Daphne Bunskoek ziet kijkcijfers House Rules stijgen

De kijkcijfers van de Daphne Bunskoek-show House Rules: Stellen Verbouwen Ons Huis zitten in de lift. Al sinds de eerste aflevering trekt het tv-programma elke week meer kijkers dan de week ervoor. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na 186.000 kijkers (3 procent) voor de eerste, 229.000 kijkers (4 procent) voor de tweede en 277.000 kijkers (5 procent) voor de derde aflevering, wist de vierde aflevering woensdagavond 324.000 kijkers (5 procent) te bekoren.

Net5 is er blij mee dat het programma opkrabbelt. De aflevering van woensdagavond had volgens de zender een marktaandeel van 8,2 procent in de commerciële doelgroep 20 tot 54-jarigen. In die doelgroep was het vanaf 21.30 uur zelfs het op twee na meest bekeken programma.

In de doelgroep boodschappers 20 tot 49 jaar scoorde House Rules zelfs 10,0 procent. Dat is bijna twee keer zo hoog als het zendergemiddelde.

Zusterzender SBS 6, het vlaggenschip van SBS, trok gedurende het eerste deel van prime time minder kijkers dan Net5. Met De Deur In Huis kwam niet verder dan 281.000 kijkers (5 procent). Queens of the Jungle trok aansluitend 355.000 kijkers (6 procent).

Ondanks de teleurstellende kijkcijfers haalt SBS 6 de programma’s vooralsnog niet van de buis. Volgens de zender laten de commerciële marktaandelen een stijging zien ten opzichte van vorige week.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen