Ik Hou Van Holland-herhaling blijft aan kop op zaterdag
De kijkcijfers van zaterdag 16 juli 2016 (SKO)
RTL 4 doet het goed met de herhalingen van Ik Hou Van Holland op zaterdagavond. De Linda de Mol-show was gisteren voor de tweede week op rij de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nu het EK Voetbal is afgelopen, heeft De Mol het goud heroverd. Haar Ik Hou Van Holland-herhaling trok gisteren bijna 1,1 miljoen kijkers naar RTL 4, goed voor 22 procent marktaandeel. Geen enkele andere prime time-uitzending doorbrak de miljoen kijkers-grens.
De andere meest bekeken titels tussen 21.30 en 22.30 uur waren Nieuwsuur met 637.000 kijkers (13 procent) op NPO 2, Dudokconcert met 618.000 kijkers (13 procent) op NPO 1, Varg Veum met 365.000 kijkers (8 procent) op NPO 3 en Lekker Nederlands met 324.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.
NPO 1 was wél de winnaar om 20.30 uur, toen een nieuwe aflevering van De Beste Zangers van Nederland uitkwam op 882.000 kijkers (19 procent). RTL 4 bood met het door 670.000 kijkers (15 procent) bekeken De Jongens tegen de Meisjes het meest bekeken alternatief. De nummer drie op dit tijdstip was Bijdehandjes met 376.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (848.000), EenVandaag (832.000), Half Acht Nieuws (695.000), Tourjournaal (685.000) en Lachen Om Home Video’s (395.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond was vooral Hart van Nederland in trek met 768.000 kijkers, gevolgd door Studio Sport (590.000), Showniewus (551.000) en Ushi and the Family (522.000).
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent. (Foto: RTL)
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.717.000 02. Ik Hou Van Holland (RTL4) 1.086.000 03. De Avondetappe (NPO1) 1.034.000 04. Beste Zangers van Nederland (NPO1) 882.000 05. Journaal 18:00 (NPO1) 848.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.1% 2. RTL4 / 15.8% 3. SBS6 / 9.1% 4. NPO2 / 7.0% 5. NPO3 / 5.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 33,2% 2. RTL Nederland 26,7% 3. SBS Groep 18,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |