Jan Roos begraaft tv-carrière: ‘Tv vindt mij te rechts’

Jan Roos denkt zijn tv-carrière nooit meer te kunnen hervatten sinds zijn politieke avontuur, waarin hij uit de kast kwam als, zoals hij het zelf gekscherend zegt, ‘eng rechts’. Dat zegt de opiniemaker tegen NU.nl. PVV/FvD-achtige types zien we weinig op televisie. De talkshow van Robert Jensen werd van de buis gehaald. Ook Roos begraaft zijn televisiecarrière. “Bij de televisie kom ik vanwege mijn politieke voorkeuren nooit meer aan de bak. Dat is uitgesloten. Dat is klaar“, zegt hij.

Enige tijd geleden was Roos in onderhandeling met SBS, maar ook dat gaat niet door. Hij is er niet welkom. “Niet bij de commerciëlen, want daar moeten BiFi-worstjes worden verkocht en dus is daar alleen plaats voor nietszeggende mensen die geen adverteerders voor het hoofd stoten.”

En niet bij de NPO“, vervolgt hij. “Want daar is men uitgesproken links en wil men met enge, rechtse mensen als ik niets te maken hebben. Volgens mij is dat pure discriminatie, maar goed, het zal wel.

En PowNed dan? Daar heeft hij jarenlang gewerkt. “PowNed was een tijd lang goed bezig, maar heeft het zelf verkloot. Je verslaggevers voor 2.500 euro per maand het land in sturen met de opdracht om misstanden met subsidiegeld aan de kaak te stellen en zelf vervolgens elk jaar 0,25 miljoen euro aan overheidsgeld in je zak steken voor niets doen. Dan ben je niet heel handig bezig, lijkt mij.

Foto: NPO

53 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Links Geluid uit
februari 29, 2020 14:23

Dat politiek correcte gelul van Arie is hem aangeleerd.
Als niemand kijkt is het niet zo een braaf jongetje meer.
Maar daar gaat dus al tijden een aantal geruchten over rond.
Dat blijft in Hilversum niet lang onder de pet.

Gast
Roos
februari 29, 2020 12:54

Had Arie Boomsma het voor het zeggen gehad dan was Roos op de brandstapel in de fik gegaan.
Toch geldt het spreekwoord: wie wind zaait zal storm oogsten ook voor dhr. Boomsma.
Boontje komt om z’n loontje idem. De geruchten die gaan een eigen leven leiden.

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 11:57

Jan Roos.
De chsrlatan van rechts Nederland,maakt eindelijk een verstandige keuze om weg te blijven van TV.
Blij toe.

Gast
critikast
februari 27, 2020 08:44

Prima besluit Jan ! Ga een vak leren en probeer nog iets nuttigs te maken van je leven !

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:25

Ik bedoelde op de hak nemen.

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:24

Iedereen mag vinden wat hij van Jan Roos vind. Maar om hem op zijn uiterlijk te oordelen en veroordelen vind ik laag bij de grond. Hij had zich nooit in de politiek moeten begeven en ook nooit mensen op de haak moeten nemen. Dan kan het gebeuren dat je reacties als eerdergenoemd krijgt. Niet echt slim. Zeker niet als bekend figuur.

Gast
Richard
februari 27, 2020 07:11

@ Roelof: nog los van het feit dat ik dat verhaal niet geloof (slachtoffer, OM, onafhankelijke getuigen en rechter zeiden allemaal dat dit niet waar was): als nageroepen worden genoeg is om kinderen hard in het gezicht te slaan, dan hoor je gewoon in een instelling ter beveiliging van de samenleving. Ik ben ook wel eens nageroepen door een kind. Weet je wat ik niet heb gedaan? De daders een hersenschudding, losse tanden en mondbloedingen slaan omdat ik geen zielige pik ben zoals Roos.

Kindermishandelaar is het. Smerig ventje dat om helemaal niks begint te slaan en daarom geen reet beter is dan het volk dat jij zo haat.

Gast
Nick
februari 26, 2020 23:44

Bert, hij had ze dood moeten knuppelen.
Respect voor autochtonen is waar het om draait.
Dat schorem is en blijft hier te gast. Hier geboren of niet.

Gast
Donald Dumb
februari 26, 2020 23:29

Tja als het ze te moeilijk wordt slaan revhtsgekkies als Roos er maar meteen op los…

Gast
Leo knots
februari 26, 2020 23:22

Nou ben ik zeker niet links. Maar Roos was in de politiek net zo’n aanfluiting als op tv. Programa midden in de nacht met iets van Telsel moet kunnen toch?

Gast
Bert
februari 26, 2020 23:18

@Roelof Inderdaad, zo is het gegaan, plus een aantal verwensingen, bedreigingen etc. Jan had groot gelijk: aanpakken die bontkraagjes.

Gast
Donald Dumb
februari 26, 2020 23:10

Roelof. Dus?
Blijft het feit dat hij die jongens geslagen heeft.
Hij had ook zijn handen thuis kunnen houden en terug kunnen ‘dissen’…

Gast
Roelof
februari 26, 2020 22:45

De mensen die Jan een kindermishandelaar noemen zijn echt mensen die blindelings Nieuws uit de linkse media als waarheid aannemen dus. Het verhaal zit wel iets genuanceerder in elkaar…

Jan zat op een terras rustig een biertje te drinken en werd gedist door een aantal Marokkaanse tieners en je raadt het al….

De media maakt er weer SENSATIE van!

Gast
Guttegut
februari 26, 2020 22:18

Nee hoor Jan! Hilversum vindt je te dom om te schijten

Gast
Bert
februari 26, 2020 21:31

Jan moet met een eigen format komen op youtube….

Gast
Suzy Wang
februari 26, 2020 21:21

Aggossie toch.

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 26, 2020 19:27

dus die shampoo geeft geholpen.

Gast
Wyatt
februari 26, 2020 19:24

Het gezicht van dom rechts… Verbannen van TV dat radio hoofd!

Gast
De Derde Banaan
februari 26, 2020 19:17

Doeiiii Jan!!!

DOEIIIIIII!!!!!! Wat FIJN dat je NOOIT meer op TV komt, kindermishandelaar!

Gast
Gezond verstand
februari 26, 2020 19:07

Maar waarom ben je nu ook met je podcast gestopt Jan Roos? Robert Jensen is na zijn TV avontuur eerst overgestapt op de podcast en heeft inmiddels een goed bekeken dagelijkse YouTube show. Die heeft de mainstream media helemaal niet meer nodig en toont dagelijks de schrijnende misstanden aan…..

Gast
habekuk
februari 26, 2020 18:56

Jan Roos kan amper praten en wat hij zegt raakt kant noch wal en is altijd boos en agressief, daarbij (dat kan hij niet helpen) heeft hij een onaangenaam uiterlijk.
dag Jan, ga maar ergens boos zitten te zijn waar NL je niet kan zien.

Gast
Nick
februari 26, 2020 18:36

Jan Roos is veel te slim voor het linkse domme volk.

Gast
Langereis
februari 26, 2020 16:51

Jan roos is eerlijk, dapper en intelligent. Kruipers, lafaards en domoren moeten hem niet!!!!

Gast
Langereis
februari 26, 2020 16:42

Jan roos is eerlijk, dapper en intelligent. Kruipers, lafaards een domoren moeten hem niet!!!!

Gast
Ron
februari 26, 2020 16:36

Niemand zit op dit rechtse gekkie te wachten, heeft niets te maken met dat de TV te links is.

Gast
Weird Duk
februari 26, 2020 16:30

Heel gek, in het buitenland vindt men mij een ‘vreemde eend!’

Gast
Boris
februari 26, 2020 16:17

Ik vind het zo zielig voor de wat rechtsere jongerens en meisjes dat ze zo’n slechte publieke figuren hebben als in Roos, Duk, Niemöller en Jensen. Daar zou ik ook snel een minderwaardigheidscomplex van krijgen als dat je voorbeelden zijn die voor de achterban spreken.

Gast
anonymous
februari 26, 2020 16:14

Dat de talkshow van Robert Jensen van de buis ging was niet ondat hij rechts was
maar omdat er geen hond naar keek.

Gast
Kweb
februari 26, 2020 16:04

Meneer J. Roos heeft echt een heel groot bord voor z’n kop.
Wanneer vertelt iemand hem dat het niets met rechts of links te maken heeft? Maar gewoon met de manier van praten, de bozigheid, de onzinpraat. Hij kan met Sylvana koffie gaan drinken, die passen zó goed bij elkaar.

Gast
Actries van Houten
februari 26, 2020 16:02

Ik wilde typen: Jan Roos, daar zou ik mijn hond nog vanaf schoppen. Maar toen de hond Jans foto zag, is hij met de staart tussen de benen de kamer uitgerend.

Gast
Monica.
februari 26, 2020 15:49

Wie wind zaait zal storm oogsten.

Gast
Zappa
februari 26, 2020 15:49

Jan is niet zo beroerd en deed het bij PowNews best leuk.
Jan moet alleen niet te veel in zich gaan geloven en denken dat hij er toe doet.
We kunnen in Nederland heel erg goed zonder Jan Roos op tv,heb nog weinig mensen op tv gehoord die anders beweren.

Gast
Monica.
februari 26, 2020 15:46

Jan Roos, waarheid doet pijn.

Gast
Rechtsrealist
februari 26, 2020 15:44

Ja dat komt allemaal door teveel reclame van Head & Shoulders, Jan
Dat is altijd anti roos…

Alle gekheid op een stokje.
Allleen inhoudsloos blijven roeptoeteren is op een gegeven moment wel gedaan.
Zijn collega Rutger Castricum heeft nu toch ook een eigen programma?
Dus Roos heeft gewoon niet het talent om interessant te blijven…

Gast
Almeerder
februari 26, 2020 15:40

En de hele uitzending geluisterd van Jan Roos op Youtube ? (Blue Tiger)

Gast
Monica.
februari 26, 2020 15:31

Roos met Robert Jensen, opsluiten en de sleutel weggooien.

Gast
badmuts
februari 26, 2020 15:28

Was een hork bij Powned en blijft een hork nu hij niet meer op tv is. Heeft niets met rechts of links te maken meer met manieren en talent.

Gast
Monica.
februari 26, 2020 15:27

Bij de televisie kom ik vanwege mijn politieke voorkeuren nooit meer aan de bak.
Dat is toch normaal, dat domme figuur rechts??

Gast
animo
februari 26, 2020 15:24

Wnl en avrotros zijn volgens mij rechts wel fatsoenlijk rechts zonder leugens ,maar net als Jan dijkgraaf is Roos afgeserveerd bij die omroepen .

Gast
Tvkijker
februari 26, 2020 15:20

En maar denken dat het aan zijn opvattingen ligt dat zenders hem niet willen hebben #bordvoorzijnkop

Gast
Jan Roos sukkel
februari 26, 2020 14:50

En daarbij hij is ook nog eens te lelijk voor TV.

Shit man… that’s a face even a mother can’t love.

Gast
Marie
februari 26, 2020 14:46

@ Richard
———–

Gadverdamme. Ik dacht dat je een grapje maakte maar hij is echt veroordeeld voor een zware kindermishandeling! Wat een walgelijke man. Dat hij überhaupt nog een podium kreeg na zo’n misdrijf!

Gast
Richard
februari 26, 2020 14:36

Jan Roos is als 42-jarige veroordeeld tot een boete van €750,- en €700,- schadevergoeding omdat hij in 2019 een zestienjarige een hersenschudding en zijn tanden uit zijn bek heeft geslagen.

Dat soort volk is die man.

Gast
Collin
februari 26, 2020 14:32

Lief zijn voor PvdV doet wonderen

Gast
Sapperdeflap zeg!
februari 26, 2020 14:30

Misschien kan L*lletje Rozenwater nog solliciteren bij ON, en huilie huilie doen bij Arnold Karskens. Ze kunnen misschien nog iemand gebruiken voor de dagsluiting.

Gast
Gerard Cocks
februari 26, 2020 14:28

Roos is een populistisch van al het talent gespeend schreeuwmeisje dat niets in de media te zoeken heeft. Meer het type voor de kassa bij de HEMA.

Gast
Marc E. Putto
februari 26, 2020 14:28

Heerlijk nog steeds die eclatante sneren van Levi Janneman richting ‘NPO-zakkenvullers Weesie en Castricum…

Gast
Koekoek koekoek
februari 26, 2020 14:27

Je kan zo bij Jensen aan de slag.

Gast
Almeerder
februari 26, 2020 14:25

Ook MC heeft blijkbaar ook vandaag naar de podcast geluisterd:
Blue Tiger Studio Jan Roos
Daarin hoor je het hele en niet selectieve verhaal.

Gast
Almeerder
februari 26, 2020 14:23

Zoals de meeste mensen luister/kijk ik naar de podcasts.
Bekijk deze eens vandaag op Youtube: Blue Tiger Studio Jan Roos.
En hoor hoe de media met ons speelt.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen