Eén tegen 100 nog heel even vrijdagwinnaar


De kijkcijfers van vrijdag 13 oktober 2017 (SKO)

Het Caroline Tensen-programma Eén tegen 100 kan nog heel even genieten van zijn positie als het meest bekeken programma op vrijdagavond prime time. Ook gisteren pakte de spelshow weer goud met 1,5 miljoen kijkers (27 procent) op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tensen zal volgende week het stokje over moeten geven aan The Voice of Holland, hét kijkcijferkanon van concurrent RTL 4. Dat programma zal ongetwijfeld weer een hit zijn.

Voorafgaand aan Eén tegen 100 wist de dramaserie Flikken Maastricht ook veel kijkers te bekoren. Die titel, ook van AVROTROS, kwam uit op 1,2 miljoen kijkers (21 procent).

Het zilver op prime time was voor NPO 2. Die zender trok met Twee Voor Twaalf 997.000 kijkers (17 procent). Daarna trok Achter De Dijken 424.000 kijkers (7 procent).

Het brons was voor RTL 4. Little Big Stars sloot af met 716.000 kijkers (12 procent), waarna de laatste The Big Music Quiz 975.000 kijkers (18 procent) noteerde.

Verder was vooral RTL 7 in trek: Voetbal Inside noteerde 561.000 kijkers (10 procent).

Pas dáárna volgt SBS 6 met de Hazes-soap (505.000 kijkers en 9 procent) en Boswachter Gezocht (341.000 kijkers en 6 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS: 310.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 272.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Risky Rivers: 225.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Weddings: 206.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Good Shepherd: 158.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Oranje boven down under (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), Half Acht Nieuws (38.000), RTL Boulevard (712.000), Editie NL (629.000) en Utopia (542.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (947.000), Hart van Nederland (783.000), RTL Late Night (779.000), Nederland Verhuist (617.000), Nieuwsuur (591.000) en Shownieuws (494.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.122.000
02. Een tegen 100 (NPO1) 1.481.000
03. Oranje boven down under (NPO1) 1.434.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.362.000
05. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.217.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.144.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.071.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.000.000
09. Twee voor twaalf (NPO2) 997.000
10. The Big Music Quiz (RTL4) 975.000


11. Pauw (NPO1) 947.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 938.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 783.000
14. RTL Late Night (RTL4) 779.000
15. Little Big Stars (RTL4) 716.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.7%
2. RTL4 / 16.4%
3. SBS6 / 8.3%
4. NPO2 / 8.1%
5. RTL7 / 4.8%


6. NET5 / 4.3%
7. NPO3 / 2.8%
8. RTL8 / 2.6%
9. Vero / 2.6%
10. RTL5 / 2.3%


11. SBS9 / 1.5%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 1.1%
14. N.geog / 0.9%
15. BBCFirst / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,6%
2. RTL Nederland 26,1%
3. SBS Groep 16,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen