Brecht van Hulten schept op over tv-hit Kassa

Kassa is een enorme hit: men doet massaal mee met de Facebook-acties van het programma en de website heeft bijna evenveel unieke bezoekers als er Nederlanders zijn. Dat zegt presentatrice Brecht van Hulten vandaag in De Telegraaf. Van Hulten loopt flink te pochen in de ochtendkrant. “We behandelen nu veel meer onderwerpen. En het is crossmedialer, aan acties als een maand zonder smartphone of een maand zonder suiker wordt via Facebook massaal meegedaan.

Over de bezoekersstatistieken van de Kassa-site gaat ze helemaal los: “Het klinkt wat opschepperig, maar ik zeg het toch om de impact van Kassa duidelijk te maken: met veertien miljoen unieke bezoekers was onze website vorig jaar na die van de NOS de best bezochte programmagebonden site van de publieke omroep.”

De kijkcijfers laten echter ook zien dat Radar veel beter bekeken wordt. Het grote verschil met Radar is volgens Van Hulten dat Kassa meer entertainment biedt. “Dat moet ook wel op de zaterdagavond. Wij behandelen serieuze zaken, maar er is ook ruimte voor de luchtigere onderwerpen. En we doen vaker een test, daar staat Kassa wel echt bekend om.

Vorig jaar testte Kassa onder meer dinerkaarsen, accuschroefboormachines en telescoopstelen. De resultaten kunt u hier bekijken.

Foto: VARA

Meer in VARA

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen