Paul de Leeuw: ‘Tv-reclame was misser van Blokker’

Geplaatst op Thu 18 May 2017 om 9:00

De tv-reclame met Sarah Jessica Parker heeft averechts gewerkt voor Blokker, dat in moeilijkheden verkeert en winkels gaat sluiten. Dat denkt Paul de Leeuw, zei hij woensdagavond als tafelheer in De Wereld Draait Door. De Blokker is er voor de gewone man en vrouw, maar Parker is alles behalve gewoon. “Sarah Jessica Parker is een mondaine vrouw en ze heeft het alleen maar over seks en klaarkomen en ze drinkt de hele dag door Cosmopolitans“, aldus de VARA-presentator.

Oerstom dat de marketingafdeling van Blokker daarvoor gekozen heeft, zegt De Leeuw. “Dan kweek je gewoon afstand. Echt een verkeerde keuze. Dit is een foute keuze, want men begrijpt het niet met deze Amerikaanse vrouw. Laat heel Amerika maar bij de Blokker kopen, dan.

De Leeuw vindt het lastig dat de retail, en dan met name de middenstand, het zo lastig heeft. “We gaan allemaal naar de supermarkt omdat het goedkoop en makkelijk is, maar al die winkels hebben het zo moeilijk op dit moment. Ik zou echt iedereen willen oproepen om eens na te denken en naar die bakker te gaan, ook al is hij iets duurder. Ik heb ongelooflijk met ze te doen.

Zelf gaat De Leeuw wel eens naar de Blokker. “Ik ging wel naar de Blokker. Ik vind naar de Blokker gaan heel lekker, maar ik kom vaak met dingen thuis, waar ik niet voor naar de Blokker ging. Ik ging bijvoorbeeld voor plastic doosjes, maar dan had ik toch weer een gasaansteker meegenomen of veertig batterijen, omdat je er twaalf gratis krijgt. En soms in een heel moedeloze bui nam ik weer een gourmetset mee naar huis.

Het maakt gelijk duidelijk dat De Leeuw geen idee heeft waarom het zo slecht gaat met Blokker. Met zijn topinkomen bij de NPO is hij namelijk een van de weinigen die nog met volle tassen uit de Blokker loopt. De rest van Nederland doet dat bij de Action.

Foto: VARA








32 Reacties op “Paul de Leeuw: ‘Tv-reclame was misser van Blokker’”


  1. Alex

    De realisatie ‘goedkoop is duurkoop’ moet er bij het Action publiek in komen.

    Korte termijn denken is wat de afgelopen jaren prima beschrijft, alles wat verder reikt dan deze week, daar denken we niet aan.
    Meteen de reden waarom er maar zo weinig mensen ook iets doen tegen klimaatverandering.

  2. Huiskamer

    De Leeuw verkeert in leuke kringetjes. Je dankt toch werkelijk niet dat deze socialist zijn boodschappen haar bij Lidl of Action ? Dat is voor het pleps. Toch Paul ?

  3. Michaeldh

    Dit bericht wordt mede mogelijk gemaakt door…….

  4. Piet

    Blokker is overbodig geworden sinds het internet kopen populair is geworden. Ze zetten zich nu in voor hun website en dat is de beste strategie.

  5. Mike

    Wat Paul de Leeuw te zeggen heeft, boeit sowieso niet meer. Ik vind hem zo’n oude vent geworden. Gedateerd.

  6. Robin

    Maarja als de Blokker ook afwasmiddel voor €3,10 verkoopt, waarbij diezelfde fles €1,00 kost bij de supermarkt…. dan weet ik het ook wel!

  7. Zonnetje

    Je zou dit gedrocht als vader hebben,bah. Ik ben zowiezo tegen dat nichten kinderen moeten hebben, waarom weer die hetero s na doen.Misselijk makend.

  8. Bart

    Met die actrice sloegen ze inderdaad de plank mis.Een Nederlandse acteur of actrice had het voor een ton gedaan en had meer klanten aangesproken Die zogenaamde detaildeskundigen zitten er vaak naast.

  9. Panda

    @Piet

    Alles maar via internet kopen is echt voor trieste losertjes. Zoals jij.

  10. Joep

    Ik heb alleen maar respect dat een bedrijf wat sterk in de min staat nog tot best veel in staat is: winkels ombouwen, een goede webshop voor elkaar krijgen, nieuwe winkels openen en een dure commercial.

    Paul is toch geen detaildeskundige geworden?

  11. Wolf

    @ panda , wat ben jij weer zuur. Beetje boos omdat groenslinks is afgewezen??

  12. Annomy

    Action of Blokker is toch wel een verschil in kwaliteit ,een goede pan of koekenpan kan ik niet bij de action kopen .

  13. Henk II

    Ze hadden beter Irene Moors kunnen nemen, of misschien zelfs Paul de Leeuw. Nee, toch maar Irene Moors.

  14. Einstein&Albert

    Internet maakt alles kapot, levens van jonge kinderen die worden gepest, de detailhandel ligt op zijn reet. Leve de vooruitgang. Was vroeger alles beter? Sommige dingen wel.

  15. Bart

    Irene Moors zou kunnen, maar klanten houden meer van lage prijzen en leuke aanbiedingen. Ook dat gezwam over beleving slaat nergens op. Met een bekende Nederlander loop je altijd het risico dat je een groep gaat irriteren en het kost veel geld. En dat geld kan je beter gebruiken voor leuke aanbiedingen waarmee je de klant kan trekken en verrassen.

  16. Henk II

    Als je beleving als aspect negeert, verlies je de strijd met internetverkopen, denk ik.

  17. Hallo dan

    Blokker was vroeger leuk, kon je meer kopen ook kwa speelgoed nu echt niet meer gezellig net als intertoys als je voor speelgoed auto’s wil kopen kan je alleen hotwheels kopen. Amerika speelgoed en zo is beter en mooier

  18. Dooitje

    Paul wees dan ook zo stoer om te zeggen dat de broer van Jinek deze pruts reclame heeft gemaakt en niet de marketingafdeling van de Blokker.De Blokker heeft alleen “Ja” gezegd tegen de reclame .

  19. Rob E.

    Paul de Leeuw heeft wel een punt!

    Sarah Jessica Parker verwacht je bij een keten als de Bijenkorf.

    Blokker had beter voor Roseanne (Conner) kunnen gaan zoals haar rol in de serie. De gewone vrouw…

  20. Annomy

    Dooitje we weten ook wel dat blokker dat niet zelf maakt maar in opdracht,het is knap dat jij het weet ik denk niet dat Paul weet de de broer van het heeft gemaakt.

  21. Bart

    Nee Rob E., neem aan dat je aan het trollen bent. Maar Blokker is er voor de gewone man en die zit niet te wachten op buitenlandse sterren. Die wil alleen goede spullen voor een aantrekkelijke prijs. Geen enkele succesvolle zaak heeft gebruik gemaakt van dure reclamespots of bekendheden. Dat zegt toch genoeg.

  22. Jan

    Blokker is wel de enige met 1 euro producten als afwaszeep en allesreinigers etc.

  23. Jan

    @Bart zo is dat. Die vrouw kwam erg bekakt over. Ik zie de Acion zoiets niet doen. Arme mensen kopen veel meer dan de gierige rijken.

  24. Mike

    @Zonnetje Mooie tolerante woorden weer van je. Ik ben zo’n ‘misselijkmakende’ nicht. Domme idioot.

  25. Anonymous

    Het probleem is dat de Blokker nooit normale huishoudartikelen heeft en veel te duur is.

  26. Yanon

    Ik koop alles behalve levensmiddelen online. Geen last van pubers achter de kassa.
    En idd die reclame met dat Amerikaanse vrouwtje van de doodsteek voor blokker.
    Vreselijke reclame. Nu de kruidvat nog..ook zo erg met die schreeuw stem.

  27. Paut Pielusma

    Is de Nederlander wel geïnteresseerd in wat Paul de Leeuw ook maar ergens van vindt? Ik dacht het niet. Deze gast is over the top en tot een zeer laag dieptepunt gestegen.

  28. Den Draaiert Joost

    “De Blokker” ?

  29. toxilogic

    Paul heeft gelijk dat die reclame erg ‘faut’ was voor Blokker, maar Blokker heeft de verkeerde keuze gemaakt in de weg vooruit. Had laatst een spatel nodig, wat een keuze de een was nog duurder dan de ander, tja de hele restyling van Blokker plaatst het bedrijf als een ‘Bijenkorf light’, dom dom dom in een relatief zwakke markt. Action is meteen in het gat gesprongen, er zijn geen aandelen Blokker anders zou ik zeggen “verkopen “.

  30. WOUT

    Paul de Leeuw beschrijft Sarah Jessica Parker als haar karakter in Sex and the city, een serie die in 2004 stopte. De Leeuw (en zijn humor) is duidelijk blijven hangen in de tijd. Wat is het toch met de npo en die oude rotten die duidelijk niet meer weten wat er gaande is in de wereld.

    Vorige week zat Koos Postema ook al als een seniele gek uit zn nek te lullen bij Pauw over het songfestival. Het zou oneerlijk zijn dat de grote 5 landen zich direct plaatsen voor de finale. Dit zou volgens hem een oneerlijk voordeel zijn. In de laatse 18 jaar heeft 1 van deze grote 5 maar 1 keer gewonnen. Wederom iemand op de npo die zit te tetteren zonder ergens verstand van te hebben.

  31. Petra

    @ WOUT Zo wordt Sara J Parker toch ook neergezet in de commercial? Ze woont in eenzelfde soort New Yorks appartement en gedraagt zich hetzelfde. Zo gek is die vergelijking dus niet. Daarbij heeft ze niks anders gedaan na haar rol in SATC waarvan we haar nu zouden moeten kennen. Niets is aangeslagen.

  32. Delete

    Wout is niet zo slim, Petra. Laat hem.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.