De Week Van PowNed opent met 132.000 kijkers
Het nieuwe tv-programma De Week Van PowNed, de opvolger van Studio PowNed, is donderdagavond om half elf van start gegaan met 132.000 kijkers op NPO 3. Daarmee trok omroep PowNed slechts 2,7 procent van alle tv-kijkers op dat moment. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Week Van PowNed begon recht tegenover veel bekeken uitzendingen als het duel Nederland – Griekenland (29 procent) op SBS 6 en RTL Late Night (21 procent) op RTL 4.
De Week Van PowNed stelt vooralsnog zwaar teleur. Het programma kent ook een zeer zwakke lead-in. Direct ervoor wist Exitus een publiek van 73.000 kijkers (1,3 procent) te vermaken.
Omroep PowNed koos er in 2014 om te stoppen met het dagelijkse PowNews. Het wekelijkse Studio PowNed kwam er in januari 2015 voor in de plaats, maar was inhoudelijk en kijkcijfermatig geen groot succes. Met De Week Van PowNed probeert PowNed terug te grijpen op het succes van toen.
PowNed maakt tegenwoordig weer volop PowNews-filmpjes. Niet voor televisie, maar voor de YouTube-pagina. Die filmpjes worden nu verwerkt in dit nieuwe wekelijkse tv-programma.
Lees ook: PowNed moet blijven uitzenden op NPO 3 (augustus)