Nieuwe Tijden daalt naar bijna 800.000 kijkers


De kijkcijfers van woensdag 6 juli 2016 (SKO)

Na twee avonden bijna 900.000 kijkers te hebben gescoord, is de nieuwe RTL 4-soap Nieuwe Tijden woensdagavond voor het eerst ingezakt. De derde aflevering van de serie met Ferry Doedens wist 772.000 kijkers te bekoren, goed voor 15 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Niet alleen het kijkersaantal is wat ingezakt, maar ook het marktaandeel. De eerste aflevering zat nog op 18 procent marktaandeel en de tweede aflevering op 17 procent.

Nieuwe Tijden is een zomer lang te zien op het tijdstip van Goede Tijden Slechte Tijden. Die soapserie scoorde de afgelopen weken zo’n 1,3 miljoen kijkers en 25 procent marktaandeel.

De andere meest bekeken programma’s om acht uur waren woensdagavond het Achtuurjournaal met 2 miljoen kijkers en 40 procent marktaandeel en Trauma Centrum met 352.000 kijkers en 7 procent marktaandeel op SBS 6.

De grote winnaars op prime time waren uiteraard Studio France met 1,8 miljoen kijkers (33 procent) en de aansluitend uitgezonden halve EK Voetbal-finale tussen Portugal en Wales met 3,3 miljoen kijkers (51 procent).

De meest bekeken alternatieven voor het voetbal waren Lewis met 780.000 kijkers (12 procent) op NPO 2, Love is in the Air met 664.000 kijkers (11 procent) op RTL 4 en Hollandse Zaken met 375.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

Na Love is in the Air stortte RTL 4 volledig in en kwam de zender niet verder dan 270.000 kijkers (4 procent) voor Jo Frost: Nanny On Tour.

SBS 6 moest op prime time genoegen nemen met 235.000 kijkers (4 procent) voor De 25.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half Acht nieuws (1,2 miljoen), RTL Boulevard (905.000), Zesuurjournaal (827.000), Nieuwe Tijden (772.000), EenVandaag (686.000), Editie NL (665.000), Tourjournaal (652.000), Nederland Verhuist (518.000) en Utopia (473.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond was Studio France het meest in trek met 1,2 miljoen kijkers, gevolgd door RTL Late Night (626.000), Hart van Nederland (626.000), Shownieuws (617.000), De Avondetappe (605.000) en Nieuwsuur (495.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 37 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (13 procent) en NPO 2 (10 procent).

Top 15
01. Portugal – Wales (NPO1) 3.287.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.999.000
03. Studio France (NPO1) 1.758.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.171.000
05. RTL Boulevard (RTL4) 905.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 827.000
07. Lewis (NPO2) 780.000
08. Nieuwe Tijden (RTL4) 772.000
09. EenVandaag (NPO1) 686.000
10. Editie NL (RTL4) 665.000


11. Love is in the air (RTL4) 664.000
12. Tourjournaal (NPO1) 652.000
13. RTL Late Night (RTL4) 626.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 626.000
15. Shownieuws (SBS6) 617.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 37.0%
2. RTL4 / 13.3%
3. NPO2 / 9.9%
4. SBS6 / 6.3%
5. NET5 / 4.1%


6. Vero / 2.7%
7. NPO3 / 2.7%
8. RTL7 / 2.5%
9. RTL5 / 2.3%
10. RTL8 / 1.8%


11. TLC / 1.2%
12. Comedy / 1.1%
13. SBS9 / 0.9%
14. N.geog / 0.8%
15. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 49,6%
2. RTL Nederland 19,9%
3. SBS Groep 14,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen