Story kritisch over tsunami aan tv-reisjes bij BNN

Geplaatst op Tue 16 May 2017 om 14:00

Het gerenommeerde showblad Story is zeer kritisch over de vele tv-reisjes die de jonge honden van BNN mogen maken op kosten van de belastingbetaler. Dat is te lezen in de kiosk. BNN-presentatoren Geraldine Kemper, Jan Versteegh en Tim Hofman zijn bij het grote publiek relatief onbekend, maar maken ‘al jarenlang door belastinggeld gefinancierd tripjes naar de meest exotische plekken op aarde, waarmee ze bovenal zichzélf een plezier lijken te doen’, aldus het entertainmentblad.

Het is zonde van het belastinggeld om juist deze presentatoren naar verre buitenlanden te sturen, vindt Story. “Deze drie presentatoren zijn door hun programma Spuiten en Slikken ongekend populair bij jong publiek, dat veelal bestaat uit scholieren.

Scholieren hebben niets aan de dure reisverslagen van BNN, aldus Story. “Het is niet bepaald een groep kijkers die er belang bij heeft te weten in welke hippe boomhut je in het Amazonegebied móét overnachten, of wat de beste plek is om een sneeuwscooter te huren in een desolaat Eskimogehucht in Alaska.

Ook over de tweede Amerikaanse tv-reis van Eva Jinek is Story kritisch, omdat de doorsnee Nederlander volgens het blad helemaal niet geïnteresseerd is in wat er nu in de Amerikanen om gaat.

Al is het voor de belastingbetaler wel een goede zaak dat Jinek nu in bed ligt met haar producer, stelt Story. “Dat scheelt in elk geval één hotelkamer.

De kosten van een programma als Floortje Naar Het Einde Van De Wereld zijn wél terecht, vindt Story. Zij boeit de kijker volgens het tijdschrift van het begin tot het eind.

Bovendien monteert Floortje Dessing alles zelf. “Een tijdrovende en ondankbare klus, die andere presentatoren vaak liever aan hun productieteam overlaten, zodat zij in alle rust thuis hun koffer kunnen uitpakken en de meegebrachte souvenirs een plekje kunnen geven…

Het Story-artikel ‘Luilekkerleven voor reislustige NPO-presentatoren’ kunt u lezen via Blendle.

Foto: BNN








13 Reacties op “Story kritisch over tsunami aan tv-reisjes bij BNN”


  1. arie

    Ach ja, dan weten we tenminste waar o.a. die 900.000.000,00 euro voor de
    “rupsjes nooit genoeg – veel rotzooi TV – die NPO”, naar toe gaat nietwaar!

  2. joe

    Haha alsof vliegtickets de grootste kostenpost zijn van een productie. Elke televisiemaker weet dat dit niet zo is. heksenjacht

  3. JB

    Wat een belachelijke conclusie van de story. BNN heeft een veel bredere doelgroep, tot circa 35 jaar. Ikzelf, als 33-jarige, kijk graag naar 3opreis ondanks dat het van belasting geld is. Boer zoekt vrouw internationaal is ook van belastinggeld, net als het salaris van Giel, Mathijs, Paul, etc.

    En zij zijn relatief onbekend? Leeft de story onder een steen?

  4. Henk II

    “Het gerenommeerde showblad Story” ;-)

  5. jajaja

    hahahaha, de story die een mening heeft over iets

  6. Ano Nymous

    Story…
    Elke cent die je voor dat prul uitgeeft is er een teveel…

  7. B

    Reisprogramma’s zijn juist goedkoper om te maken dan studioprogramma’s. Story heeft zich niet echt verdiept in de materie en bepaalt daarnaast wat de jeugd wil zien. Ze hebben geen idee.

  8. Otto Groeneveld

    BNN , wat een stel eikels zeg. Verwende kut kinderen die nog nooit iets positiefs hebben bijgedragen aan de samenleving, dat is de realiteit.

  9. Sjoukefia Oosthavenkercken

    Chris Zegers is fantastisch. Dit programma moet blijven.

  10. Goenafunt

    En uiteindelijk gaan ze- de “talenten” van BNN allemaal naar RTL om verder hun zakken te vullen!!

  11. aammehoela

    “Het gerenommeerde showblad Story”. Ok, ik hoef de rest niet meer te lezen. Weer een blad dat de aanval op de NPO inzet vanwege jaloezie en commerciele belangen. Niet vanwege het algemeen belang. Die hebben ze niet want het is en blijft een roddelblad.

  12. Mediaprak

    Het knip & plak blaadje welk ook zo te lijden had van de reorganisaties van Sanoma (als gevolg van de TV aspiraties van de Finse bladenboer).

  13. Bah van Erven Dorens

    De valse pen van Guido den Aantrekker is hier weer bezig geweest. Die had vast liever zelf al die reisjes gemaakt, maar helaas zit hij in een saaie kantoortoren van Sanoma.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.