Alberto Stegeman met succes terug op de buis
De kijkcijfers van zondag 9 oktober 2011 (SKO)
Undercover in Nederland (SBS6, 21:32) – Het achtste seizoen van Undercover in Nederland met Alberto Stegeman is zondagavond succesvol van start gegaan op SBS 6. De eerste aflevering, over tbs-kliniek De Woenselse Poort, trok 1.130.000 kijkers (madl: 16.4%). Recht tegenover Undercover in Nederland wist alleen Caroline Tensen een groter kijkerspubliek te boeien. Haar succesnummer Eén tegen 100 was op Nederland 1 goed voor een score van 1,8 miljoen kijkers.
Hoewel het volgens Stegeman steeds moeilijker wordt om zich te vermommen, is hij niet van plan om zich compleet te metamorfoseren, zoals Wendy van Dijk doet voor haar programma’s. “Nee, dat lukt mij niet. Ik weet nooit wanneer ik moet komen opdagen, soms is dat ineens, op een onmogelijk tijdstip. Dan kan ik niet zeggen: ik laat me eerst even opmaken“, vertelt hij in VARAgids.
Obese (RTL4, 20:01) – De makers van Obese werkten maar liefst een jaar aan het programma en de vreugde was dan ook groot toen de première vorige week een goede 1,4 miljoen kijkers deed. Met de tweede aflevering blijft Obese stabiel. Het dieetprogramma behaalde zondag een score van 1.412.000 kijkers (madl: 18.9%) en was daarmee veruit de meest bekeken RTL 4-titel van de avond. De herhaling van Dit Was Het Nieuws trok direct na Obese 666.000 kijkers.
Kwestie van Kiezen (RTL4, 22:25) – Na een openhartig gesprek met Jeroen Pauw, had Rick Nieman zondag Johan Derksen tegenover zich aan tafel in Kwestie van Kiezen. De voetbalanalist van RTL 7 kreeg diverse dilemma’s voorgelegd en praatte onderwijl over zijn werk en privéleven. Zo vertelde hij onder meer waarom hij tijdens opnames met Johnny de Mol een tattoo liet zetten. “Ik wilde een paar dingen al niet doen en dan krijg je een schuldgevoel”, legde hij uit. Kwestie van Kiezen trok 495.000 kijkers (madl: 9.2%), tegenover 465.000 kijkers vorige week.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.189.000 02. Een tegen 100 (Ned1) 1.835.000 03. Obese (RTL4) 1.412.000 04. Studio Sport (Ned1) 1.388.000 05. Hello Goodbye (Ned1) 1.386.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 1.294.000 11. Carlo en Irene Life 4 You (RTL4) 835.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 19.6% 2. RTL4 / 15.0% 3. SBS6 / 10.8% 4. RTL5 / 9.3% 5. Ned3 / 6.7% 6. Ned2 / 6.6% 11. Discov / 1.2% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,9% 2. RTL Nederland 29,1% 3. SBS Groep 20,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |