Nieuwe NPO-site wordt Netflix-achtig

De NPO gaat zijn online videoplatform grondig vernieuwen. Net als bij Netflix kunnen bezoekers straks een profiel aanmaken, hun voorkeuren aangeven en gepersonaliseerde aanbevelingen ontvangen. Dat heeft de NPO laten weten. Daarnaast gaat de NPO zogenoemde curatoren inzetten die collecties samenstellen uit het totale aanbod van de publieke omroep. “Voor specifieke gebruikers of momenten; zoals bezoekers van een film- of muziekfestival of voor treinreizigers.”

Ook komen er kijktips gekoppeld aan de actualiteit, een verzameling bijzondere moment en video’s die passen bij het ritme van de dag. “Ook kun je met een profiel een programma onderbreken en later verder kijken op een ander apparaat.”

Tv-directeur Frans Klein vindt het hoog nodig. “We maken programma’s waarover wordt gepraat. Die wat losmaken. Deze programma’s willen we daarom aanbieden op een manier die past bij modern mediagebruik: flexibel, doorzoekbaar, gefragmenteerd als je wilt en deelbaar. We maken de stap van Uitzending Gemist naar Uitzending Gestart.

We investeren al jaren in genres die de kern vormen van on-demand kijken en nationaal en internationaal worden gewaardeerd: hoogwaardige, tijdloze content zoals drama, documentaires en kinderprogrammering. Daar gaan we onverminderd mee door.

De grondige vernieuwing van Uitzending Gemist vindt plaats in het voorjaar van 2017.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen