 rating in adults 18-49 and 37.611 million viewers overall” is een hele goede score.
    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/06/eli-eli-eli-super-bowl-xlvi-is-most-watched-television-show-in-u-s-history/118826/

    En een argument dat alles na een lead-in van de Super Bowl goed scoort, gaat zeker niet op. Zie hieronder het resultaat van de laatste 10 jaar (http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/02/the-program-after-the-super-bowl-how-will-the-voice-do-pollratings-history/118264/):

    Super Bowl Year Network Program HH Rating HH Share Avg. Homes (million) Avg. Viewers (million)
    XLV 2011 FOX Glee 13.6 25 15.777 26.796
    XLIV 2010 CBS Undercover Boss 19.1 32 21.91 38.654
    XLIII 2009 NBC The Office 11.6 21 13.338 22.905
    XLII 2008 FOX House 15.7 27 17.719 29.045
    XLI 2007 CBS Criminal Minds 15.1 26 16.770 26.314
    XL 2006 ABC Grey’s Anatomy 21.0 34 23.106 37.881
    XXXIX 2005 FOX Simpsons 13.0 22 14.228 23.074
    XXXVIII 2004 CBS Survivor All-Star 17.9 32 19.415 33.535
    XXXVII 2003 ABC Alias 10.6 20 11.283 17.362
    XXXVI 2002 FOX Malcolm In The Middle 11.5 21 12.117 21.445

    Vooral Alias, The Simpsons en The Office zijn hier de uitzonderingen op met respectievelijk voor de Super Bowl 88.637 miljoen, 86.072 miljoen en 98.732 miljoen kijkers.

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/04/will-super-bowl-xlvi-tv-viewership-set-another-record-poll-ratings-history/118656/

    En daarnaast is er altijd nog na de Super Bowl, de Post-Game Show die 30-60 minuten duurt. En daar is al vaak een 1/3 tot 1.2 van de kijkers weg aan het einde van de Post-Game Show.

    En NBC heeft eindelijk na het eindigen van Friends en Seinfeld in Mei 2004 weer een grote hit, naast Sunday Night Football (in het najaar/begin winter een wekelijkse live primetime American Football wedstrijd). En de kijkers zijn voor een heel groot gedeelte gisteravond terug gekeerd ook, gezien de voorlopige cijfers.

    8:00-9.00 NBC The Voice Adults 18-49 -> 5.6/15 Total viewers -> 16.08
    9:00-10.00 NBC The Voice Adults 18-49 -> 7.3/18 Total viewers -> 19.30

    http://tvbythenumbers.zap2it.com/2012/02/07/tv-ratings-monday-nbc-has-a-big-voice-the-day-after-super-bowl-cbs-down-not-out-castle-sees-lows-big-drops-for-house-alcatraz/118898/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Tvbythenumbers+%28TVbytheNumbers%29

  39. Marc

    @Anonymous 17:12

    Waar zie jij 1935?
    Het betreft aantallen sinds 1974, allemaal vanuit hetzelfde principe. In die zin uitstekend vergelijkbaar. Maar wat mij betreft begin je bij 1995, dan nog is The Voice een enorm succes.

    Misschien moet je ook een beetje aan je Engels werken. Zap2it heeft het over ‘huge’. Zoek het even op in een woordenboek dan zie je dit als vertaling: “enorm, ‘gigantisch, reuze, immense, enorme, geweldig, kolossaal, ontzaglijk”

    Enorm succes. Valt niks op af te dingen.

  40. Sonny

    …en weer geen woord over het kopieeren van de Mol, op strategische tijden uitzenden en dan hoog nodig willen zegevieren hoe goed hij is en hoe dom zij zijn bij hoge kijkcijfers. Hij heeft wat bereikt vindt hij! Hoe dom kun je zijn. Is die Britt, die natuurlijk helemaal niet meer interessant is voor de kijker als ze niet meer achterlijk doet maar nu normaal wil doen ook een product van de Mol? Want het is allemaal zo 3e rangs, dommig, inhoudsloos en op het ranzige af wat die man produceert. Wel makkelijk en goedkoop zijn zakken vullen maar absoluur niets om trots op te zijn. Maar dat wil die man echt niet snappen. Geeft niet, laat hem maar in die waanwereld waar hij inmiddels door is opgeslokt, daar is hij het gelukkigst mee. Ik pleit voor elke 5 jaar nieuwe mensen in die branche want ze kunnen na 5 jaar de realiteit niet meer van fantasy onderscheiden. Beter voor hun geestelijke gezondheid.

  41. kwikjealex

    Wat een prachtige scoren voor een nieuw seizoen, hoewel het voor vele nog nieuw is, zijn dit toch wel de American Idol scores.
    Mogen ze het houden.

  42. Anonymous

    08:00 The Voice 15.380.000 A18-49: 5.300.000 /15%
    08:30 The Voice 16.770.000 A18-49: 6.200.000 /15%
    09:00 The Voice 19.190.000 A18-49: 7.300.000 /17%
    09:30 The Voice 19.390.000 A18-49: 7.700.000 /18%
    10:00 Smash 12.730.000 A18-49: 4.200.000 /10%
    10:30 Smash 10.270.000 A18-49: 3.400.000 / 9%

  43. Scoob

    De meeste berichten missen de nodige nuances.

    Zo is de Superbowl met 111 mln kijkers misschien de beste ooit. Echter, het betekent niet dat die ook allemaal NBC keken. Velen kijken via ESPN of NFL network, of in de kroeg, of via SKY2HD of BBC1 die ook in de VS te ontvangen zijn.

    37,5 miljoen voor de Voice is dan ook met recht een ongelofelijk resultaat.

    Groeten

  44. leroy

    Heel mooi resultaat zeg! Heb de eerste 2 afleveringen en het was een stuk beter dan seizoen 1. Mooi voor NBC en natuurlijk voor ‘onze’ John de Mol.

  45. Onaga

    Nu heeft hij nog meer geld om troep te maken.

  46. Timo H

    @ESPN heeft niet de rechten in de US om de Super Bowl uit te zenden. Deze rouleren tussen FOX, NBC en CBS. Voor NFL network (eigendom van de NFL) zijn vreemd genoeg geen cijfers bekend. Maar ik kan me ook niet herinneren die in de voorgaande jaren te zijn tegen gekomen op de vele sites die de ratings posten.
    Helaas wordt out-of-home viewing in de US amper gemeten ook. Al worden er af en toe wel wat cijfers voor kijkers in hotelkamers bekend gemaakt, maar dat zijn vaak nietszeggende cijfers omdat een goeie sample heel lastig te bepalen is en dus niet betrouwbaar zijn.
    Maar in het geval van de Super Bowl kan het om miljoenen extra kijkers gaan. Helemaal gezien de vele reportages die ik op verschillende local news uitzendingen na de Super Bowl maandagochtend heb gezien, waarbij er ook hele congreszalen vol zaten met mensen voor een Super Bowl arrangement.

    Wat betreft o.a. Sky en BBC1 (simulcast van de NBC feed) in de US denk ik niet dat er veel kijkers out-of-home of thuis naar werd gekeken, aangezien NBC (voor dit jaar) toch wel de meest uitgebreide en beste coverage heeft van de Super Bowl inclusief de commercials. Waar vele de Super Bowl puur voor kijken, omdat er elk jaar wel hele goeie en leuke tussen zitten.

    Commercials:

    Doritos – Sling Baby: http://www.superbowl-commercials.org/12401.html
    Battleship – 2012 Theatrical: http://www.superbowl-commercials.org/14761.html
    Doritos – Crash the Super Bowl 2012 – The War of Fog: http://www.youtube.com/watch?v=ss0S3som0ac&feature=related
    The Dog Strikes Back: 2012 Volkswagen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0-9EYFJ4Clo
    Acura — Transactions: 2012 NSX Big Game Jerry Seinfeld: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YOL22euixuA
    Official 2012 Honda CR-V Game Day Commercial – “Matthew’s Day Off”: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VrInJIqxUMA
    “A Dream Car. For Real Life.” — 2012 Kia Optima with Adrianna Lima: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LSs5kaj9f5k#!
    The Voice – 2012 – Promo: http://www.superbowl-commercials.org/12641.html
    Skechers – 2012 – GO RUN Mr. Quiggly!: http://www.superbowl-commercials.org/12321.html
    M&M’s – 2012 – Just My Shell: http://www.superbowl-commercials.org/11401.html
    Pepsi – 2012 – King’s Court with Elton John & The X Factor US winner: http://www.superbowl-commercials.org/10901.html
    Audi – 2012 – Vampire Party: http://www.superbowl-commercials.org/6861.html
    GoDaddy – 2012 – Body Paint: http://www.superbowl-commercials.org/5321.html

Mediacourant Nieuws